MobilePay spørgsmål og svar pr. 25.10.2020


Aloittaminen

Miksi minun on lähetettävä dokumentaatio ja annettava tietoa yrityksestäni ja sen omistajista?

Maksulaitoksena olemme velvoitettuja keräämään tietoja asiakkaistamme. Tietojen avulla varmistamme, että MobilePayta ei käytetä väärin. Pyydämme sinua siksi todistamaan henkilöllisyytesi, antamaan tietoa yrityksestäsi ja kertomaan mihin aiot käyttää MobilePayta.

Mistä näen, onko pankkitilini vahvistettu?

Asetusvalikon yleiskatsauksessa voit nähdä kaikki rekisteröimäsi pankkitilit ja sen, onko ne vahvistettu. 

Mistä tiedän, voiko kassani käyttää MobilePayta?

Kassajärjestelmäsi on oltava verkossa ja sen on oltava integroitu MobilePayn kanssa. Kassatoimittajasi huolehtii tästä. 

Katso lista kassapäätetoimittajista, joiden kanssa MobilePay tekee yhteistyötä.

Mitä tapahtuu, kun olen tilannut MobilePayn yritykselleni verkossa?

Kun olet ottanut MobilePayn käyttöön yrityksellesi, tarkastamme tiedot ja lähetämme sinulle sähköpostia heti, kun voit aloittaa MobilePayn käytön. Jos tarvitsemme lisätietoja, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Voit milloin tahansa katsella tilauksesi etenemistä kirjautumalla MobilePay-portaaliin.

Miten asennan MobilePay-tunnistimen?

Kassajärjestelmäntoimittaja voi useimmiten auttaa MobilePay-tunnistimen asennuksessa. Suosittelemme, että tunnistin asennetaan näkyvälle paikalle kassapäätteen viereen ja kiinnitetään hyvin niin, että sitä ei voi siirtää. 

Miten nopeasti saan MobilePay Point of Salen käyttöön yrityksessäni?

Se, kuinka nopeasti pääset alkuun, riippuu siitä, kuinka nopeasti me saamme tarvittavat tiedot yrityksestäsi sekä kassa- tai päätetoimittajastasi. Nopeimmillaan käyttöönotto tapahtuu viikossa. 

Miten otan käyttöön MobilePay Point of Salen?

MobilePay Point of Sale integroidaan kassajärjestelmääsi, maksupäätteeseesi tai myyntiautomaattiisi.

Sinulla tulee olla sopimus MobilePayn kanssa ja varmistaa, että kassa- tai päätetoimittajasi ratkaisu tukee MobilePayta.

Näin saat Mobilepay Point of Salen

Jos haluat perustaa useita erilaisia myyntipisteitä, se on tehtävä osana perustamista. Katso täältä miten.

Otamme sinuun yhteyttä perustamisen viimeistelemiseksi.

Jos haluat MobilePayn all-in-one-päätteeseen
All-in-one-päätteellä voit tarjota asiakkaillesi mahdollisuuden maksaa haluamallaan tavalla: joko kortilla tai MobilePaylla.

Ota yhteyttä sellaiseen maksupäätetoimittajaan, jonka kanssa MobilePay tekee yhteistyötä. He auttavat sinua myös valitsemaan sinulle sopivan ratkaisun. Heidän kanssaan solmit myös päätettä koskevan sopimuksen. MobilePay tekee yhteistyötä seuraavien maksupäätetoimittajien kanssa:

Jos haluat MobilePayn kassajärjestelmääsi
Ota yhteyttä kassatoimittajiin, joiden kanssa MobilePay tekee yhteistyötä, ja kysy heidän tarjoamistaan mahdollisuuksista.

MobilePay tekee yhteistyötä useiden kassajärjestelmäntoimittajien kanssa. Katso lista tästä.

Saat erillisen MobilePay-tunnistimen, jonka liität kassajärjestelmääsi. Maksaminen tapahtuu Bluetoothia tai QR -koodia käyttämällä.

MobilePay-tunnistimen saat kassapäätetoimittajaltasi.

Kun yrityksesi on ottanut käyttöön Point of Salen, saanut tarvittavat tunnisteet ja MobilePay-tunnistimen, voit aloittaa asennuksen. Kassatoimittajasi auttaa sinua asennuksessa ja vianetsinnässä, jos MobilePayn kanssa ilmenee ongelmia.

Jos haluat MobilePayn itsepalveluautomaattiin
Jos sinulla on itsepalveluautomaatti, automaatin maksujärjestelmän toimittajan on suoritettava integraatio MobilePayn kanssa.

Jos automaatti vastaanottaa maksuja, näytössä voidaan näyttää QR-koodi, jonka asiakas skannaa MobilePaylla. Sen jälkeen asiakkaan on vain hyväksyttävä maksu.

Ota yhteyttä toimittajaasi ja kysy mahdollisuuksista saada MobilePay automaattiisi.

 

Miten saan yritykseni pankkitilin vahvistettua?

Useimmissa tapauksissa tilisi vahvistetaan automaattisesti. Jos emme voi vahvistaa tiliä automaattisesti, lähetämme sinulle sähköpostin, jossa kerromme, miten voit itse vahvistaa tilin. Suorita vain seuraavat vaiheet:

Olen perustanut MobilePayn yritykselleni, mutta en voi vastaanottaa maksuja – miksi?

Kun olet ottanut käyttöön MobilePayn yrityksellesi, käymme läpi syöttämäsi tiedot. Ennen kuin voimme siirtää rahaa pankkitilillesi, meidän on mm. tarkastettava, että kyseessä on yrityksesi tili. Näin varmistamme, että asiakkaittesi MobilePayn kautta maksamat rahat päätyvät yrityksesi tilille.

Saat vahvistuksen sähköpostitse heti, kun kaikki on kunnossa. Voit milloin tahansa seurata käyttöönoton etenemistä MobilePay-Portaalissa.

Onko minun maksettava myymälän markkinointimateriaalit itse?

Ei. MobilePay toimittaa tarroja kassa-alueen ympäristöön ja myymälän sisäänkäyntiin. 

Voinko perustaa useita eri myyntipaikkoja?

Jos haluat perustaa useita eri myyntipisteitä, voit tehdä sen samalla kun perustat MobilePay Point of Salen yrityksellesi. Kun olet perustanut ensimmäisen myyntipisteesi, voit perustaa niitä lisää napsauttamalla Lisää yritys.

Jos haluat perustaa lisää myyntipisteitä rekisteröitymisen jälkeen, kirjoita meille viesti osoitteeseen business.support@mobilepay.fi tai soita numeroon 0200 72772.