MobilePay spørgsmål og svar pr. 30.10.2020


MobilePay Subscriptions

Aloittaminen

Mitä järjestelmältäni vaaditaan, jos haluan MobilePay Subscriptionsin?

Jotta järjestelmäsi voisi kommunikoida MobilePayn kanssa, se täytyy integroida API-rajapintaamme. Voit hoitaa IT-järjestelmäsi integroinnin itse, tai voit saada siihen meiltä apua.

Lue lisää MobilePayn kehittäjäsivuilta.

Mitä minun on päätettävä integraatioon liittyen?

Sinä päätät, missä tilaus- tai ostotapahtuman vaiheessa asiakas valitsee MobilePay Subscriptionsin maksutavaksi. Jotta järjestelmäsi voisi kommunikoida MobilePayn kanssa, on API-rajapinta integroitava siihen.

Kun tilaat yrityksellesi MobilePay Subscriptionsin, saat käyttöoikeuden testiympäristöön, joten ratkaisun integraation voi aloittaa saman tien. 

REST API on pilvipohjainen API-rajapinta, johon yrityksesi kytkeytyy suoraan. Siksi tarvitset vain sopimuksen MobilePayn kanssa päästäksesi alkuun.

Katso API:mme ja muu kehittäjätuki.

Miten asiakas liittää toistuvan maksun MobilePayhin?

MobilePay Subscriptions toimii kaikissa verkkopohjaisissa ympäristöissä – matkapuhelimissa, tableteissa ja tietokoneissa. Voit myös liittää MobilePay-painikkeen sähköposteihin. Jos esimerkiksi sovit asiakkaasi kanssa puhelimessa, että toistuvat maksut maksetaan MobilePaylla, voit lähettää viestin, jossa on Maksa MobilePaylla -painike. Voit siis lisätä painikkeen haluamaasi paikkaan ostotapahtumassa. Asiakas painaa linkkiä ja hyväksyy maksun MobilePayssa – näin MobilePay on liitetty keskinäiseen maksusopimukseenne.

Miten toistuvat maksut maksetaan MobilePaylla?

Asiakas liittää MobilePayn maksutavaksi toistuvaan maksuun. Voit lisätä Maksa MobilePaylla -painikkeen asiakasrajapintaasi. Voit laittaa painikkeen esim. kotisivullesi tai sähköpostiin.

Miten yritykseni saa MobilePay Subscriptionsin?

MobilePay Subscriptionsin käyttöönotto edellyttää kahta asiaa.
1. Olet ottanut käyttöön MobilePay Subscriptionsin MobilePay-portaalin kautta.   
2. MobilePay pystyy keskustelemaan järjestelmäsi kanssa.

Edustamasi yrityksen tyypistä riippuen otamme sinuun yhteyttä liittyen perehdytykseen ja validointiin.  Sen jälkeen sinun on allekirjoitettava MobilePay Subscriptions -sopimus.

Kun olet tehnyt rekisteröinnin ja ottanut käyttöön palvelun, otamme sinuun yhteyttä MobilePayn integroimikseksi järjestelmääsi.

Rekisteröi yrityksesi täällä.

Onko MobilePay Subscriptions integroitava kirjanpitojärjestelmään?

MobilePay Subscriptionsia ei tarvitse integroida kirjanpitojärjestelmääsi, vaan se voi olla toisessa paikassa yrityksesi IT-järjestelmässä. Ratkaisu on kuitenkin integroitava niin, että asiakkaasi voivat helposti valita MobilePay Subscriptionsin tilauksen maksutavaksi.

Lue lisää MobilePayn kehittäjä-sivuilta.

 

Käyttö

Mistä näen, onko asiakkaan maksu suoritettu?

Saat reaaliaikaisesti tiedon kaikista vastaanotetuista maksuista.

Miten asiakkaani näkee, että rahat veloitetaan automaattisesti?

Asiakas näkee maksun MobilePay-sovelluksen kohdassa Tapahtumat, tai Toistuvien maksujen erääntyvänä maksuna 8 päivää ennen maksupäivää. Jos asiakas haluaa, hän voi saada ilmoituksen päivää ennen kuin maksu suoritetaan automaattisesti.

Miten lisään tapahtuman mukana seuraavan tunnuksen?

Tunnus (external_ID) lähetetään jokaisen Subscriptions-maksun yhteydessä – myös kertamaksujen. Tunnuksen avulla yrityksesi tunnistaa yksittäiset maksut järjestelmässänne. Lisätietoa löydät kehittäjä-sivuiltamme.

Saako asiakkaani laskun maksuun liittyen?

MobilePay käsittelee maksun. Siksi sinun on itse lähetettävä asiakkaalle lasku, jos asiakas haluaa sellaisen. Voit kuitenkin kirjoittaa yksittäisiin MobilePay-maksuihin lyhyen tekstin siitä, mitä maksu pitää sisällään.

Tulevaisuudessa MobilePay voidaan laajentaa käsittelemään laskut. 

Tietoa MobilePay Subscriptionsista

Jos asiakas poistaa MobilePayn tilauksen maksutavoista, onko hän samalla irtisanonut tilauksensa?

Ei. MobilePay ei ole osa sopimusta, jonka yrityksesi on solminut asiakkaan kanssa. Saat ilmoituksen saman tien, kun asiakas irtisanoo automaattisen maksun MobilePay-sovelluksessa. Sen jälkeen sinun on sovittava asiakkaan kanssa, miten tulevat maksut maksetaan – voit edelleen tarjota asiakkaalle maksua MobilePaylla, asiakkaan on vain liitettävä MobilePay maksutavaksi uudelleen.

Kuinka paljon MobilePay Subscriptions maksaa?

Tapahtumakohtainen hinta riippuu yksittäisen tapahtuman summasta ja yrityksesi MobilePay-tapahtumien määrästä.

Katso hinnat täältä.

Onko MobilePay Subscriptionsissa käyttörajaa?

Käyttäjien päivittäiset ja vuosittaiset käyttörajat ovat samat kuin muiden MobilePay-tuotteiden yhteydessä. 

Katso käyttörajat täältä.

Ei ole mitään rajoituksia siihen, miten paljon maksuja yrityksesi voi vastaanottaa. Aloituksen yhteydessä asetat yksilöllisen rajoituksen jokaiselle automaattiselle veloitukselle.

Voiko asiakas maksaa myös kertamaksun?

Kyllä. Voit antaa asiakkaan maksaa kertamaksun, ja voit saman ostotapahtuman yhteydessä antaa asiakkaan liittää MobilePayn tilauksensa maksutavaksi.

Esimerkki: Maksa 2 € ensimmäisiltä kahdelta kuukaudelta. Sen jälkeen hinta on 15 € kuukaudessa.

Voiko asiakkaani maksaa kertamaksun toistuvan maksun lisäksi?

Kyllä. Kun asiakas on valinnut MobilePayn tilauksen maksutavaksi, voit myös lisätä muita ostotoimintoja asiakkaalle. Kyse voi olla esim. datan ostosta puhelinliittymään tai ”maksa heti” jostakin, joka ei sisälly kuukausimaksuun. Asiakas hyväksyy maksun aina erikseen MobilePayssa.

Voiko yritys maksaa toistuvan maksun MobilePaylla?

Ei. Toistaiseksi ainoastaan kuluttajat voivat liittää tilauksensa MobilePayhin.