MobilePay spørgsmål og svar pr. 31.10.2020


MobilePay AppSwitch

Aloittaminen

Miksi minun on lähetettävä dokumentaatio ja annettava tietoa yrityksestäni ja sen omistajista?

Maksulaitoksena olemme velvoitettuja keräämään tietoja asiakkaistamme. Tietojen avulla varmistamme, että MobilePayta ei käytetä väärin laittomiin tarkoituksiin. Pyydämme sinua siksi todistamaan henkilöllisyytesi, antamaan tietoa yrityksestäsi ja kertomaan mihin MobilePayta tullaan käyttämään.

Mitä edellytyksiä MobilePay AppSwitchin saamiselle on?

MobilePay AppSwitch tukee sovelluksia, jotka on kehitetty erityisesti Android- ja iOS-käyttöjärjestelmiä varten. Jotta voisit käyttää MobilePay AppSwitchia yrityksesi sovelluksessa, tuotteita on voitava käyttää sovellusmaailman ulkopuolella. Ne voivat olla esim. lippuja, fyysisiä tuotteita tms. Ratkaisua ei voi käyttää sellaisten digitaalisten tuotteiden tai palvelujen myymiseen, jotka asiakas käyttää sovellusmaailmassasi (esim. lehtien luku sovelluksessa).

Mitä tapahtuu, kun olen ottanut käyttöön MobilePayn yritykselleni verkossa?

Kun olet rekisteröitynyt MobilePay-portaalissa, olet ottanut käyttöön MobilePayn yrityksellesi. Tarkastamme tiedot ja lähetämme sinulle sähköpostia heti, kun voit aloittaa MobilePayn käytön. Jos tarvitsemme lisätietoja, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Voit milloin tahansa seurata rekisteröintisi etenemistä kirjautumalla MobilePay-portaaliin.

Miten luon AppSwitch ID:n?

Kun olet ottanut käyttöön MobilePay AppSwitch-ratkaisun, luomme sinulle AppSwitch ID:n. 

Yrityksellä voi olla useampi AppSwitch ID, jos MobilePay halutaan esim. integroida useisiin sovelluksiin.

Miten saan MobilePay AppSwitchin yritykselleni?

Voit ottaa MobilePay AppSwitchin käyttöön yrityksellesi täällä.

Noudata ohjeita  ja täytä kentät. Valitse tuotevalinnassa MobilePay AppSwitch.

Käyttö

Miten pitkä viesti asiakkaan kuitissa saa olla?

Viestin enimmäispituus on 66 merkkiä. Se näkyy heti maksamisen jälkeen asiakkaan kuitilla sekä MobilePay-sovelluksen tapahtumalistalla.

Miten teen hyvityksen MobilePay AppSwitchilla?

AppSwitch tarjoaa mahdollisuuden palauttaa maksun MobilePay-käyttäjälle osittain tai kokonaan refund amount -toiminnon avulla. Hyvitys tehdään suoraan yrityksen järjestelmästä ja on siksi käytettävissä vain, kun yritys on integroinut API:mme. 

Miten teen katevarauksen MobilePay AppSwitchilla?

Integroimalla AppSwitch API:n voit luoda katevarauksen niin, että summa veloitetaan vasta, kun tuote on toimitettu.

Voinko saada MobilePay AppSwitchilla viestin asiakkaan kuitille?

Asiakkaan MobilePay-kuitin alareunaan voidaan lisätä viesti, esim. "Nauti kahvistasi" tai "Kiitos, että kävit meillä". 

Viestin enimmäispituus on 66 merkkiä. Se näkyy heti maksamisen jälkeen asiakkaan kuitilla ja MobilePay-sovelluksen tapahtumalistalla.

Tietoa MobilePay AppSwitchista

Voinko käyttää MobilePay AppSwitchia minkä tahansa tuotteen myymiseen?

Yksi MobilePay AppSwitchin käytön edellytyksistä on se, että sovelluksen kautta myydyt tuotteet ja palvelut käytetään sovellusmaailman ulkopuolella. Tämä tarkoittaa, että et voi myydä MobilePay AppSwitchin avulla digitaalisia tuotteita ja palveluja, jotka käyttäjä käyttää sovellusmaailmassasi, esim. artikkeleita, elokuvia ja vastaavia.

Yrityksen on varmistettava, että sovellus täyttää sovellusta koskevat vaatimukset ja määräykset, esimerkiksi eri sovelluskauppojen kulloisetkin määräykset.