MobilePay spørgsmål og svar pr. 31.10.2020


Aloittaminen

Miksi minun on lähetettävä dokumentaatio ja annettava tietoa yrityksestäni ja sen omistajista?

Rahoituslaitoksena olemme velvoitettuja keräämään tietoja asiakkaistamme. Tietojen avulla varmistamme, että MobilePayta ei käytetä väärin. Pyydämme sinua siksi todistamaan henkilöllisyytesi, antamaan tietoa yrityksestäni ja kertomaan mihin aiot käyttää MobilePayta.

Miksi MobilePayn on vahvistettava pankkitilini?

Meidän on vahvistettava yrityksesi pankkitili sen varmistamiseksi, että MobilePayn kautta siirretyt maksut voidaan siirtää ainoastaan sinun yrityksellesi.

Mitä minun on tehtävä, jotta talous- tai laskutusjärjestelmäni voi lähettää laskuja MobilePaylla?

Ennen kuin voit käyttää MobilePay Invoicea ja lähettää laskuja MobilePayssa, sinun on varmistettava, että yrityksesi talous- tai laskutusjärjestelmä on yhteensopiva MobilePayn kanssa. 

Teemme yhteistyötä valikoitujen talous- tai laskutusjärjestelmien toimittajien kanssa, joissa on jo valmius MobilePay Invoicea varten. Ja lisää tulee koko ajan. Katso yhteistyökumppanimme (linkki listaan).

Jos talousjärjestelmäsi ei tue MobilePay Invoicea, voit integroida API:n itse. Katso API:mme täältä.

Voit myös pyytää apua omalta IT-toimittajaltasi tai ottaa yhteyttä integraattoreihimme. Katso sertifioidut integraattorimme.

Mitä tapahtuu, kun olen ottanut käyttöön MobilePayn yritykselleni?

Kun olet täyttänyt tiedot verkossa, olet ottanut käyttöön MobilePayn yrityksellesi. Tarkastamme tiedot ja lähetämme sinulle sähköpostia heti, kun voit aloittaa MobilePayn käytön. Jos tarvitsemme lisätietoja, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Voit milloin tahansa katsella tilauksesi etenemistä kirjautumalla MobilePay-portaaliin.

Miten otan käyttöön MobilePay Invoicen?

Voit perustaa MobilePay Invoicen yrityksellesi täällä.

Jos olet jo MyShop-asiakas, kirjaudu sisään ja valitse Invoice.


Rekisteröi yrityksesi täällä

Jotta voit käyttää MobilePay Invoicea ja lähettää laskuja MobilePayssa, yrityksesi talous- tai laskutusjärjestelmän tulee olla yhteensopiva MobilePayn kanssa. Katso miten se onnistuu.

Miten saan yritykseni pankkitilin vahvistettua?

Useimmissa tapauksissa tilisi vahvistetaan automaattisesti. Jos emme voi vahvistaa tiliä automaattisesti, lähetämme sinulle sähköpostin, jossa kerromme, miten voit itse vahvistaa tilin. Suorita vain seuraavat vaiheet:

Olen perustanut MobilePayn yritykselleni, mutta en voi vastaanottaa maksuja – miksi?

Kun olet ottanut käyttöön MobilePayn yrityksellesi, käymme läpi syöttämäsi tiedot. Ennen kuin voimme siirtää rahaa pankkitilillesi, sinun tulee vahvistaa tilinumerosi, jotta voimme vahvistaa että kyseessä on yrityksesi tili. 

Lähetämme ohjeet tilin vahvistamiseen sähköpostilla. Saat myös vahvistuksen heti, kun kaikki on kunnossa. Voit milloin tahansa seurata käyttöönoton etenemistä MobilePay-portaalissa.