Export, 13.12.2018


MobilePay- ja WeShare-asiakastuki

MobilePay yrityksille

MobilePay MyShop

Aloittaminen

Miten saan MobilePay MyShopin yritykselleni?

Voit perustaa MobilePay MyShopin yrityksellesi täällä.

Noudata ohjeita ja täytä kentät. Valitse tuotevalinnassa ainoastaan MobilePay MyShop.


Miksi minun on lähetettävä dokumentaatio ja annettava tietoa yrityksestäni ja sen omistajista?

Maksulaitoksena olemme velvoitettuja keräämään tietoja asiakkaistamme. Tietojen avulla varmistamme, että MobilePayta ei käytetä väärin. Pyydämme sinua siksi todistamaan henkilöllisyytesi, antamaan tietoa yrityksestäsi ja kertomaan mihin aiot käyttää MobilePayta.

Miksi minun on perustettava maksupaikka?

Maksupaikka on MobilePay-lyhytnumerosi, johon asiakkaat suorittavat maksut. Voit tarvittaessa perustaa useita maksupaikkoja. Täytä kentät, kun tilaat MobilePayn yrityksellesi.

Miksi MobilePayn on vahvistettava pankkitilini?

Meidän on vahvistettava yrityksesi pankkitili sen varmistamiseksi, että MobilePayn kautta siirretyt maksut voidaan siirtää ainoastaan sinun yrityksellesi.

Mistä näen onko pankkitilini vahvistettu?

Asetusvalikon yleiskatsauksessa voit nähdä kaikki rekisteröimäsi pankkitilit ja sen, onko ne vahvistettu. 

Mistä voin ladata MyShop-sovelluksen?

MyShop-sovellus on ladattavissa sekä iOS- että Android-laitteisiin. Lataa se App Storesta (iOS) tai Google Playsta (Android).

Mitä tapahtuu, kun olen ottanut käyttöön MobilePay MyShopin yritykselleni?

Kun olet ottanut MobilePay MyShopin käyttöön yrityksellesi, tarkastamme tiedot ja lähetämme sinulle sähköpostia heti, kun voit aloittaa MobilePay MyShopin käytön. Jos tarvitsemme lisätietoja, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Voit milloin tahansa katsella tilauksesi etenemistä kirjautumalla MobilePay-portaaliin.

Miten aktivoin MyShop-sovelluksen älypuhelimessa/tabletissa?

Kun olet ladannut MyShop-sovelluksen älylaitteeseesi, sinun on aktivoitava sovellus. Se tehdään MobilePay-portaalissa.

  1. Kirjaudu MobilePay-portaaliin, kun olet ladannut sovelluksen.
  2. Napsauta MyShop vasemmassa valikossa ja valitse yläreunasta Sovellus
  3. Napsauta Luo aktivointikoodi ja luo pysyvä 4-numeroinen tunnusluku. Aktivointikoodi vanhenee n. 10 minuutin kuluttua. Jos haluat aktivoida sovelluksen useissa laitteissa, sinun on luotava oma aktivointikoodi kutakin laitetta varten. Kirjaudu kaikkiin laitteisiin samalla tunnusluvulla.
  4. Avaa sovellus älypuhelimessa tai tabletissa ja aktivoi se aktivointikoodilla. 

Jatkossa kirjaudut MyShop-sovellukseen pysyvällä pin-koodilla.

Miten saan yritykseni pankkitilin vahvistettua?

Useimmissa tapauksissa tilisi vahvistetaan automaattisesti. Jos emme voi vahvistaa tiliä automaattisesti, lähetämme sinulle sähköpostin, jossa kerromme, miten voit itse vahvistaa tilin. Suorita vain seuraavat vaiheet:

 

Olen ottanut käyttöön MobilePayn yritykselleni, mutta en voi vastaanottaa maksuja – miksi?

Kun olet ottanut käyttöön MobilePayn yrityksellesi, käymme läpi syöttämäsi tiedot. Ennen kuin voimme siirtää rahaa pankkitilillesi, sinun tulee vahvistaa tilinumerosi, jotta voimme vahvistaa että kyseessä on yrityksesi tili. 

Lähetämme ohjeet tilin vahvistamiseen sähköpostilla. Saat myös vahvistuksen  heti, kun kaikki on kunnossa. Voit milloin tahansa seurata käyttöönoton etenemistä MobilePay-portaalissa.

Voinko perustaa useita MobilePay-lyhytnumeroita?

Voit perustaa oman MobilePay-lyhytnumeron (numero, jonka asiakkaasi näppäilevät maksaessaan) jokaiselle maksupaikalle. Liität jokaiseen MobilePay-lyhytnumeroon tilin, jolle maksut siirretään automaattisesti kerran päivässä. Voit liittää maksupaikkoihin saman tai kullekin erillisen tilin. Sinun on avattava tilit etukäteen omassa pankissasi.

Käyttö

MobilePay-portaali
Miksi en näe asiakkaan puhelinnumeroa kokonaan MobilePay-portaalissa?

Juridisista syistä meillä ei ole lupaa näyttää näitä tietoja.

Missä voin MobilePay-portaalissa nähdä, onko asiakas liittänyt mukaan kommentin?

Näet asiakkaiden mahdolliset kommentit Myynti-kohdan tietosarakkeessa.

Voit myös napsauttaa haluamaasi maksua ja nähdä kommenttikentän tapahtuman tiedoissa.

Missä voin nähdä myyntini ja palautukseni MobilePay-portaalissa?

Näet kaikki tapahtumat MobilePay-portaalissa kohdassa Myynti.

Näet tapahtumat myös MyShop-sovelluksen kohdassa Tapahtumat.

Missä voin nähda tietyn ajanjakson tai tietyn maksupaikan myynnin MobilePay-portaalissa?

Voit suodattaa tuloksia maksupaikan tai ajanjakson perusteella. 

Missä voin nähdä tietyn tapahtuman provision MobilePay-portaalissa?

Provisio näkyy kohdan Provisiot alla.

Miten muokkaan maksupaikan tietoja MobilePay-portaalissa ja aktivoin/deaktivoin maksupaikan?

Maksupaikkojen yleiskatsauksessa voit muokata maksupaikkojen tietoja kuten esim. paikkaa, nimeä ja logoa. Voit myös aktivoida ja deaktivoida maksupaikan. 

Jos olet vaihtanut maksupaikkasi tilaksi Ei aktiivinen, et voi enää vastaanottaa maksuja sen kautta. 

Huomaa, että et voi muokata MobilePay-lyhytnumeroa. Jos haluat käyttää toista numeroa, sinun on perustettava uusi maksupaikka.

Miten perustan uuden maksupaikan MobilePay-portaalissa?

Tarvitessasi voit helposti perustaa useita maksupaikkoja MobilePay-portaalissa. 

Miten rekisteröin uuden pankkitilin MobilePay-portaalissa?

Asetusvalikon yleiskatsauksessa voit nähdä kaikki rekisteröimäsi pankkitilit ja lisätä uusia tilejä. 

Muista, että sinun on saatava vahvistus pankkitilillesi ennen kuin voimme siirtää rahoja tilille.

Miten saan ladattua tapahtumat tiedostona MobilePay-portaalista?

MobilePay-portaalin kohdissa Myynti ja Siirrot voit viedä kaikki tiedot .csv-tiedostoon, jonka voi avata esim. Excelissä. 

Miten tilaan lisää tarroja maksupaikkaa varten MobilePay-portaalin kautta?

Lähetämme sinulle automaattisesti tarroja, kun perustat uuden maksupaikan – mutta voit aina tilata lisää MobilePay-portaalissa.

Valmistamme tarrat ja lähetämme ne sinulle noin viikon kuluessa. Voit myös luoda omia tarroja, jotka voit tulostaa täällä.

Miten vaihdan MobilePay-portaalin salasanan ja käyttäjätietoni?

Asetusvalikossa voit muokata salasanaa, sähköpostiosoitettasi ja käyttäjätietojasi.

Miten vaihdan tiettyyn maksupaikkaan liitetyn pankkitilin MobilePay-portaalissa?

Voit aina vaihtaa tiettyyn maksupaikkaan liitetyn pankkitilin MobilePay-portaalissa.

Siirrämme jatkossa rahat uudelle pankkitilille. Jos et ole saanut meiltä pankkitilin vahvistusta, sinun on tehtävä se ennen kuin voimme siirtää rahoja tilille.

Miten voin palauttaa maksun MobilePay-portaalin kautta?

Voit myös palauttaa maksun MobilePay-portaalin kautta.

Olen unohtanut, mitä sähköpostiosoitetta käytin rekisteröityessäni MobilePay-portaaliin – mitä teen?

Voit olla meihin yhteydessä sähköpostilla osoitteeseen business.support@mobilepay.fi tai soittamalla numeroon 0200 72772, kun haluat tietää sähköpostiosoitteen, jota käytettiin MobilePayn käyttöönotossa.

Missä voin nähdä maksun tiedot MobilePay-portaalissa?

Voit tarkastella yksityiskohtaisia tapahtumatietoja napsauttamalla haluamaasi maksua myynnin yleiskatsauksessa.

Olen unohtanut MobilePay-portaalin salasanan – mitä teen?

Voit nollata salasanasi, jos olet unohtanut sen.

Saat sen jälkeen sähköpostiviestin, jossa on linkki sivulle, jossa voit luoda uuden salasanan.

MyShop-sovellus
Kuinka monessa laitteessa MyShop-sovellusta voi käyttää samanaikaisesti?

Voit käyttää sovellusta niin monessa laitteessa kuin haluat. Sinun on vain aktivoitava jokainen laite aktivointikoodilla varmistaaksesi että hallitset täysin, kuka voi käyttää sovellusta.

Kuinka vaihdan MyShop-sovelluksen pin-koodin?

Voit koska tahansa vaihtaa sovelluksen pin-koodin MyShopissa.

Tunnusluku on nyt vaihdettu kaikkiin laitteisiin, jotka on liitetty MyShop-sovellukseen.

Missä voin nähdä tietyn maksun tiedot MyShop-sovelluksessa?

Maksun tiedot löytyvät kohdasta Tapahtumat.

Missä voin nähdä vastaanotetut maksut MyShop-sovelluksessa?

Kohdassa Tapahtumat näet kaikki maksut asiakkailtasi.

Jos sinulla on useita maksupaikkoja, voit vaihtaa maksupaikkaa asetuksissa.

 

Miten veloitan maksuja asiakkaalta MyShop-sovelluksessa?

MyShop-sovelluksen kautta voit lähettää asiakkaallesi maksupyynnön ja käyttää puhelintasi näin maksupäätteenä.

Huomaa, että Bluetooth-yhteyden on oltava päällä molemmissa laitteissa, jotta Veloita-toimintoa voidaan käyttää Bluetoothin kautta.

Miten voin estää MyShop-sovelluksen käytön?

Voit estää sovelluksen käytön vaihtamalla pin-koodin MobilePay-portaalissa. Kun olet vaihtanut pin-koodin, kaikkien MyShop-sovellusta käyttävien on käytettävä uutta pin-koodia.

Miten voin estää MyShop-sovelluksen käytön tietystä älylaitteesta?

MyShop-sovelluksen käyttöä ei voi estää tietystä älylaitteesta. Jos haluat estää sovelluksen käytön, sinun on vaihdettava tunnusluku.

Miten voin vaihtaa maksupaikkaa MyShop-sovelluksessa?

Jos sinulla on useita maksupaikkoja, voit vaihtaa maksupaikkaa asetuksissa.

Yleistä
Mihin maksulinkkejä voi käyttää?

Maksulinkki on linkki, jonka voit lisätä esim. yrityksen laskuihin, jolloin asiakkaasi voivat helposti maksaa yrityksen MobilePay-lyhytnumerolla.

Maksulinkkiä koskevat samat ehdot kuin MobilePay MyShop-sovellusta. Huomaa, että maksulinkkejä ei saa käyttää verkkomyynnissä eikä verkkokaupoissa.

Miksi maksut eivät siirry pankkitililleni?

Ennen kuin voimme siirtää rahaa pankkitilillesi, meidän on varmistettava, että kyseessä on yrityksesi tili. Näin varmistamme, että MobilePayn kautta vastaanottamasi rahat siirretään yritystilillesi. Jos et ole saanut meiltä pankkitilin vahvistusta, säilytämme rahojasi, kunnes vahvistus on suoritettu.

Voiko minulla olla eri tunnuslukuja eri älylaitteille?

Ei. Kaikilla älylaitteilla on sama tunnusluku.

Miksi siirretty summa on pienempi kuin todellinen myyntini?

Ennen kuin siirrämme rahat tilillesi, vähennämme siitä mahdolliset palautukset ja palkkiot, ellet ole valinnut kuukausilaskutusta. Voit aina nähdä yksittäisten siirtojen tiedot kohdassa Siirrot.

Näytössä näytetään myynti, palautukset, palkkiot ja siirretty yhteissumma.

Milloin rahat siirretään tililleni?

MobilePay-maksut siirretään tilillesi kerran päivässä. Et voi itse vaikuttaa siihen, milloin siirto suoritetaan.

Missä voin nähdä maksamani provisiot?

Jos et ole valinnut kuukausilaskutusta, voit nähdä tietyn ajanjakson kaikki provisiot MobilePay-portaalin kohdassa Siirrot.

Miten luon omia maksulinkkejä ja QR-koodeja?

Voit luoda omia maksulinkkejä, jos yritykselläsi on MyShop käytössä ja olet perustanut MobilePay-lyhytnumeron. Voit luoda sekä maksulinkkejä että QR-koodieja täällä.

Miten MobilePay-maksut tilitetään?

Näet kaikki maksut sekä päivän kokonaissumman MyShop-sovelluksessa, ja voit helposti verrata sitä kassajärjestelmääsi.

MobilePay-portaalissa näet kaikki tilillesi siirretyt summat sekä vähennetyt palkkiot. 

Näytössä näytetään myynti, palautukset, palkkiot ja siirretty yhteissumma.

Voinko itse valita kuinka maksan provisiot?

Kyllä. Voit valita, vähennetäänkö provisiot ennen kuin rahat siirretään pankkitilillesi vai peritäänkö provisiot kuukausilaskutuksella.

Voinko lisätä maksulinkkiin viestin?

Kyllä, voit liittää mukaan viestin siinä vaiheessa, kun luot maksulinkin. 

Päätät itse, voiko maksaja kirjoittaa viestikenttään vai haluatko lukita viestikentän niin, että kirjoittamaasi viestiä ei voi poistaa eikä muuttaa.

Viesti näkyy MobilePay-portaalissa. Napsauta Myynti vasemmassa valikossa. Viesti löytyy myynnin yleiskatsauksen Tieto-sarakkeesta.

Tietoa MyShopista

Kuinka paljon maksulinkkien käyttö maksaa?

Maksulinkkimaksuista veloitetaan sama palkkio kuin MobilePay MyShopin tapahtumista. Maksulinkin luominen ei maksa mitään.

Kuinka paljon MobilePay MyShop maksaa?

Katso MobilePay MyShopin hinnat täältä.

Mikä on maksulinkki?

Maksulinkki on yksinkertainen verkko-osoite, jonka avulla asiakkaittesi on helppo maksaa silloin, kun he eivät ole fyysisesti myymälässäsi, vaan maksavat laskulla, sähköpostilla tai tekstiviestillä. 

Lähetät vain maksulinkin tai QR-koodin sisältävän viestin, esim. sähköpostiin asiakkaillesi. Sen sijaan, että asiakas joutuu kirjautumaan verkkopankkiinsa ja syöttämään tilinumeron ja summan, hän vain napsauttaa linkkiä tai skannaa QR-koodin, ja hoitaa maksun nopeasti MobilePaylla.

Voit luoda omat maksulinkkisi. Riittää kun olet kirjautunut MyShopiin ja perustanut MobilePay-lyhytnumeron. Luo yksi tai useampi maksulinkki täällä.

Mikä on maksupaikka?

Maksupaikka on MobilePay-lyhytnumerosi, johon asiakkaat suorittavat maksut. Voit perustaa niin monta maksupaikkaa kuin tarvitset.

Mikä on MobilePay-lyhytnumero?

MobilePay-lyhytnumerosi on 5-numeroinen luku, jota asiakkaasi käyttävät maksamiseen. Voit perustaa useita MobilePay-lyhytnumeroita, jos haluat erottaa eri maksupaikkojen maksut. Kaikkiin MobilePay-lyhytnumeroihin on liitettävä pankkitili, jotta voimme siirtää sinulle rahaa. Tilinumero voi olla kaikilla maksupaikoilla sama tai voit valita jokaiselle paikalle eri tilinumerot.

Ensimmäisen MobilePay-lyhytnumeron saat automaattisesti, kun perustat MobilePayn yrityksellesi. Et voi itse valita numeroa – se jaetaan sattumanvaraisesti. Sen jälkeen voit perustaa lisää maksupaikkoja ja lisää MobilePay-lyhytnumeroita, jos sinulla on useita myymälöitä tai maksupaikkoja. Liität jokaiseen MobilePay-lyhytnumeroon tilin, jolle maksut siirretään automaattisesti kerran päivässä.

Mikä on MyShop-sovellus?

MyShop-sovellus sisältää työkaluja, joiden avulla on helppo hallinnoida MobilePay-maksuihin liittyviä päivittäisiä tehtäviä.

Miten veloitatte provisiot tapahtumista?

Voit valita, että provisiot vähennetään ennen kuin rahat siirretään pankkitilillesi, tai että ne laskutetaan kuukausittain. Jos olet valinnut, että provisiot vähennetään ennen kuin rahat siirretään pankkitilillesi, voit aina nähdä yksittäisen siirron tiedot MobilePay-portaalissa.

Näytössä näytetään valitun siirron provisiot, myynti ja palautukset. Tapahtumahinta riippuu yrityksen MobilePay-tapahtumien lukumäärästä.

Mitkä ovat maksulinkkien käyttöehdot?

Jos haluat käyttää maksulinkkejä, kirjaudu MyShopiin ja perusta MobilePay-lyhytnumero. Huomaa, että maksulinkkejä ei saa käyttää verkkomyynnissä eikä verkkokaupoissa.

Mitkä ovat MobilePay MyShop -sovelluksen tekniset vaatimukset?

Jos sinulla on älylaite, voit käyttää MobilePay MyShop -sovellusta. Laitteen on täytettävä muutama tekninen vaatimus, jos haluat saada mahdollisimman paljon irti sovelluksesta. 

Huomaa: Sovellusta ei ole saatavana Windows-puhelimiin.

Optimoimme jatkuvasti sovelluksiamme ja verkkojärjestelmiämme käyttöjärjestelmien uusimpia versioita varten. Se takaa parhaat kokemukset useimmille käyttäjille. Monesti sovelluksemme toimivat myös muissa käyttöjärjestelmäversioissa. 

Käyttöjärjestelmä 
Olemme testanneet, että MobilePay-sovellus ja verkkojärjestelmät toimivat seuraavien käyttöjärjestelmien kanssa:

MyShop – älypuhelin ja tabletti:

MobilePay Business – älypuhelin ja tabletti:

PC – Windows 7, 8, 10
Selain:

Apple macOS – Yosemite, El Capitan, Sierra, High Sierra
Selain:

Paljonko lisätarrat maksavat?

Tarrat ovat ilmaisia.

MobilePay Point of Sale

Aloittaminen

Miksi minun on lähetettävä dokumentaatio ja annettava tietoa yrityksestäni ja sen omistajista?

Maksulaitoksena olemme velvoitettuja keräämään tietoja asiakkaistamme. Tietojen avulla varmistamme, että MobilePayta ei käytetä väärin. Pyydämme sinua siksi todistamaan henkilöllisyytesi, antamaan tietoa yrityksestäsi ja kertomaan mihin aiot käyttää MobilePayta.

Mistä näen, onko pankkitilini vahvistettu?

Asetusvalikon yleiskatsauksessa voit nähdä kaikki rekisteröimäsi pankkitilit ja sen, onko ne vahvistettu. 

Mistä tiedän, voiko kassani käyttää MobilePayta?

Kassajärjestelmäsi on oltava verkossa ja sen on oltava integroitu MobilePayn kanssa. Kassatoimittajasi huolehtii tästä. 

Katso lista kassapäätetoimittajista, joiden kanssa MobilePay tekee yhteistyötä.

Mitä tapahtuu, kun olen tilannut MobilePayn yritykselleni verkossa?

Kun olet ottanut MobilePayn käyttöön yrityksellesi, tarkastamme tiedot ja lähetämme sinulle sähköpostia heti, kun voit aloittaa MobilePayn käytön. Jos tarvitsemme lisätietoja, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Voit milloin tahansa katsella tilauksesi etenemistä kirjautumalla MobilePay-portaaliin.

Miten asennan MobilePay-tunnistimen?

Kassajärjestelmäntoimittaja voi useimmiten auttaa MobilePay-tunnistimen asennuksessa. Suosittelemme, että tunnistin asennetaan näkyvälle paikalle kassapäätteen viereen ja kiinnitetään hyvin niin, että sitä ei voi siirtää. 

Miten nopeasti saan MobilePay Point of Salen käyttöön yrityksessäni?

Se, kuinka nopeasti pääset alkuun, riippuu siitä, kuinka nopeasti me saamme tarvittavat tiedot yrityksestäsi sekä kassa- tai päätetoimittajastasi. Nopeimmillaan käyttöönotto tapahtuu viikossa. 

Miten otan käyttöön MobilePay Point of Salen?

MobilePay Point of Sale integroidaan kassajärjestelmääsi, maksupäätteeseesi tai myyntiautomaattiisi.

Sinulla tulee olla sopimus MobilePayn kanssa ja varmistaa, että kassa- tai päätetoimittajasi ratkaisu tukee MobilePayta.

Näin saat Mobilepay Point of Salen

Jos haluat perustaa useita erilaisia myyntipisteitä, se on tehtävä osana perustamista. Katso täältä miten.

Otamme sinuun yhteyttä perustamisen viimeistelemiseksi.

Jos haluat MobilePayn all-in-one-päätteeseen
All-in-one-päätteellä voit tarjota asiakkaillesi mahdollisuuden maksaa haluamallaan tavalla: joko kortilla tai MobilePaylla.

Ota yhteyttä sellaiseen maksupäätetoimittajaan, jonka kanssa MobilePay tekee yhteistyötä. He auttavat sinua myös valitsemaan sinulle sopivan ratkaisun. Heidän kanssaan solmit myös päätettä koskevan sopimuksen. MobilePay tekee yhteistyötä seuraavien maksupäätetoimittajien kanssa:

Jos haluat MobilePayn kassajärjestelmääsi
Ota yhteyttä kassatoimittajiin, joiden kanssa MobilePay tekee yhteistyötä, ja kysy heidän tarjoamistaan mahdollisuuksista.

MobilePay tekee yhteistyötä useiden kassajärjestelmäntoimittajien kanssa. Katso lista tästä.

Saat erillisen MobilePay-tunnistimen, jonka liität kassajärjestelmääsi. Maksaminen tapahtuu Bluetoothia tai QR -koodia käyttämällä.

MobilePay-tunnistimen saat kassapäätetoimittajaltasi.

Kun yrityksesi on ottanut käyttöön Point of Salen, saanut tarvittavat tunnisteet ja MobilePay-tunnistimen, voit aloittaa asennuksen. Kassatoimittajasi auttaa sinua asennuksessa ja vianetsinnässä, jos MobilePayn kanssa ilmenee ongelmia.

Jos haluat MobilePayn itsepalveluautomaattiin
Jos sinulla on itsepalveluautomaatti, automaatin maksujärjestelmän toimittajan on suoritettava integraatio MobilePayn kanssa.

Jos automaatti vastaanottaa maksuja, näytössä voidaan näyttää QR-koodi, jonka asiakas skannaa MobilePaylla. Sen jälkeen asiakkaan on vain hyväksyttävä maksu.

Ota yhteyttä toimittajaasi ja kysy mahdollisuuksista saada MobilePay automaattiisi.

 

Miten saan yritykseni pankkitilin vahvistettua?

Useimmissa tapauksissa tilisi vahvistetaan automaattisesti. Jos emme voi vahvistaa tiliä automaattisesti, lähetämme sinulle sähköpostin, jossa kerromme, miten voit itse vahvistaa tilin. Suorita vain seuraavat vaiheet:

Olen perustanut MobilePayn yritykselleni, mutta en voi vastaanottaa maksuja – miksi?

Kun olet ottanut käyttöön MobilePayn yrityksellesi, käymme läpi syöttämäsi tiedot. Ennen kuin voimme siirtää rahaa pankkitilillesi, meidän on mm. tarkastettava, että kyseessä on yrityksesi tili. Näin varmistamme, että asiakkaittesi MobilePayn kautta maksamat rahat päätyvät yrityksesi tilille.

Saat vahvistuksen sähköpostitse heti, kun kaikki on kunnossa. Voit milloin tahansa seurata käyttöönoton etenemistä MobilePay-Portaalissa.

Onko minun maksettava myymälän markkinointimateriaalit itse?

Ei. MobilePay toimittaa tarroja kassa-alueen ympäristöön ja myymälän sisäänkäyntiin. 

Voinko perustaa useita eri myyntipaikkoja?

Jos haluat perustaa useita eri myyntipisteitä, voit tehdä sen samalla kun perustat MobilePay Point of Salen yrityksellesi. Kun olet perustanut ensimmäisen myyntipisteesi, voit perustaa niitä lisää napsauttamalla Lisää yritys.

Jos haluat perustaa lisää myyntipisteitä rekisteröitymisen jälkeen, kirjoita meille viesti osoitteeseen business.support@mobilepay.fi tai soita numeroon 0200 72772.

Käyttö

Kuinka usein MobilePay-maksut siirretään tililleni?

Teemme MobilePay-tilityksen kerran päivässä.

Mihin kysymyksiin minun on kassatyöntekijänä osattava vastata, jos asiakas haluaa maksaa MobilePaylla?

Kassatyöntekijänä voit joutua vastaamaan kysymyksiin, jotka koskevat mm. asiakkaan matkapuhelinta, sovelluksen käyttöä, QR-koodia ym.

Lue täältä kassatyöntekijälle hyödyllisiä kysymyksiä ja vastauksia.

Missä voin nähdä yleiskatsauksen Point of Sale -myyntipisteistäni?

Näet yleiskatsauksen myyntipisteistäsi MobilePay-portaalissa. Valitse vasemmasta valikosta PoS.

Mistä näen Mobilepay Point of Salen tilitykset?

Olemme kehittämässä verkkoratkaisua, jossa voit hallinnoida MobilePay Point of Salea – mukaanlukien täsmäytystä. Monilla pankeilla on ratkaisuja, jotka tukevat MobilePay-maksujen täsmäytystä. Kysy pankiltasi onko heillä ratkaisua, jota voit käyttää. (Palvelu tulossa syksyllä)

Mitä teen, jos Point of Sale -ratkaisussa ilmenee teknisiä ongelmia?

Ongelmatilanteissa tulee olla yhteydessä ensin yrityksesi tukiosastoon tai kassatoimittajaasi.

MobilePay tekee yhteistyötä useiden kassapäätetoimittajien kanssa. Katso tästä lista.

Mikäli sinulla on MobilePay-tunnistimeen liittyviä ongelmia, soita tunnistimen myyjälle.

Miten asiakas voi maksaa MobilePaylla korttipäätteellä?

Matkapuhelinmallista riippuen hän voi joko maksaa lukitusnäytöstä käsin, ts. avaamatta MobilePay-sovellusta tai avaamalla MobilePay-sovelluksen ennen maksamista.

Alle 25 euron summa uudemmalla matkapuhelimella
Jos asiakkaallasi on uusi puhelinmalli, asiakkaan tulee käyttää force touch -toimintoa maksaessaan lukitusnäytöstä: 

  1. Asiakas pitää puhelinta päätteen lähellä ja vastaanottaa pop-up-ilmoituksen. 
  2. Asiakas aktivoi push-painikkeen pitämällä sormea pop-up-ilmoituksen päällä ja painamalla sitten Hyväksy.

Alle 25 euron summa vanhemmalla matkapuhelimella
Jos asiakkaalla ei ole uusinta puhelinmallia, lukitusnäytöstä maksetaan seuraavasti:

  1. Asiakas pitää puhelinta päätteen lähellä ja vastaanottaa pop-up-ilmoituksen.
  2. Asiakas aktivoi push-painikkeet pyyhkäisemällä vasemmalle pop-up-ilmoituksen yli. Asiakas painaa sitten Näytä ja sitten Hyväksy.

Summa yli 25 euroa

  1. Asiakas kirjautuu MobilePay-sovellukseen.
  2. Asiakas pitää puhelinta päätteen lähellä Bluetooth aktivoituna tai skannaa QR-koodin päätteen näytöstä.
  3. Summa näkyy MobilePay-sovelluksessa ja asiakas vahvistaa maksun pyyhkäisemällä.

Miten hallinnoin MobilePay Point of Salea?

MobilePay Point Of Sale -ratkaisua hallinnoidaan MobilePay Portaalissa osoitteessa admin.mobilepay.fi.

Miten rekisteröin uuden pankkitilin?

Asetusvalikon yleiskatsauksessa voit nähdä kaikki rekisteröimäsi pankkitilit ja lisätä uusia tilejä. 

Muista, että sinun on saatava vahvistus pankkitilillesi ennen kuin voimme siirtää rahoja tilille.

 

Miten tilaan uutta materiaalia myymälääni MobilePayhin liittyen?

Jos haluat tilata uutta materiaalia, kirjoita meille osoitteeseen business.support@mobilepay.fi tai soita numeroon 0200 72772.

Miten voin tehdä tilisiirron?

Valitettavasti tilisiirtojen tekeminen ei tällä hetkellä ole mahdollista. Olemme kehittämässä verkkoratkaisua, jossa voit hallinnoida MobilePay Point of Salea ja myös tehdä tilisiirtoja.

Tietoa MobilePay Point of Salesta

Kuinka paljon MobilePay Point of Sale maksaa?

Hinnoittelu perustuu maksutapahtumien määrään.

Katso hinnat täältä.

MobilePay Online

Aloittaminen

Miten yritykseni saa MobilePay Onlinen käyttöön?

Solmit MobilePay Online -sopimuksen sellaisen maksupalveluntarjoajan kanssa, jonka kanssa olemme solmineet sopimuksen.

Maksupalveluntarjoajasi (PSP) hallinnoi MobilePay Onlinea ja sopimusta yrityksesi kanssa. Ota heihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää integraatiosta tai hallinnosta.

Olemme solmineet sopimuksen useiden maksupalveluntarjoajien kanssa, ja uusia tarjoajia tulee jatkuvasti lisää.

Katso maksupalveluntarjoajat tästä.

Kuinka aloitan MobilePay Onlinen käytön?

Sinun on solmittava MobilePay Onlinea koskeva sopimus sellaisen maksupalveluntarjoajasi kanssa, jolla on sopimus MobilePayn kanssa. Lue lisää MobilePay Onlinesta.

Maksupalveluntarjoajasi hallinnoi MobilePay Onlinea. Ota heihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää integraatiosta tai hallinnosta.

Teemme yhteistyötä useiden maksupalveluntarjoajien kanssa, jotta kaikki verkkokaupat saisivat tilaisuuden tarjota asiakkailleen MobilePay-maksamista.

Alla olevasta linkistä löydät listan maksupalveluntarjoajista, joiden kanssa teemme yhteistyötä. 

Katso maksupalveluntarjoajat tästä.

Onko minun tehtävä jotain, jotta asiakkaani voivat käyttää MobilePay Onlinea – sen lisäksi, että tarjoan maksua MobilePaylla?

Mitä paremmin verkkokaupassasi näkyy, että asiakkaasi voivat maksaa MobilePaylla, sitä parempi.

Asiakkaan tulee olla tunnistautunut MobilePayssa ennen ensimmäistä ostoa verkkokaupassa.

Käyttö

Milloin rahat siirtyvät yritykseni pankkitilille?

MobilePay-maksu vastaa korttimaksua, ja siksi rahat siirtyvät tilille samassa aikataulussa kuin korttimaksut.

Mistä näen, että asiakas on maksanut?

Se riippuu siitä, miten maksupalveluntarjoajasi on integroinut MobilePayn myymälänhallintajärjestelmäänsä. Tyypillisesti asiakkaan maksu näkyy siinä MobilePay-maksuna.

Miten käsittelen MobilePay-maksun palautuksen tai peruutuksen?

Kuluttajalainsäädännön mukaan rahat on palautettava samalla tavalla, kuin ne maksettiin. MobilePay-tapahtumissa käytetään maksukorttia, joten myös palautus käsitellään normaaliin tapaan maksukorttitapahtumana.

Miten näytän asiakkaille, että verkkokaupassani voi maksaa MobilePay Onlinella?

Voit ladata painikkeita, logoja ym. kehittäjäsivuiltamme.

Päivittyvätkö ne sivuillani automaattisesti, kun olen ladannut ne?
Olemme tekemässä dynaamisia painikkeita, jotka voimme päivittää etänä, mutta ne eivät ole vielä valmiita.

Miten saan MobilePay-materiaalia verkkokauppaani?

MobilePayn materiaalipankista löydät normaalisti verkkokaupassa käytettävää markkinointimateriaalia.

Tietoa MobilePay Onlinesta

Mihin minun on otettava yhteyttä, jos epäilen MobilePayhin liittyvää petosta?

Jos käytit MobilePay Online-ratkaisua verkko-ostoksessa, ensisijaisesti tulee olla yhteydessä maksun saajaan. Tämän jälkeen voit olla yhteydessä kortin myöntäneeseen pankkiin. 

Mikä on käyttöraja maksettaessa MobilePaylla verkkokaupassa?

MobilePay Onlinessa ei ole muita käyttörajoja, kuin sovellukseen liitetyn maksukortin mahdollinen käyttöraja.

Onko MobilePay Online yhtä turvallinen kuin muut maksutavat?

MobilePay Online on periaatteessa korttimaksu, jonka MobilePay-sovellus käynnistää. Kortin tiedot ovat turvassa MobilePayssa ja ne voidaan aktivoida vasta sisäänkirjautumisen jälkeen. Lisäksi MobilePay suorittaa validointeja käyttäjä-, kortti- ja tapahtumatasolla.

Onko yritykseni vaihdettava pankkia saadakseen MobilePay Onlinen käyttöön?

Ei, yrityksellä voi olla tili missä tahansa pankissa.

Tarvitsen apua MobilePay Onlinen kanssa – mihin otan yhteyttä?

Voit ottaa yhteyttä yrityksesi maksupalveluntarjoajaan, jos tarvitset apua MobilePayn kanssa.

MobilePay Subscriptions

Aloittaminen

Mitä järjestelmältäni vaaditaan, jos haluan MobilePay Subscriptionsin?

Jotta järjestelmäsi voisi kommunikoida MobilePayn kanssa, se täytyy integroida API-rajapintaamme. Voit hoitaa IT-järjestelmäsi integroinnin itse, tai voit saada siihen meiltä apua.

Lue lisää MobilePayn kehittäjäsivuilta.

Mitä minun on päätettävä integraatioon liittyen?

Sinä päätät, missä tilaus- tai ostotapahtuman vaiheessa asiakas valitsee MobilePay Subscriptionsin maksutavaksi. Jotta järjestelmäsi voisi kommunikoida MobilePayn kanssa, on API-rajapinta integroitava siihen.

Kun tilaat yrityksellesi MobilePay Subscriptionsin, saat käyttöoikeuden testiympäristöön, joten ratkaisun integraation voi aloittaa saman tien. 

REST API on pilvipohjainen API-rajapinta, johon yrityksesi kytkeytyy suoraan. Siksi tarvitset vain sopimuksen MobilePayn kanssa päästäksesi alkuun.

Katso API:mme ja muu kehittäjätuki.

Miten asiakas liittää toistuvan maksun MobilePayhin?

MobilePay Subscriptions toimii kaikissa verkkopohjaisissa ympäristöissä – matkapuhelimissa, tableteissa ja tietokoneissa. Voit myös liittää MobilePay-painikkeen sähköposteihin. Jos esimerkiksi sovit asiakkaasi kanssa puhelimessa, että toistuvat maksut maksetaan MobilePaylla, voit lähettää viestin, jossa on Maksa MobilePaylla -painike. Voit siis lisätä painikkeen haluamaasi paikkaan ostotapahtumassa. Asiakas painaa linkkiä ja hyväksyy maksun MobilePayssa – näin MobilePay on liitetty keskinäiseen maksusopimukseenne.

Miten toistuvat maksut maksetaan MobilePaylla?

Asiakas liittää MobilePayn maksutavaksi toistuvaan maksuun. Voit lisätä Maksa MobilePaylla -painikkeen asiakasrajapintaasi. Voit laittaa painikkeen esim. kotisivullesi tai sähköpostiin.

Miten yritykseni saa MobilePay Subscriptionsin?

MobilePay Subscriptionsin käyttöönotto edellyttää kahta asiaa.
1. Olet ottanut käyttöön MobilePay Subscriptionsin MobilePay-portaalin kautta.   
2. MobilePay pystyy keskustelemaan järjestelmäsi kanssa.

Edustamasi yrityksen tyypistä riippuen otamme sinuun yhteyttä liittyen perehdytykseen ja validointiin.  Sen jälkeen sinun on allekirjoitettava MobilePay Subscriptions -sopimus.

Kun olet tehnyt rekisteröinnin ja ottanut käyttöön palvelun, otamme sinuun yhteyttä MobilePayn integroimikseksi järjestelmääsi.

Rekisteröi yrityksesi täällä.

Onko MobilePay Subscriptions integroitava kirjanpitojärjestelmään?

MobilePay Subscriptionsia ei tarvitse integroida kirjanpitojärjestelmääsi, vaan se voi olla toisessa paikassa yrityksesi IT-järjestelmässä. Ratkaisu on kuitenkin integroitava niin, että asiakkaasi voivat helposti valita MobilePay Subscriptionsin tilauksen maksutavaksi.

Lue lisää MobilePayn kehittäjä-sivuilta.

 

Käyttö

Mistä näen, onko asiakkaan maksu suoritettu?

Saat reaaliaikaisesti tiedon kaikista vastaanotetuista maksuista.

Miten asiakkaani näkee, että rahat veloitetaan automaattisesti?

Asiakas näkee maksun MobilePay-sovelluksen kohdassa Tapahtumat, tai Toistuvien maksujen erääntyvänä maksuna 8 päivää ennen maksupäivää. Jos asiakas haluaa, hän voi saada ilmoituksen päivää ennen kuin maksu suoritetaan automaattisesti.

Miten lisään tapahtuman mukana seuraavan tunnuksen?

Tunnus (external_ID) lähetetään jokaisen Subscriptions-maksun yhteydessä – myös kertamaksujen. Tunnuksen avulla yrityksesi tunnistaa yksittäiset maksut järjestelmässänne. Lisätietoa löydät kehittäjä-sivuiltamme.

Saako asiakkaani laskun maksuun liittyen?

MobilePay käsittelee maksun. Siksi sinun on itse lähetettävä asiakkaalle lasku, jos asiakas haluaa sellaisen. Voit kuitenkin kirjoittaa yksittäisiin MobilePay-maksuihin lyhyen tekstin siitä, mitä maksu pitää sisällään.

Tulevaisuudessa MobilePay voidaan laajentaa käsittelemään laskut. 

Tietoa MobilePay Subscriptionsista

Jos asiakas poistaa MobilePayn tilauksen maksutavoista, onko hän samalla irtisanonut tilauksensa?

Ei. MobilePay ei ole osa sopimusta, jonka yrityksesi on solminut asiakkaan kanssa. Saat ilmoituksen saman tien, kun asiakas irtisanoo automaattisen maksun MobilePay-sovelluksessa. Sen jälkeen sinun on sovittava asiakkaan kanssa, miten tulevat maksut maksetaan – voit edelleen tarjota asiakkaalle maksua MobilePaylla, asiakkaan on vain liitettävä MobilePay maksutavaksi uudelleen.

Kuinka paljon MobilePay Subscriptions maksaa?

Tapahtumakohtainen hinta riippuu yksittäisen tapahtuman summasta ja yrityksesi MobilePay-tapahtumien määrästä.

Katso hinnat täältä.

Onko MobilePay Subscriptionsissa käyttörajaa?

Käyttäjien päivittäiset ja vuosittaiset käyttörajat ovat samat kuin muiden MobilePay-tuotteiden yhteydessä. 

Katso käyttörajat täältä.

Ei ole mitään rajoituksia siihen, miten paljon maksuja yrityksesi voi vastaanottaa. Aloituksen yhteydessä asetat yksilöllisen rajoituksen jokaiselle automaattiselle veloitukselle.

Voiko asiakas maksaa myös kertamaksun?

Kyllä. Voit antaa asiakkaan maksaa kertamaksun, ja voit saman ostotapahtuman yhteydessä antaa asiakkaan liittää MobilePayn tilauksensa maksutavaksi.

Esimerkki: Maksa 2 € ensimmäisiltä kahdelta kuukaudelta. Sen jälkeen hinta on 15 € kuukaudessa.

Voiko asiakkaani maksaa kertamaksun toistuvan maksun lisäksi?

Kyllä. Kun asiakas on valinnut MobilePayn tilauksen maksutavaksi, voit myös lisätä muita ostotoimintoja asiakkaalle. Kyse voi olla esim. datan ostosta puhelinliittymään tai ”maksa heti” jostakin, joka ei sisälly kuukausimaksuun. Asiakas hyväksyy maksun aina erikseen MobilePayssa.

Voiko yritys maksaa toistuvan maksun MobilePaylla?

Ei. Toistaiseksi ainoastaan kuluttajat voivat liittää tilauksensa MobilePayhin.

MobilePay Invoice

Aloittaminen

Miksi minun on lähetettävä dokumentaatio ja annettava tietoa yrityksestäni ja sen omistajista?

Rahoituslaitoksena olemme velvoitettuja keräämään tietoja asiakkaistamme. Tietojen avulla varmistamme, että MobilePayta ei käytetä väärin. Pyydämme sinua siksi todistamaan henkilöllisyytesi, antamaan tietoa yrityksestäni ja kertomaan mihin aiot käyttää MobilePayta.

Miksi MobilePayn on vahvistettava pankkitilini?

Meidän on vahvistettava yrityksesi pankkitili sen varmistamiseksi, että MobilePayn kautta siirretyt maksut voidaan siirtää ainoastaan sinun yrityksellesi.

Mitä minun on tehtävä, jotta talous- tai laskutusjärjestelmäni voi lähettää laskuja MobilePaylla?

Ennen kuin voit käyttää MobilePay Invoicea ja lähettää laskuja MobilePayssa, sinun on varmistettava, että yrityksesi talous- tai laskutusjärjestelmä on yhteensopiva MobilePayn kanssa. 

Teemme yhteistyötä valikoitujen talous- tai laskutusjärjestelmien toimittajien kanssa, joissa on jo valmius MobilePay Invoicea varten. Ja lisää tulee koko ajan. Katso yhteistyökumppanimme (linkki listaan).

Jos talousjärjestelmäsi ei tue MobilePay Invoicea, voit integroida API:n itse. Katso API:mme täältä.

Voit myös pyytää apua omalta IT-toimittajaltasi tai ottaa yhteyttä integraattoreihimme. Katso sertifioidut integraattorimme.

Mitä tapahtuu, kun olen ottanut käyttöön MobilePayn yritykselleni?

Kun olet täyttänyt tiedot verkossa, olet ottanut käyttöön MobilePayn yrityksellesi. Tarkastamme tiedot ja lähetämme sinulle sähköpostia heti, kun voit aloittaa MobilePayn käytön. Jos tarvitsemme lisätietoja, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Voit milloin tahansa katsella tilauksesi etenemistä kirjautumalla MobilePay-portaaliin.

Miten otan käyttöön MobilePay Invoicen?

Voit perustaa MobilePay Invoicen yrityksellesi täällä.

Jos olet jo MyShop-asiakas, kirjaudu sisään ja valitse Invoice.


Rekisteröi yrityksesi täällä

Jotta voit käyttää MobilePay Invoicea ja lähettää laskuja MobilePayssa, yrityksesi talous- tai laskutusjärjestelmän tulee olla yhteensopiva MobilePayn kanssa. Katso miten se onnistuu.

Miten saan yritykseni pankkitilin vahvistettua?

Useimmissa tapauksissa tilisi vahvistetaan automaattisesti. Jos emme voi vahvistaa tiliä automaattisesti, lähetämme sinulle sähköpostin, jossa kerromme, miten voit itse vahvistaa tilin. Suorita vain seuraavat vaiheet:

Olen perustanut MobilePayn yritykselleni, mutta en voi vastaanottaa maksuja – miksi?

Kun olet ottanut käyttöön MobilePayn yrityksellesi, käymme läpi syöttämäsi tiedot. Ennen kuin voimme siirtää rahaa pankkitilillesi, sinun tulee vahvistaa tilinumerosi, jotta voimme vahvistaa että kyseessä on yrityksesi tili. 

Lähetämme ohjeet tilin vahvistamiseen sähköpostilla. Saat myös vahvistuksen heti, kun kaikki on kunnossa. Voit milloin tahansa seurata käyttöönoton etenemistä MobilePay-portaalissa.

Käyttö

Mistä asiakas tietää, että hänellä on lasku MobilePayssa?

Asiakas saa ilmoituksen MobilePay-sovelluksessa, kun hän saa laskun. Asiakas voi kuitenkin estää tämän ominaisuuden asetuksista.

Miten kerron asiakkailleni mahdollisuudesta vastaanottaa laskuja MobilePay Invoicen kautta?

Voit tiedottaa asiakasta kotisivuillasi, sopimusasiakirjoissa, ehdoissa tms. tai itse myyntitilanteessa. Jos lähetät laskun suoraan asiakkaan MobilePay-sovellukseen, on tärkeää, että olet sopinut siitä asiakkaan kanssa. Sopimus voi olla suullinen tai kirjallinen. On tärkeää, että MobilePay-sovelluksen käyttäjät eivät ylläty saadessaan laskun MobilePayssa. Siksi sinun on varmistettava, että MobilePay-käyttäjälle on kerrottu asiasta ja hän hyväksyy sen, että hän saa laskuja MobilePayssa.

Miten maksut tilitetään?

Sinä tai integraattorisi valitsette itse mitä viitettä tai tunnistetta käytetään MobilePay-maksuissa ja laskuissa.

Voit tehdä täsmäytyksen kolmella tavalla:

  1. Haet itse laskujen ja maksujen tilan API:n kautta. Kun laskun tila on "maksettu", rahat ovat tilillä.
  2. Yksittäisillä tilitapahtumilla on antamasi viite tai tunniste, joka palautetaan API:n kautta.
  3. Kirjaudu MobilePay-portaaliin ja vie tapahtumat csv-tiedostoon.

Miten yritys lähettää laskun maksupyynnön MobilePayssa?

Yritys voi lähettää laskuja monella eri tavalla MobilePaylla. Voit lähettää laskun asiakkaalle suoraan MobilePay-sovelluksessa (InvoiceDirect), minkä jälkeen asiakas avaa sovelluksen, valitsee maksupäivän ja maksuvälineen ja pyyhkäisee.  Vaihtoehtoisesti voit lähettää laskun asiakkaalle esim. sähköpostin liitteenä olevana PDF-tiedostona, johon on lisätty ”maksa MobilePaylla” painike tai linkki (InvoiceLink). Kun asiakas napsauttaa painiketta tai linkkiä, MobilePay-sovellus avautuu puhelimeen ja asiakas voi nähdä ja maksaa laskunsa.

Miten yritys saa maksun?

Yrityksesi saa maksun heti kun asiakas on hyväksynyt ja suorittanut maksun MobilePayn kautta. Rahat siirretään perustamisen yhteydessä ilmoittamallesi tilille, ellei toisin sovita.

Onko minun tiedettävä asiakkaan matkapuhelinnumero, jotta voin lähettää hänelle laskun?

Jos lähetät laskun, jossa on MobilePay-maksulinkki tai painike (InvoiceLink), matkapuhelinnumeroa ei tarvita. Jos sitä vastoin lähetät laskun suoraan MobilePay-sovelluksessa (InvoiceDirect), sinun on tunnettava asiakkaan nimi ja matkapuhelinnumero.

Voiko asiakkaani muuttaa maksupäivän MobilePayssa?

Kyllä, asiakas voi MobilePayssa muuttaa laskun maksupäivää, kuitenkin enintään 30 päivää eräpäivästä.

Voiko asiakkaani nähdä laskun sisällön MobilePayssa?

Kyllä. Asiakas näkee laskun sisällön sovelluksessa riippumatta siitä, lähetätkö laskun suoraan MobilePay-sovelluksessa vai käytätkö maksupainiketta.

Voiko yritys lähettää laskun toiselle yritykselle?

Ei, yritys ei voi lähettää laskuja toiselle yritykselle. Tämä palvelu on tarkoitettu ainoastaan MobilePay-sovelluksen yksityiskäyttäjille.

Voiko yritys veloittaa asiakkaalta MobilePay Invoice-tapahtuman palkkion?

Ei. MobilePayssa maksupalkkiota ei saa veloittaa kuluttajilta.

Tietoa MobilePay Invoicesta

Kuinka paljon MobilePay Invoice maksaa?

Hinnoittelu perustuu maksutapahtumien määrään. Katso tarkemmat tiedot täältä.

Mitä vaatimuksia MobilePay Invoice asettaa yrityksen laskutusjärjestelmälle?

Ennen kuin voit käyttää MobilePay Invoicea ja lähettää laskuja MobilePayssa, sinun on varmistettava, että yrityksesi talous- tai laskutusjärjestelmä on yhteensopiva MobilePayn kanssa.

Teemme yhteistyötä valikoitujen talous- ja laskutusjärjestelmien toimittajien kanssa, joilla on jo valmius MobilePay Invoicea varten – ja uusia tulee koko ajan. Katso yhteistyökumppanimme (linkki listaan).

Jos talousjärjestelmäsi ei tue MobilePay Invoicea, voit integroida API:n itse. Katso API:mme täältä.

Voit myös pyytää apua omalta IT-toimittajaltasi tai ottaa yhteyttä integraattoreihimme. Katso sertifioidut integraattorimme täältä.

Mitkä ovat Invoicen tekniset vaatimukset?

Jotta voisit käyttää MobilePay Invoicea, yrityksesi laskutusjärjestelmän on oltava yhteensopiva MobilePayn kanssa. Tämä tarkoittaa, että laskutusjärjestelmää on muokattava niin, että se kommunikoi API:mme kanssa.

Voit käyttää integraatioon omaa IT-toimittajaasi. Vaihtoehtoisesti voit valita MobilePay-sertifioidun integraattorin. 

Halutessasi voit luonnollisesti tehdä integraation itse. 

Katso API:mme täältä.

Onko minun oltava Danske Bankin asiakas, jotta saan MobilePay Invoicen?

Ei, sinun ei tarvitse olla Danske Bankin asiakas. Riittää että sinulla on suomalainen pankkitili.

Onko MobilePay Invoicella laskutettavaa summaa millään tavoin rajoitettu?

Kyllä, lasku ei voi ylittää MobilePay-käyttäjien päivittäistä käyttörajaa.

Jos asiakas on rekisteröitynyt MobilePay-sovellukseen tunnistautumalla pankkitunnuksillaan, hän voi käyttää enintään 500 euroa päivässä. Tunnistautumattomille asiakkaille käyttöraja on 100 euroa päivässä.

Onko MobilePay Invoicen käytöllä mitään juridisia rajoituksia?

MobilePay Invoicea ei saa käyttää seuraaviin:

Onko yrityksen solmittava asiakkaiden kanssa erityinen MobilePay Invoice -laskuja koskeva sopimus?

On tärkeää, että MobilePay-sovelluksen käyttäjät eivät ylläty saadessaan laskun MobilePayn kautta. 

Siksi sinun on varmistettava, että asiakkaalle on kerrottu ja hän hyväksyy sen, että hän saa laskuja MobilePayn kautta. Sopimus voi olla suullinen tai kirjallinen.

Voiko yritys käyttää velkojatunnusta tapahtumissa ilman MobilePay Invoicea?

Kyllä. API:ssa valitset itse viitenumeron, joka voi olla yrityksen velkojatunnus. Yrityksen velkojatunnukselle ei ole mitään erityisvaatimuksia, jotta sitä voi käyttää MobilePay Invoicessa.

MobilePay AppSwitch

Aloittaminen

Miksi minun on lähetettävä dokumentaatio ja annettava tietoa yrityksestäni ja sen omistajista?

Maksulaitoksena olemme velvoitettuja keräämään tietoja asiakkaistamme. Tietojen avulla varmistamme, että MobilePayta ei käytetä väärin laittomiin tarkoituksiin. Pyydämme sinua siksi todistamaan henkilöllisyytesi, antamaan tietoa yrityksestäsi ja kertomaan mihin MobilePayta tullaan käyttämään.

Mitä edellytyksiä MobilePay AppSwitchin saamiselle on?

MobilePay AppSwitch tukee sovelluksia, jotka on kehitetty erityisesti Android- ja iOS-käyttöjärjestelmiä varten. Jotta voisit käyttää MobilePay AppSwitchia yrityksesi sovelluksessa, tuotteita on voitava käyttää sovellusmaailman ulkopuolella. Ne voivat olla esim. lippuja, fyysisiä tuotteita tms. Ratkaisua ei voi käyttää sellaisten digitaalisten tuotteiden tai palvelujen myymiseen, jotka asiakas käyttää sovellusmaailmassasi (esim. lehtien luku sovelluksessa).

Mitä tapahtuu, kun olen ottanut käyttöön MobilePayn yritykselleni verkossa?

Kun olet rekisteröitynyt MobilePay-portaalissa, olet ottanut käyttöön MobilePayn yrityksellesi. Tarkastamme tiedot ja lähetämme sinulle sähköpostia heti, kun voit aloittaa MobilePayn käytön. Jos tarvitsemme lisätietoja, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Voit milloin tahansa seurata rekisteröintisi etenemistä kirjautumalla MobilePay-portaaliin.

Miten luon AppSwitch ID:n?

Kun olet ottanut käyttöön MobilePay AppSwitch-ratkaisun, luomme sinulle AppSwitch ID:n. 

Yrityksellä voi olla useampi AppSwitch ID, jos MobilePay halutaan esim. integroida useisiin sovelluksiin.

Miten saan MobilePay AppSwitchin yritykselleni?

Voit ottaa MobilePay AppSwitchin käyttöön yrityksellesi täällä.

Noudata ohjeita  ja täytä kentät. Valitse tuotevalinnassa MobilePay AppSwitch.

Käyttö

Miten pitkä viesti asiakkaan kuitissa saa olla?

Viestin enimmäispituus on 66 merkkiä. Se näkyy heti maksamisen jälkeen asiakkaan kuitilla sekä MobilePay-sovelluksen tapahtumalistalla.

Miten teen hyvityksen MobilePay AppSwitchilla?

AppSwitch tarjoaa mahdollisuuden palauttaa maksun MobilePay-käyttäjälle osittain tai kokonaan refund amount -toiminnon avulla. Hyvitys tehdään suoraan yrityksen järjestelmästä ja on siksi käytettävissä vain, kun yritys on integroinut API:mme. 

Miten teen katevarauksen MobilePay AppSwitchilla?

Integroimalla AppSwitch API:n voit luoda katevarauksen niin, että summa veloitetaan vasta, kun tuote on toimitettu.

Voinko saada MobilePay AppSwitchilla viestin asiakkaan kuitille?

Asiakkaan MobilePay-kuitin alareunaan voidaan lisätä viesti, esim. "Nauti kahvistasi" tai "Kiitos, että kävit meillä". 

Viestin enimmäispituus on 66 merkkiä. Se näkyy heti maksamisen jälkeen asiakkaan kuitilla ja MobilePay-sovelluksen tapahtumalistalla.

Tietoa MobilePay AppSwitchista

Voinko käyttää MobilePay AppSwitchia minkä tahansa tuotteen myymiseen?

Yksi MobilePay AppSwitchin käytön edellytyksistä on se, että sovelluksen kautta myydyt tuotteet ja palvelut käytetään sovellusmaailman ulkopuolella. Tämä tarkoittaa, että et voi myydä MobilePay AppSwitchin avulla digitaalisia tuotteita ja palveluja, jotka käyttäjä käyttää sovellusmaailmassasi, esim. artikkeleita, elokuvia ja vastaavia.

Yrityksen on varmistettava, että sovellus täyttää sovellusta koskevat vaatimukset ja määräykset, esimerkiksi eri sovelluskauppojen kulloisetkin määräykset.

Tietosuoja

Tietosuoja-asetus antaa minulle oikeuden saada kaikki henkilötietoni – miten saan ne?

Näet henkilötietosi MobilePay-portaalin Asetukset-valikossa, joka löytyy vasemmalla olevasta Admin-valikosta.

Mikä on GDPR tai tietosuoja-asetus?

GDPR, eli suomeksi tietosuoja-asetus, on lyhenne sanoista “General Data Protection Regulation”. Se on EU-asetus, jolla pyritään suojaamaan EU-asukkaiden henkilötiedot. Asetuksen ansiosta ihmiset voivat hallita ja saada paremman yleiskuvan henkilötiedoistaan, joita viranomaiset, organisaatiot ja yritykset käyttävät. Asetuksen avulla ihmiset saavat myös paremman käsityksen siitä, mihin heidän tietojaan käytetään.

MobilePay käyttäjille

Aloittaminen

Käyttöönotto

Miksi en saa ilmoitusta, kun saan rahaa tai laskun?

Rekisteröityessäsi MobilePayhin sinulta kysytään sallitko, että MobilePay lähettää sinulle viestejä. Mikäli vastasit Ei, emme lähetä ilmoituksia, kun vastaanotat rahaa tai saat laskun MobilePayn kautta. 

Näet aina kaikki siirrot MobilePayn Tapahtumissa.

Jos haluat saada ilmoituksia, salli push-ilmoitukset matkapuhelimessasi. Tee näin:

iPhone

Android

Miksi maksukorttini ei toimi MobilePayssa?

On olemassa monta mahdollista syytä siihen, että maksukorttisi ei toimi MobilePayssa.

Tässä muutama yleisin syy sille, miksi maksukortti ei toimi:

Miksi MobilePay haluaa käyttää yhteystietojani, sijaintia, kuvia, kameraa jne?

Jotta voisit käyttää MobilePayn kaikkia toimintoja, tarvitsemme älypuhelimesi tiettyjä toimintoja. Katso alta mihin käytämme eri tietoja ja toimintoja:

Miksi MobilePay-sovellusta ei löydy App Storesta eikä Google Playstä?

Etsi sanalla MobilePay. Huomaa, että MobilePay on yksi sana.

MobilePay on suomalainen sovellus ja sitä voidaan käyttää ainoastaan suomalaisissa matkapuhelimissa. Varmista siksi, että puhelimesi kieli/maavalinta on Suomi, koska se varmistaa, että etsit suomalaista sovellusta App Storesta ja Google Playsta.

Voit myös ladata MobilePayn kotisivuiltamme: Avaa MobilePay.fi älypuhelimellasi, valitse Käyttäjille ja napsauta Lataa MobilePay sivun alkupuolelta. Tässä voit valita ladataanko sovellus App Storesta vai Google Playstä.

Jos et vieläkään löydä MobilePayta, puhelimessasi voi olla käyttöjärjestelmä, jota me emme tue (esim. Windows). Tästä syystä et löydä MobilePayta sovelluskaupastasi.

Katso mitä teknisiä vaatimuksia MobilePay asettaa älylaitteellesi.

 

Miksi yhteystiedot eivät näy tai näkyvät väärin?

Jos yhteystiedot eivät näy, kun haluat siirtää rahaa MobilePaylla, syynä voi olla se, että sovelluksella ei ole käyttöoikeutta yhteystietoihin. Käyttöoikeuksia voi kuitenkin muuttaa. Tee näin:

iPhone

Android

Yhteystietojen on oltava puhelimen muistissa, ei SIM-kortilla. Siirrä yhteystiedot puhelimen muistiin.

Vaihtoehtoisesti voit poistaa MobilePay-sovelluksen ja asentaa sen uudelleen. Huomaa, että MobilePayn Tapahtumat-lista häviää, kun rekisteröidyt uudelleen. Muista vastata Kyllä, jotta sovellus voi hakea tiedot puhelimesta. Jos vastasit Kyllä, etkä yhtäkkiä pääse enää yhteystietoihisi, poista MobilePay-sovellus ja asenna se uudelleen. Muista kirjautua ”nykyisenä käyttäjänä”.


Mitä kortteja voin käyttää MobilePayn kanssa?

On mahdollista liittää useita erilaisia kortteja MobilePay-tiliin. MobilePay-tiliin voi liittää enintään kuusi korttia. Niiden on oltava suomalaisia Debit- tai Credit-kortteja, ja kortin on oltava sinun nimissäsi.

Voit käyttää MobilePayssa seuraavia kortteja:

Huomaathan, että maksukorteissa voi olla esto, joka rajoittaa, missä päin maailmaa korttia voi käyttää. Voi olla, että korttia ei voi myöskään käyttää verkossa.

Mitä vaaditaan, että saan MobilePayn käyttööni?

Saadaksesi MobilePayn sinulla on oltava:

Yksityishenkilöillä voi olla vain yksi MobilePay-sopimus aktiivisena. Jos olet yrittäjä ja haluat tarjota asiakkaillesi maksua MobilePaylla, voit solmia MobilePay-yrityssopimuksen.

Lue lisää täältä.

Miten aktivoin Touch ID:n tai sormenjälkitunnistuksen sisäänkirjautumista varten?

Touch ID:n (sormenjäljen) käyttöä varten toiminto on aktivoitava kahdessa paikassa: matkapuhelimen asetuksissa ja MobilePay-sovelluksessa. Voit rekisteröidä enintään viisi sormenjälkeä Touch ID:hen.

Nämä laitteet tukevat Touch ID:tä:

Touch ID -toiminnon on oltava aktivoitu matkapuhelimessa, jotta sitä voi käyttää MobilePayssa. Touch ID ja salasana aktivoidaan Asetuksissa.

Jos et ole vielä tallentanut sormenjälkeä, tee se nyt. Seuraa puhelimen ohjeita.

Toimi näin, jos haluat aktivoida sormenjälkitunnistuksen:

Miten pääsen alkuun MobilePayn kanssa?

Aloita lataamalla MobilePay-sovellus älypuhelimeesi.

Lataa sovellus App Storesta iPhonea tai Google Playsta Android-laitteita varten.

Jos haluat myöhemmin käyttää MobilePayta toisesta matkapuhelimesta, valitse Kirjaudu sisään (nykyinen käyttäjä) ja vahvista tekstiviestillä saamallasi aktivointikoodilla. Tämä pätee myös silloin, kun olet vahingossa poistanut MobilePay-sovelluksen.

Tekstiviesti voi tulla viiveellä. Jos et saa tekstiviestiä, soita asiakastukeen 0200 31331.


Saan virheilmoituksen. Mitä teen?

Jos saat virheilmoituksen syötettyäsi koodin MobilePay-sovellukseen, toimi seuraavasti riippuen siitä, mitä virheilmoituksessa lukee: 

Virhe voi ilmetä eri paikoissa: sähköpostin syöttämisen jälkeen, kun rekisteröidyt uutena käyttäjänä tai kun yrität kirjautua sisään nykyisenä käyttäjänä.

Virheeseen voi olla useita syitä. Kokeile käymällä läpi ja tarvittaessa korjaamalla nämä asetukset:

 

Käyttäjätietojen muutos

Kuinka saan uuden tunnusluvun?

Mikäli unohdat tunnuslukusi, saat uuden tunnusluvun helposti.

Tee näin:

Miten vaihdan MobilePayn salasanan?

Voit vaihtaa salasanasi, kun olet kirjautunut MobilePayhin.

Tee näin:

 

Miten vaihdan nimeni MobilePayssa?

Voit helposti vaihtaa nimesi MobilePayssa. Toimi näin:

Suosittelemme, että käytät oikeaa nimeäsi, jotta vastaanottajalle ei jää epäselväksi kuka sinä olet.

Nimeä voi vaihtaa rajallisen määrän kertoja.

Miten vaihdan sähköpostiosoitteeni MobilePayssa?

Voit helposti vaihtaa sähköpostiosoitteesi MobilePayssa. Toimi näin:

Miten voin vaihtaa kortin?

MobilePayhin rekisteröity korttinumero on helppo vaihtaa. Toimi näin:

Jos olet vahingossa rekisteröinyt sekä vanhan että uuden kortin sovellukseen, voit poistaa vanhan:

Miten voin vaihtaa tilinumeroni?

MobilePayhin rekisteröity tilinumero on helppo vaihtaa. Toimi näin:

Muista tarkistaa, että tilinumerosi muuttui.

 

Olen saanut uuden puhelimen. Mitä teen?

Jos olet saanut uuden puhelimen, mutta säilytät vanhan numerosi, lataa vain MobilePay uuteen puhelimeesi.

Voit aktivoida MobilePayn useissa puhelimissa. Kirjaudu vain sisään nykyisenä käyttäjänä samalla puhelinnumerolla. Poista MobilePay-sovellus vanhasta puhelimesta, jos et käytä sitä enää.

Olen saanut uuden puhelinnumeron. Mitä teen?

Kun olet saanut uuden puhelinnumeron, vaihda se sovellukseen ennen kuin vanha puhelinnumero lakkaa toimimasta. Aktivointikoodi lähetetään aina vanhaan puhelinnumeroon välttääksemme väärinkäyttöä. Jos haluat vaihtaa puhelinnumerosi, toimi näin:

Olen unohtanut salasanani. Mitä teen?

Jos olet unohtanut salasanasi, toimi näin:

Jos et ole vielä rekisteröinyt korttiasi sovellukseen, saat uuden tunnusluvun soittamalla asiakaspalveluun 0200 31331. 


Käyttö

Perustoiminnot

Kuinka monta korttia voin liittää MobilePay-tiliini?

Voit liittää enintään kuusi korttia MobilePay-sopimukseesi.

MobilePay käyttää automaattisesti sitä korttia, joka on asetettu ensisijaiseksi. Voit helposti valita toisen kortin, kun maksat tai siirrät rahaa. Napsauta vain kommenttikentän alla olevaa kenttää ennen kuin hyväksyt maksun. Valitse haluamasi kortti ja hyväksy maksu.

Mikä on odottava maksu?

Jos lähetät rahaa numeroon, jota ei ole vielä liitetty MobilePayhin, maksu näkyy odottavana maksuna Tapahtumissa. Siirtoa ei ole vielä suoritettu.

Jos maksu on odottava, voit poistaa sen MobilePay-sovelluksen kohdassa Tapahtumat

Näin poistat odottavan maksun:

Huomaa, että odottavan maksun poistaminen ei ole sama kuin se, että siirto palautetaan.

Kun siirto on tehty, et voi peruuttaa sitä. Jos haluat saada rahasi takaisin, sinun on itse otettava yhteyttä maksun vastaanottajaan. Voit mahdollisesti lähettää pyynnön MobilePaylla.

Miksi lähettämäni tai odottamani rahat eivät ole tulleet perille?

Jos olette molemmat MobilePay-käyttäjiä, lähettäjä (sinä) ja rahojen vastaanottaja näette siirron saman tien MobilePay-sovelluksen kohdassa Tapahtumat.

Jos saajan tili on Danske Bankissa, rahat siirtyvät hänelle heti. Muussa tapauksessa arkisin ennen kello 16.30 tehdyt maksut ovat lähettäjän ja vastaanottajan pankista riippumatta perillä saman päivän aikana. Mikäli rahat eivät tule perille, tarkista onko ne lähetetty oikealle vastaanottajalle. Vastaanottajan tulee tarkistaa tilitietonsa MobilePaysta. 

Et voi perua tai poistaa suoritettua MobilePay-siirtoa. Jos rahat on vahingossa siirretty väärälle henkilölle, suosittelemme että otat häneen yhteyttä ja pyydät palauttamaan rahat. Voit mahdollisesti lähettää pyynnön MobilePaylla. Vastaat itse siitä, että valitset oikean vastaanottajan, ja että numero on oikea, joten tarkista vielä kaikki ennen kuin hyväksyt maksun.

Jos rahat on lähetetty numeroon, jota ei ole vielä liitetty MobilePayhin, maksu näkyy odottavana maksuna Tapahtumissa. Jos maksu on odottava, voit poistaa sen MobilePay-sovelluksen kohdassa Tapahtumat. Poista maksu napsauttamalla siirtoa ja painamalla Poista-painiketta oikeassa yläkulmassa.

Miten lähetän rahaa?

Rahan siirtäminen MobilePaylla on helppoa. Tee näin: 

Jos vastaanottajalla ei ole MobilePayta, sinulla on mahdollisuus lähettää vinkki tavallisena tekstiviestinä. Rahat varataan tililtäsi, kunnes vastaanottaja on rekisteröitynyt. Jos vastaanottaja ei rekisteröidy 30 vuorokauden kuluessa, kumoamme siirron automaattisesti.

Miten liitän kortin MobilePayhin?

Näin liität kortin MobilePayhin:

Voit liittää enintään kuusi korttia MobilePay-sopimukseesi.

MobilePay käyttää automaattisesti sitä korttia, joka on asetettu ensisijaiseksi. Voit helposti valita toisen kortin, kun maksat tai siirrät rahaa. Napsauta vain kommenttikentän alla olevaa kenttää ennen kuin hyväksyt maksun. Valitse haluamasi kortti ja hyväksy maksu.

Miten näen siirtoni ja kuinka kauan ne näkyvät MobilePayssa?

Näet kaikki siirrot MobilePay-sovelluksen kohdassa Tapahtumat. Tee näin:

Tapahtumat-listassa näkyvät kaikki MobilePay-tapahtumasi edellisen 13 kuukauden ajalta.

Miten voin pyytää toista lähettämään minulle rahaa?

Jos olet maksanut kaverisi lounaan, leffalipun tms., voit saada rahasi takaisin pyytämällä niitä MobilePayssa. 

Tee näin:

Saat ilmoituksen, kun olet vastaanottanut rahasi. Voit aina seurata maksuja Tapahtumissa.

Pyynnön vastaanottaja saa ilmoituksen, jonka hän voi hyväksyä tai hylätä. MobilePay-sovelluksen Tapahtumat-listalla näet aina, onko pyyntö hyväksytty tai hylätty.

Voinko perua siirron MobilePayssa?

Et. Kun olet valinnut Lähetä rahat, ja näet Tapahtumat-listasta, että siirto on tehty, et voi enää peruuttaa sitä. Tämä koskee myös sitä, kun maksat laskun yritykselle MobilePaylla.

Jos haluat saada rahat takaisin, sinun on itse otettava yhteyttä yritykseen tai maksun vastaanottajaan. Jos rahat siirrettiin yksityishenkilölle, voit mahdollisesti lähettää pyynnön MobilePaylla. 

Maksu myymälässä

Mikä on jäsennumeroni?

Saat jäsennumeron yrityksiltä, jotka tarjoavat kanta-asiakkuutta.

Mitä jäsenyys MobilePayn kautta maksaa?

Kanta-asiakasohjelman jäsenyyden liittäminen MobilePay-sovellukseen ei maksa mitään.

Miten kanta-asiakkuudet toimivat?

Jos olet yhteistyökumppanimme kanta-asiakas, voit rekisteröidä kanta-asiakkuutesi MobilePayhin, niin saat automaattisesti kaupan tarjoamat jäsenedut joka kerta, kun maksat MobilePaylla kyseisessä myymälässä. 

MobilePay-sovelluksessa näet, mitkä yritykset tukevat ratkaisua. Toimi näin:

Nyt voit rekisteröidä kyseisen yrityksen jäsenkorttisi MobilePayhin.

Miten lisään jäsenkorttini MobilePayhin?

Lisätäksesi jäsenkorttisi MobilePay-sovelluksessa toimi näin:

Nyt olet rekisteröinyt jäsenyytesi MobilePayhin. Huomioithan, että osa jäsenkorteista lisätään yritysten omista sovelluksista. 

 

Miten maksan MobilePaylla myymälässä?

Myymälät voivat tarjota MobilePay-maksamista kahdella ratkaisulla. Maksat joko myymälän MobilePay-lyhytnumerolla (usein pienyritykset) tai maksat suoraan päätteen tai valkoisen MobilePay-tunnistimen avulla.

Maksu myymälän MobilePay-lyhytnumerolla

Maksa myymälän MobilePay-lyhytnumerolla syöttämällä summa ja lähettämällä rahat myymälän MobilePay-kyltissä näkyvään 5-merkkiseen numeroon. Näytä kuitti kassalla kun olet hyväksynyt maksun. 

Maksu valkoisen MobilePay-tunnistimen tai maksupäätteen kautta

Jos maksat MobilePaylla maksupäätteen tai valkoisen MobilePay-tunnistimen kautta, toimi seuraavasti:

Muista, että puhelimesi Bluetooth-yhteyden on oltava päällä, jotta voit suorittaa maksun.

QR-koodi

Jos sinulla on ongelmia Bluetooth-yhteyden kanssa, voit käyttää MobilePay -tunnistimessa olevaa QR-koodia. Tee näin:

Onko sinulla ongelmia?

Varmista aina, että puhelimessasi on käyttöjärjestelmän uusin versio, koska useimmat toiminnot eivät toimi vanhempien versioiden kanssa.
Katso tekniset vaatimukset.
Katso videosta, miten MobilePaylla maksetaan kassalla.

Voinko poistaa jäsennumeroni MobilePaysta?

Kyllä. Mene MobilePay-sovelluksen kohtaan Jäsenkortit ja poista haluttu kanta-asiakaskortti.

Maksu verkossa

Miten maksan verkossa?

Kun olet maksamassa MobilePaylla verkossa, sinun on varmistettava, että olet aktivoinut MobilePayn verkkomaksamiseen sovelluksen asetuksissa. Joissakin tilanteissa sinun tulee varmistaa verkkopankistasi, että olet sallinut verkkomaksamisen maksukortillasi. Käyttörajoja ei ole, kun maksat MobilePaylla verkkokaupoissa. 

Aktivoi MobilePay verkkokauppoja varten

Tee näin:

Maksa MobilePaylla verkkokaupoissa

Tee näin:

Huomaa: Älä lähetä rahaa matkapuhelinnumeroon, kun maksat MobilePaylla verkkokaupassa.

Video: Näin maksat MobilePaylla verkkokaupoissa.

Toistuvat maksut

Miksi toistuvaa maksua ei ole suoritettu?

Jos MobilePayn kautta maksettavaa toistuvaa maksua ei ole mielestäsi maksettu, siihen voi olla useita syitä (esim. kortti voi olla vanhentunut tai kortilla ei ole katetta).

Saat yleiskuvan tilausmaksuistasi MobilePay-sovelluksesta:

Huomaa: Jos maksua ei ole suoritettu, ota yhteyttä kyseiseen yritykseen ja sovi tilaukselle toinen maksutapa.

Missä voin nähdä yleiskatsauksen toistuvista maksuista MobilePayssa?

Yleiskatsauksen MobilePay-sovelluksen kautta maksettavista toistuvista maksuista löydät kohdasta Toistuvat maksut.

Miten hylkään yksittäisen maksun?

Tulevat maksut tulevat näkyviin kahdeksan päivää ennen kuin summa veloitetaan. Voit hylätä yksittäisen maksun eräpäivään saakka. Sopimus jatkuu ja maksetaan seuraavalla kerralla MobilePayn kautta tavalliseen tapaan. 

Maksu hylätään sovelluksen kohdassa Toistuvat maksut.

Huomaa: Jos olet hylännyt maksun, et voi peruuttaa hylkäystä ja maksaa laskua MobilePayssa. Ota yhteyttä kyseiseen yritykseen ja sovi toinen maksutapa.

Tämä yksittäinen maksu on nyt hylätty. Sopimus jatkuu ja maksetaan seuraavalla kerralla MobilePayn kautta tavalliseen tapaan.


Miten liitän MobilePayn toistuvaan maksuun?

Jos yritys tarjoaa mahdollisuuden maksaa toistuvan maksun automaattisesti MobilePaylla, voit valita yrityksen kotisivuilla MobilePayn maksutavaksi sopimusta tehdessäsi.

Jos rekisteröidyt MobilePay-sovelluksen kohdassa Toistuvat maksut, sinut siirretään yrityksen kotisivuille, jossa teet sopimuksen ja valitset MobilePayn maksutavaksi.

MobilePay-sovelluksen kohdassa Toistuvat maksut näet mihin olet liittänyt MobilePayn maksutavaksi. Samasta paikasta saat myös yleiskuvan siitä, mitkä yritykset tarjoavat MobilePayta toistuvaksi maksutavaksi.

Miten poistan toistuvan maksun MobilePaysta?

Jos et halua enää maksaa toistuvaa maksua MobilePaylla, sinun on poistettava se MobilePayn kohdasta Toistuvat maksut.

Nyt MobilePay ei ole enää liitettynä tilaukseen.

Huomaa: Sopimuksen poistaminen MobilePaysta ei lopeta sopimusta sinun ja yrityksen välillä.

Kun olet poistanut sopimuksen MobilePaysta, sinun on otettava yhteyttä kyseiseen yritykseen ja sovittava toinen maksutapa tai irtisanottava sopimuksesi. 

Tietoa MobilePaysta

Kuinka paljon MobilePay maksaa?

Yksityishenkilöille rahojen siirtäminen ja vastaanottaminen MobilePaylla ei maksa mitään.

Kuinka paljon voin siirtää MobilePaylla?

Käyttörajasi riippuu siitä, miten olet tunnistautunut MobilePayhin.

Jos et ole vielä tunnistautunut pankkitunnuksilla, voit nostaa maksurajojasi tekemällä sen. Huomaa, että nostettua käyttörajaa ei voi enää laskea.

Verkkokauppa

Jos ostat verkkokaupoista MobilePaylla, ei ole mitään päivittäisiä tai vuotuisia käyttörajoja tunnistautumistavasta riippumatta.
Huomaa: Jos olet liikkeenharjoittaja ja haluat tarjota asiakkaillesi maksua MobilePaylla, voit solmia MobilePay MyShop-sopimuksen. Lue lisää MobilePaysta yrityksille.

Kuka voi käyttää MobilePayta?

Saadaksesi MobilePayn sinun on oltava 15-vuotias ja sinulla on oltava:

Yksityishenkilöillä voi olla vain yksi aktiivinen MobilePay-sopimus. Jos olet liikkeenharjoittaja ja haluat tarjota asiakkaillesi maksua MobilePaylla, voit solmia yrityssopimuksen.

Mikä on MobilePayn ikäraja?

Sinun on oltava vähintään 15-vuotias, jotta voit käyttää MobilePayta. Sinulla on lisäksi oltava oma maksukortti lähettääksesi maksuja. 

Jos olet alle 18-vuotias, sinulla on oltava vanhempasi tai huoltajasi lupa rekisteröityä käyttäjäksi.

Mistä löydän hinnat ja ehdot?

Löydät aina uusimmat hinnat ja ehdot tältä sivulta sekä sovelluksesta.

MobilePay 

MobilePayn käyttöehdot verkkokaupoissa 

Katso MobilePayn voimassaolevat ehdot täältä.

 

Miten irtisanon MobilePayn?

Jos et halua enää käyttää MobilePayta, riittää, että poistat sovelluksen. Huomaa, että pelkkä sovelluksen poistaminen ei irtisano MobilePay-sopimustasi. Jos haluat irtisanoa MobilePay-sopimuksen, soita MobilePayn asiakastukeen numeroon 0200 31331. Me poistamme rekisteröintisi etkä ole enää MobilePay-käyttäjä.

Jos rekisteröidyt uudelleen MobilePay-käyttäjäksi saman vuoden sisällä, kuluvan vuoden aikana kerryttämäsi käyttörajat palautuvat irtisanomista edeltävälle tasolle.

Miten nopeasti siirto tapahtuu?

Jos saajan tili on Danske Bankissa, rahat siirtyvät hänelle heti. Muussa tapauksessa arkisin ennen kello 16.30 tehdyt maksut ovat lähettäjän ja vastaanottajan pankista riippumatta perillä saman päivän aikana ja iltaisin ja viikonloppuisin tehdyt maksut seuraavana arkiaamuna.

Mitkä ovat MobilePay-sovelluksen tekniset vaatimukset?

Jos sinulla on iOS tai Android-puhelin, voit käyttää MobilePay-sovellusta.  Huomaa kuitenkin, että tiettyihin toimintoihin voi liittyä teknisiä vaatimuksia, esim. maksamiseen lukitusnäytöstä.

Optimoimme jatkuvasti sovellusta käyttöjärjestelmien uusimpia versioita varten. Se takaa parhaat kokemukset useimmille käyttäjille.

MobilePay-sovellus toimii seuraavien käyttöjärjestelmien kanssa:

iOS (iPhone)
9.0 tai uudempi

Android 
4.4.0 tai uudempi

Saanko käyttää MobilePayta yrityskäyttöön?

MobilePay on yksityishenkilöille tarkoitettu sovellus. Sovellusta saa käyttää rahojen lähettämiseen yksityishenkilöiden välillä ja ostosten maksamiseen myymälöissä ja verkkokaupoissa.

Meillä on valikoima maksuratkaisuja myös yritysten erilaisiin tarpeisiin. Jos haluat tarjota MobilePayn maksuvaihtoehdoksi asiakkaillesi, lue lisää maksuratkaisuistamme yrityksille ja tilaa sinulle sopiva maksuratkaisu MobilePay-portaalista.

Voiko minulla olla useampia MobilePay-sopimuksia?

Yksityishenkilöillä voi olla vain yksi aktiivinen MobilePay-sopimus. Jos olet liikkeenharjoittaja ja haluat tarjota asiakkaillesi maksua MobilePaylla, sinulla on oltava yrityssopimus.

Voinko asettaa vuotuisen tai päivittäisen käyttörajan?

Et, se ei ole mahdollista.

Voinko käyttää MobilePayta ulkomailla?

Kyllä, jos lähetät rahaa toiselle suomalaiselle MobilePay-käyttäjälle suomalaisella matkapuhelinnumerolla, suomalaisella Debit- tai Credit-kortilla ja suomalaisella MobilePayhin liitetyllä pankkitilillä. Huomaa, että teleoperaattorisi voi veloittaa lisää dataliikenteestä ulkomailla.

Voinko siirtää rahaa tanskalaiselle MobilePay-käyttäjälle?

Ei, valitettavasti et voi siirtää rahaa tanskalaisille MobilePay-käyttäjille. MobilePay on maakohtainen, eli suomalaista MobilePayta voi käyttää vain Suomessa. Vastaavasti tanskalaista MobilePayta voi käyttää vain Tanskassa. 

Voinko saada MobilePayn, jos asun ulkomailla?

Et. MobilePay-käyttäjällä tulee olla osoite Suomessa, suomalainen pankkitili, suomalainen puhelinnumero ja suomalainen Debit- tai Credit-kortti.

Voinko saada MobilePayn useisiin mobiililaitteisiin?

Kyllä, voit käyttää samaa MobilePay-sopimusta useissa eri mobiililaitteissa. Tee näin:

Et voi perustaa useita MobilePay-sopimuksia eri korteilla ja tileillä. Yksityiskäyttäjillä voi olla vain yksi MobilePay-sopimus.

 

Voinko yksityiskäyttäjänä käyttää MobilePayta keräyksiin tai joukkorahoitukseen?

MobilePay-sovellusta ei yksityishenkilönä saa käyttää julkisiin keräyksiin.

Huomaa, että tämä koskee myös keräyksiä, jotka levitetään esim. sosiaalisen median kautta.

Jos haluat yksityishenkilönä kerätä MobilePaylla rahaa tuntemattomilta ihmisiltä, sinulla on oltava Y-tunnus, keräyslupa ja MobilePay MyShop-sopimus.

Jos sinulla on Y-tunnus ja keräyslupa, voit solmia MobilePay MyShop-sopimuksen keräystä varten. Voit rekisteröidä yrityksesi MobilePay-portaalissa.

Turvallisuus

Miksi minun on lähetettävä henkilöllisyystodistukseni?

Saatamme pyytää sinua lähettämään kopion henkilöllisyystodistuksestasi, jos esimerkiksi osoitteesi on merkitty salaiseksi. Olemme lakisääteisesti velvollisia varmistamaan henkilöllisyytesi ja osoitteesi, sen vuoksi tarvitsemme apuasi.

Hyväksyttävä henkilöllisyystodistus on voimassaoleva passi tai muu poliisin myöntämä kuvallinen hankilöllisyystodistus.

Milloin voin syöttää henkilökohtaiset tiedot?

Kun olet kirjautunut MobilePay-sovellukseen, olet turvallisessa ympäristössä. Pyydämme sinua syöttämään korttitiedot ja henkilötunnuksesi ja lähettämään henkilöllisyystodistuksesi ainoastaan silloin, kun olet kirjautunut sovellukseen.

Kirjaudut MobilePay-sovellukseen joko nelinumeroisella salasanalla, Face ID:llä tai Touch ID:llä. Emme pyydä sinua lähettämään tietoja tekstiviestillä tai sähköpostilla.

Voit saada tekstiviestin, että sinun on päivitettävä tietoja. Huolehdi siitä, että olet kirjautunut MobilePay-sovellukseen, ennen kuin teet muutoksia.  Jos saat tekstiviestin tai sähköpostin, jossa MobilePay pyytää sinua lähettämään henkilökohtaisia tietoja, viesti on huijausta ja voit poistaa sen. 

Jos olet epävarma, voit aina ottaa meihin yhteyttä.

Minua huijattiin. Mitä teen?

Jos olet ostanut tuotteen ja maksanut MobilePaylla, mutta et ole saanut tuotetta, sinulla on useimmissa tapauksissa oikeus saada rahasi takaisin. Huomaa, että mahdollisuutesi saada rahasi takaisin riippuvat siitä, millaista MobilePay-maksua olet käyttänyt. 

Käytetty maksutapa ilmenee tiliotteesta. 

Jos tiliotteessa lukee MobilePay
Maksu on tehty MobilePaylla. Ota yhteyttä henkilöön tai yritykseen, jonka kanssa olet käynyt kauppaa.

Jos tiliotteessa lukee yrityksen nimi
Olet käyttänyt MobilePayta ainoastaan korttitietojen välittämiseen maksun yhteydessä, joten olet teknisesti katsottuna maksanut maksukortilla. Ota yhteyttä pankkiisi. He auttavat sinua saamaan rahasi takaisin. 

Yksityishenkilö huijasi minua
Jos olet ostanut tuotteen yksityishenkilöltä, mutta et ole saanut tuotetta, sinun on otettava yhteyttä henkilöön, jonka kanssa olet käynyt kauppaa. Jos olet ottanut yhteyttä ko. henkilöön ja olet sitä mieltä, että kyse on huijauksesta, ota yhteyttä poliisiin. Kerro mieluusti myyjälle, että ilmoitat asian poliisille, jos et saa tuotetta tai rahojasi takaisin.

Minua huijattiin sivuston kautta käydyssä kaupassa
Jos tuote on ostettu yrityksen tai sivuston kautta, ota heihin yhteyttä kysyäksesi vaihtoehdoistasi. Heillä on usein kokemusta muista, jotka ovat olleet samassa tilanteessa. 

Jos olet maksanut tuotteen lähettämällä rahat MobilePaylla myyjän matkapuhelinnumeroon, meillä ei valitettavasti ole mitään mahdollisuutta palauttaa siirtoa. Voit olla yhteydessä MobilePayn asiakaspalveluun numeroon 0200 31331.

Minua huijattiin verkkokaupassa
Jos olet ostanut tuotteen verkkokaupassa, mutta et ole saanut tuotetta, voit saada rahasi takaisin. Jos maksoit MobilePaylla samalla tavoin kuin maksukortilla ts. et lähettänyt rahaa matkapuhelinnumeroon, pankkisi voi auttaa sinua saamaan rahasi takaisin. Yrityksen nimi näkyy tiliotteessa.


Mitä teen, jos näen MobilePay-sovelluksessani siirron, joka ei ole minun?

Jos huomaat MobilePay-sovelluksessasi tai tililläsi siirron, jota et ole itse tehnyt, soita välittömästi MobilePayn asiakastukeen numeroon 0200 31331. 

Muista aina tarkastaa nimi ja puhelinnumero ennen kuin siirrä rahat tai hyväksyt pyynnön MobilePayssa. Vastaanottaja voi käyttää MobilePayssa toista nimeä kuin se, jonka olet tallentanut yhteystietoihisi. Syynä on se, että nimi, jonka näet MobilePayssa, on nimi, jonka vastaanottaja on itse valinnut MobilePay-sopimuksessaan.

Mitä teen, jos puhelimeni varastetaan tai epäilen, että MobilePayta käytetään väärin?

Soita MobilePayn asiakastukeen numeroon 0200 31331 ja estä MobilePay-tilisi käyttö, jos epäilet väärinkäyttöä tai jos puhelimesi on varastettu.

Miten teen reklamaation?

Jos olet sitä mieltä, että MobilePaylla on maksettu maksuja, joita et ole hyväksynyt tai tehnyt, ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian ja tee reklamaatio. Muista estää MobilePay-sopimuksesi. Soita meille numeroon 0200 31331, niin autamme sinua.

Miten reklamaatio etenee?

Käsittelemme reklamaation mahdollisimman nopeasti. Meidän on ehkä otettava sinuun yhteyttä asian käsittelyn aikana.

Jos tutkimuksissa ilmenee, että MobilePay-profiiliasi on väärinkäytetty, palautamme summan. Summa siirretään MobilePay-sovelluksen vastaanottajatilille.

Jos reklamaatiosi osoittautuu perättömäksi, pidätämme oikeuden olla palauttamatta rahoja.

Jos haluat tietää lisää, katso myös MobilePayn ehdot.

Olen jo tunnistautunut kerran. Miksi minun on tehtävä se uudelleen?

Olemme lakisääteisesti velvollisia varmistamaan henkilöllisyytesi ja osoitteesi. Jos sinulla on salainen osoite, emme voi hakea tietojasi automaattisesti väestörekisteristä – siksi saatamme pyytää apuasi. 

Varmistaaksemme, että tietosi ovat ajan tasalla, voimme pyytää sinua tunnistautumaan.

Onko MobilePayn käyttö turvallista?

Tili- ja korttitietosi on suojattu MobilePay-sovelluksessa salasanalla, jota käytät kirjautumiseen MobilePay-sovellukseen. Kaikki siirrot kirjataan järjestelmäämme. Tämä tarkoittaa, että voimme puuttua asiaan ja lukita MobilePay-sopimuksia, kun näemme epäilyttäviä siirtoja.

Hyviä turvallisuusohjeita

Kun sinulla on MobilePay, sinun on pidettävä matkapuhelimestasi yhtä hyvää huolta kuin luottokorteista ja seteleistä. Katso, miten voit itse parantaa turvallisuutta:

 

Onko turvallista maksaa MobilePaylla kassan vieressä olevan tunnistimen avulla?

MobilePayn ja MobilePay-tunnistimen välillä ei siirretä mitään tietoja. Tunnistin vain välittää sijaintitiedon MobilePay-sovellukselle, jotta se tietää mille kassalle / mihin myymälään rahat lähetetään. Maksu tapahtuu turvallisella yhteydellä MobilePay-sovelluksen kautta täsmälleen samalla tavalla kuin silloin, kun lähetät rahaa.

Ovatko korttiini liitetyt vakuutukset voimassa myös silloin, kun maksan MobilePaylla?

Kun maksat MobilePaylla, korttiisi liitetyt vakuutukset eivät ole voimassa.

Korttiisi liitetyt vakuutukset ovat kuitenkin voimassa silloin, kun käytät MobilePayta verkkokaupassa. Verkkokaupassa MobilePay vain muuttaa matkapuhelinnumerosi korttitiedoiksi, jotka olet rekisteröinyt MobilePayhin, minkä jälkeen verkkokaupan maksupalvelutarjoaja veloittaa tavallisen korttimaksun.

Voidaanko MobilePay-tunnistin varastaa tai voiko sitä käyttää huijauksissa?

MobilePay-tunnistin on kytkettävä kassajärjestelmään. Kuhunkin kassaan voi kytkeä vain yhden tunnistimen ja ainoastaan kytketty kassa voi pyytää maksua, kun olet aloittanut maksun laittamalla puhelimesi MobilePay-tunnistimen päälle.

Voivatko muut käyttää MobilePaytani?

Muut eivät voi käyttää MobilePay-sovellustasi, elleivät he pääse käsiksi puhelimeesi tai SIM-korttiisi ja tunne nelinumeroista salasanaasi. Valitset salasanan itse, kun rekisteröidyt MobilePayhin ja käytät sitä joka kerta kun kirjaudut sisään.

Voit itse suojautua väärinkäytöksiltä ja suosittelemme, että:

Tietosuoja

Tietosuoja-asetus antaa minulle oikeuden poistaa kaikki henkilötietoni - miten se tehdään?

Soita meille ja sano, että haluat, että henkilötietosi poistetaan. Huomaa, että tämä tarkoittaa, että et voi enää käyttää MobilePayta.

Huomaathan, että kun ilmoitat meille, että haluat poistaa tietosi ja päätät asiakassuhteesi, säilytämme tietojasi lain velvoittaman ajan, jonka jälkeen tiedot poistetaan automaattisesti.

Tietosuoja-asetus antaa minulle oikeuden saada kaikki henkilötietoni – miten saan ne?

Näet henkilötietosi MobilePay-sovelluksen Asetukset-valikossa, johon pääset napsauttamalla ratasta vasemmassa yläkulmassa.

Miten saan tietää, mitä tietoja MobilePay kerää minusta ja mihin niitä käytetään?

Kun rekisteröidyt MobilePay-käyttäjäksi, järjestelmiimme rekisteröidään seuraavat tiedot: matkapuhelinnumero, maksukorttisi tiedot, tilinumerosi, sähköpostiosoitteesi, nimesi ja henkilötunnuksesi. Käytämme esim. henkilötunnusta MobilePay-käyttäjien tunnistamiseen.

Ehdoista sekä tietosuojatiedotteesta voit lukea lisää siitä, mitä tietoja keräämme ja mihin niitä käytetään.

Mikä on GDPR tai tiedosuoja-asetus?

GDPR, eli suomeksi tietosuoja-asetus, on lyhenne sanoista “General Data Protection Regulation”. Se on EU-asetus, jolla pyritään suojaamaan EU-asukkaiden henkilötiedot. Asetuksen ansiosta ihmiset voivat hallita ja saada paremman yleiskuvan henkilötiedoistaan, joita viranomaiset, organisaatiot ja yritykset käyttävät. Asetuksen avulla ihmiset saavat myös paremman käsityksen siitä, mihin heidän tietojaan käytetään.

WeShare

Aloittaminen

Mikä on WeShare?

WeShare on sovellus, jonka avulla on helppo pitää kirjaa kuluista, kun lähdette porukalla matkalle, järjestätte juhlat tms. Voitte jakaa maksut, lähettää kuvia ja keskustella samassa sovelluksessa.

Voitte jatkuvasti nähdä, kuinka paljon kukin ryhmän jäsen on maksanut. WeShare laskee tarkasti, kenen pitää maksaa ja kuinka paljon. Näin ryhmän kirjanpito on koko ajan ajan tasalla ja tilitys on nopeaa ja helppoa kun kaikilla on käytössä MobilePay. Huomaa, että kaikilla ryhmän jäsenillä on oltava WeShare ja MobilePay, jotta tilit pystytään tasaamaan.  

Luo WeShare-sovelluksella tapahtuma ja kutsu osallistujat. Ryhmän osallistujina voitte suunnitella ja pitää kirjaa yhteisistä kuluista, aina ensimmäisestä ideasta viimeiseen maksuun. WeShare pitää kirjaa ryhmän kuluista, jotta kenenkään ei tarvitse muistella, kuka on kenellekin velkaa.

Lataa WeShare älypuhelimeesi. Voit ladata sovelluksen App Storesta iPhonea varten tai Google Playsta Android-laitteita varten.  

 

Miten pääsen alkuun WeSharen kanssa?

Aluksi sinun on asennettava WeShare-sovellus.

Lataa WeShare älypuhelimeesi. Voit ladata sovelluksen App Storesta iPhonea varten tai Google Playsta Android-laitteita varten.

Jos sinulla ei ole MobilePayta, napsauta Minulla ei ole MobilePayta. Käy sitten läpi rekisteröitymisprosessi:

Kaikilla ryhmän jäsenillä on oltava WeShare ja MobilePay tilitystä varten, mutta voitte tietenkin aloittaa tietojen syöttämisen, vaikka kaikki eivät ole vielä mukana.


Onko kaikilla oltava MobilePay, jotta voimme käyttää WeSharea?

Kaikilla ryhmän jäsenillä on oltava WeShare ja MobilePay tilitystä varten, mutta voitte tietenkin aloittaa tietojen syöttämisen, vaikka kaikki eivät ole vielä mukana. Kun olette valmiit tekemään tilityksen, kullekin ryhmän jäsenelle ilmoitetaan, onko hän maksamassa vai saamassa rahaa, ja kenelle ja kuinka paljon hänen on maksettava.

Käyttö

Mitä teen, jos saan uuden puhelimen?

Jos olet rekisteröitynyt WeShareen MobilePayn kautta, lataa WeShare-sovellus ja liity uudelleen. Jos rekisteröidyit manuaalisesti, tee se uudelleen.

Mitä teen, jos vaihdan puhelinnumeroa?

Jos olet rekisteröitynyt WeShareen MobilePayn kautta, avaa profiilisi ja paina Nouda tiedot MobilePaysta. Jos sinulla ei ole MobilePay-profiilia, vaan rekisteröidyit WeShareen manuaalisesti, voit muokata numeroasi WeShare-profiilissasi.

Näet profiilitietosi napsauttamalla nimeäsi etusivun vasemmassa yläkulmassa.

Miten lopputilitys tehdään WeSharessa?

WeShare tekee laskelmat ryhmän kirjanpitoa varten niin, että kunkin jäsenen on tehtävä ainoastaan yksi siirto. 

Kaikilla ryhmän jäsenillä on oltava WeShare ja MobilePay nopeaa ja helppoa tilitystä varten. Jos sinun on maksettava, paina Maksa osuutesi MobilePaylla, jolloin rahat siirretään automaattisesti ryhmän muille jäsenille.

Miten saan yleiskuvan ryhmän kuluista?

Avaa ryhmä, jonka kulut haluat nähdä. Napsauta vihreää Näytä kulut -painiketta chat-sivulla. Nyt näet kuinka paljon olet maksamassa tai saamassa rahaa. Kun napsautat Näytä yleiskuva kaikista kuluista, näet lisäksi kaikkien käyttäjien tilat, luettelon ryhmän maksuista sekä listan suoritetuista maksuista.

Voinko poistaa/lisätä ryhmään jäseniä perustamisen jälkeen?

Kyllä, voit poistaa/lisätä ryhmään jäseniä. 

Tee näin: 

Jos lisäät henkilön, hän osallistuu kaikkiin tuleviin kuluihin, mutta ei aikaisempiin.  Jos poistat henkilön, hänellä ei saa olla velkaa eikä hän saa olla saamassa rahaa.

Tietoa WeSharesta

Kuka hallinnoi ryhmää?

Kaikki jäsenet voivat kutsua uusia jäseniä. Kaikki jäsenet voivat lisätä uusia maksuja ja jättää ryhmän halutessaan. Ryhmän hallinnointi on siten omissa käsissänne.

Mitä kurssia valuuttamuunnin käyttää?

Kun syötät summan ulkomaan valuutassa, se muutetaan automaattisesti euroiksi. Kurssit päivitetään noin kerran päivässä.  

Miten poistan ryhmän?

Voit poistaa ryhmän poistamalla itsesi ryhmästä. Voit tehdä sen ryhmän asetuksista napsauttamalla oikeassa yläkulmassa olevaa rataskuvaketta.  Napsauta sitten nimesi vieressä olevaa roskakoria. Et voi poistaa itseäsi, jos olet saamassa rahaa tai velkaa muille. 

Miten poistan WeSharen?

Napsauta Poista profiilini. Huomaa, että kaikki sovellukseen syötetyt tiedot häviävät. 

Näet profiilitietosi napsauttamalla nimeäsi etusivun vasemmassa yläkulmassa.