MobilePay spørgsmål og svar pr. 20.01.2021


Yrityksille

MobilePay MyShop

Aloittaminen

Miten saan MobilePay MyShopin yritykselleni?

Voit perustaa MobilePay MyShopin yrityksellesi täällä.

Noudata ohjeita ja täytä kentät. Valitse tuotevalinnassa ainoastaan MobilePay MyShop.


Miksi minun on lähetettävä dokumentaatio ja annettava tietoa yrityksestäni ja sen omistajista?

Maksulaitoksena olemme velvoitettuja keräämään tietoja asiakkaistamme. Tietojen avulla varmistamme, että MobilePayta ei käytetä väärin. Pyydämme sinua siksi todistamaan henkilöllisyytesi, antamaan tietoa yrityksestäsi ja kertomaan mihin aiot käyttää MobilePayta.

Miksi minun on perustettava maksupaikka?

Maksupaikka on MobilePay-lyhytnumerosi, johon asiakkaat suorittavat maksut. Voit tarvittaessa perustaa useita maksupaikkoja. Täytä kentät, kun tilaat MobilePayn yrityksellesi.

Miksi MobilePayn on vahvistettava pankkitilini?

Meidän on vahvistettava yrityksesi pankkitili sen varmistamiseksi, että MobilePayn kautta siirretyt maksut voidaan siirtää ainoastaan sinun yrityksellesi.

Mistä näen onko pankkitilini vahvistettu?

Asetusvalikon yleiskatsauksessa voit nähdä kaikki rekisteröimäsi pankkitilit ja sen, onko ne vahvistettu. 

Mistä voin ladata MyShop-sovelluksen?

MyShop-sovellus on ladattavissa sekä iOS- että Android-laitteisiin. Lataa se App Storesta (iOS) tai Google Playsta (Android).

Mitä tapahtuu, kun olen ottanut käyttöön MobilePay MyShopin yritykselleni?

Kun olet ottanut MobilePay MyShopin käyttöön yrityksellesi, tarkastamme tiedot ja lähetämme sinulle sähköpostia heti, kun voit aloittaa MobilePay MyShopin käytön. Jos tarvitsemme lisätietoja, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Voit milloin tahansa katsella tilauksesi etenemistä kirjautumalla MobilePay-portaaliin.

Miten aktivoin MyShop-sovelluksen älypuhelimessa/tabletissa?

Kun olet ladannut MyShop-sovelluksen älylaitteeseesi, sinun on aktivoitava sovellus. Se tehdään MobilePay-portaalissa.

  1. Kirjaudu MobilePay-portaaliin, kun olet ladannut sovelluksen.
  2. Napsauta MyShop vasemmassa valikossa ja valitse yläreunasta Sovellus
  3. Napsauta Luo aktivointikoodi ja luo pysyvä 4-numeroinen tunnusluku. Aktivointikoodi vanhenee n. 10 minuutin kuluttua. Jos haluat aktivoida sovelluksen useissa laitteissa, sinun on luotava oma aktivointikoodi kutakin laitetta varten. Kirjaudu kaikkiin laitteisiin samalla tunnusluvulla.
  4. Avaa sovellus älypuhelimessa tai tabletissa ja aktivoi se aktivointikoodilla. 

Jatkossa kirjaudut MyShop-sovellukseen pysyvällä pin-koodilla.

Miten saan yritykseni pankkitilin vahvistettua?

Useimmissa tapauksissa tilisi vahvistetaan automaattisesti. Jos emme voi vahvistaa tiliä automaattisesti, lähetämme sinulle sähköpostin, jossa kerromme, miten voit itse vahvistaa tilin. Suorita vain seuraavat vaiheet:

 

Olen ottanut käyttöön MobilePayn yritykselleni, mutta en voi vastaanottaa maksuja – miksi?

Kun olet ottanut käyttöön MobilePayn yrityksellesi, käymme läpi syöttämäsi tiedot. Ennen kuin voimme siirtää rahaa pankkitilillesi, sinun tulee vahvistaa tilinumerosi, jotta voimme vahvistaa että kyseessä on yrityksesi tili. 

Lähetämme ohjeet tilin vahvistamiseen sähköpostilla. Saat myös vahvistuksen  heti, kun kaikki on kunnossa. Voit milloin tahansa seurata käyttöönoton etenemistä MobilePay-portaalissa.

Voinko perustaa useita MobilePay-lyhytnumeroita?

Voit perustaa oman MobilePay-lyhytnumeron (numero, jonka asiakkaasi näppäilevät maksaessaan) jokaiselle maksupaikalle. Liität jokaiseen MobilePay-lyhytnumeroon tilin, jolle maksut siirretään automaattisesti kerran päivässä. Voit liittää maksupaikkoihin saman tai kullekin erillisen tilin. Sinun on avattava tilit etukäteen omassa pankissasi.

Käyttö

MyShop-sovellus

Kuinka monessa laitteessa MyShop-sovellusta voi käyttää samanaikaisesti?

Voit käyttää sovellusta niin monessa laitteessa kuin haluat. Sinun on vain aktivoitava jokainen laite aktivointikoodilla varmistaaksesi että hallitset täysin, kuka voi käyttää sovellusta.

Kuinka vaihdan MyShop-sovelluksen pin-koodin?

Voit koska tahansa vaihtaa sovelluksen pin-koodin MyShopissa.

Tunnusluku on nyt vaihdettu kaikkiin laitteisiin, jotka on liitetty MyShop-sovellukseen.

Missä voin nähdä tietyn maksun tiedot MyShop-sovelluksessa?

Maksun tiedot löytyvät kohdasta Tapahtumat.

Missä voin nähdä vastaanotetut maksut MyShop-sovelluksessa?

Kohdassa Tapahtumat näet kaikki maksut asiakkailtasi.

Jos sinulla on useita maksupaikkoja, voit vaihtaa maksupaikkaa asetuksissa.

 

Miten veloitan maksuja asiakkaalta MyShop-sovelluksessa?

MyShop-sovelluksen kautta voit lähettää asiakkaallesi maksupyynnön ja käyttää puhelintasi näin maksupäätteenä.

Huomaa, että Bluetooth-yhteyden on oltava päällä molemmissa laitteissa, jotta Veloita-toimintoa voidaan käyttää Bluetoothin kautta.

Miten voin estää MyShop-sovelluksen käytön?

Voit estää sovelluksen käytön vaihtamalla pin-koodin MobilePay-portaalissa. Kun olet vaihtanut pin-koodin, kaikkien MyShop-sovellusta käyttävien on käytettävä uutta pin-koodia.

Miten voin estää MyShop-sovelluksen käytön tietystä älylaitteesta?

MyShop-sovelluksen käyttöä ei voi estää tietystä älylaitteesta. Jos haluat estää sovelluksen käytön, sinun on vaihdettava tunnusluku.

Miten voin vaihtaa maksupaikkaa MyShop-sovelluksessa?

Jos sinulla on useita maksupaikkoja, voit vaihtaa maksupaikkaa asetuksissa.

Yleistä

Mihin maksulinkkejä voi käyttää?

Maksulinkki on linkki, jonka voit lisätä esim. yrityksen laskuihin, jolloin asiakkaasi voivat helposti maksaa yrityksen MobilePay-lyhytnumerolla.

Maksulinkkiä koskevat samat ehdot kuin MobilePay MyShop-sovellusta. Huomaa, että maksulinkkejä ei saa käyttää verkkomyynnissä eikä verkkokaupoissa.

Miksi maksut eivät siirry pankkitililleni?

Ennen kuin voimme siirtää rahaa pankkitilillesi, meidän on varmistettava, että kyseessä on yrityksesi tili. Näin varmistamme, että MobilePayn kautta vastaanottamasi rahat siirretään yritystilillesi. Jos et ole saanut meiltä pankkitilin vahvistusta, säilytämme rahojasi, kunnes vahvistus on suoritettu.

Voiko minulla olla eri tunnuslukuja eri älylaitteille?

Ei. Kaikilla älylaitteilla on sama tunnusluku.

Miksi siirretty summa on pienempi kuin todellinen myyntini?

Ennen kuin siirrämme rahat tilillesi, vähennämme siitä mahdolliset palautukset ja palkkiot, ellet ole valinnut kuukausilaskutusta. Voit aina nähdä yksittäisten siirtojen tiedot kohdassa Siirrot.

Näytössä näytetään myynti, palautukset, palkkiot ja siirretty yhteissumma.

Milloin rahat siirretään tililleni?

MobilePay-maksut siirretään tilillesi kerran päivässä. Et voi itse vaikuttaa siihen, milloin siirto suoritetaan.

Missä voin nähdä maksamani provisiot?

Jos et ole valinnut kuukausilaskutusta, voit nähdä tietyn ajanjakson kaikki provisiot MobilePay-portaalin kohdassa Siirrot.

Miten luon omia maksulinkkejä ja QR-koodeja?

Voit luoda omia maksulinkkejä, jos yritykselläsi on MyShop käytössä ja olet perustanut MobilePay-lyhytnumeron. Voit luoda sekä maksulinkkejä että QR-koodieja täällä.

Miten MobilePay-maksut tilitetään?

Näet kaikki maksut sekä päivän kokonaissumman MyShop-sovelluksessa, ja voit helposti verrata sitä kassajärjestelmääsi.

MobilePay-portaalissa näet kaikki tilillesi siirretyt summat sekä vähennetyt palkkiot. 

Näytössä näytetään myynti, palautukset, palkkiot ja siirretty yhteissumma.

1.5.2019 alkaen maksut tilitetään viitteellisinä.

Voinko itse valita kuinka maksan provisiot?

Kyllä. Voit valita, vähennetäänkö provisiot ennen kuin rahat siirretään pankkitilillesi vai peritäänkö provisiot kuukausilaskutuksella.

Voinko lisätä maksulinkkiin viestin?

Kyllä, voit liittää mukaan viestin siinä vaiheessa, kun luot maksulinkin. 

Päätät itse, voiko maksaja kirjoittaa viestikenttään vai haluatko lukita viestikentän niin, että kirjoittamaasi viestiä ei voi poistaa eikä muuttaa.

Viesti näkyy MobilePay-portaalissa. Napsauta Myynti vasemmassa valikossa. Viesti löytyy myynnin yleiskatsauksen Tieto-sarakkeesta.

Tietoa MyShopista

Kuinka paljon maksulinkkien käyttö maksaa?

Maksulinkkimaksuista veloitetaan sama palkkio kuin MobilePay MyShopin tapahtumista. Maksulinkin luominen ei maksa mitään.

Kuinka paljon MobilePay MyShop maksaa?

Katso MobilePay MyShopin hinnat täältä.

Mikä on maksulinkki?

Maksulinkki on yksinkertainen verkko-osoite, jonka avulla asiakkaittesi on helppo maksaa silloin, kun he eivät ole fyysisesti myymälässäsi, vaan maksavat laskulla, sähköpostilla tai tekstiviestillä. 

Lähetät vain maksulinkin tai QR-koodin sisältävän viestin, esim. sähköpostiin asiakkaillesi. Sen sijaan, että asiakas joutuu kirjautumaan verkkopankkiinsa ja syöttämään tilinumeron ja summan, hän vain napsauttaa linkkiä tai skannaa QR-koodin, ja hoitaa maksun nopeasti MobilePaylla.

Voit luoda omat maksulinkkisi. Riittää kun olet kirjautunut MyShopiin ja perustanut MobilePay-lyhytnumeron. Luo yksi tai useampi maksulinkki täällä.

Mikä on maksupaikka?

Maksupaikka on MobilePay-lyhytnumerosi, johon asiakkaat suorittavat maksut. Voit perustaa niin monta maksupaikkaa kuin tarvitset.

Mikä on MobilePay-lyhytnumero?

MobilePay-lyhytnumerosi on 5-numeroinen luku, jota asiakkaasi käyttävät maksamiseen. Voit perustaa useita MobilePay-lyhytnumeroita, jos haluat erottaa eri maksupaikkojen maksut. Kaikkiin MobilePay-lyhytnumeroihin on liitettävä pankkitili, jotta voimme siirtää sinulle rahaa. Tilinumero voi olla kaikilla maksupaikoilla sama tai voit valita jokaiselle paikalle eri tilinumerot.

Ensimmäisen MobilePay-lyhytnumeron saat automaattisesti, kun perustat MobilePayn yrityksellesi. Et voi itse valita numeroa – se jaetaan sattumanvaraisesti. Sen jälkeen voit perustaa lisää maksupaikkoja ja lisää MobilePay-lyhytnumeroita, jos sinulla on useita myymälöitä tai maksupaikkoja. Liität jokaiseen MobilePay-lyhytnumeroon tilin, jolle maksut siirretään automaattisesti kerran päivässä.

Mikä on MyShop-sovellus?

MyShop-sovellus sisältää työkaluja, joiden avulla on helppo hallinnoida MobilePay-maksuihin liittyviä päivittäisiä tehtäviä.

Miten veloitatte provisiot tapahtumista?

Voit valita, että provisiot vähennetään ennen kuin rahat siirretään pankkitilillesi, tai että ne laskutetaan kuukausittain. Jos olet valinnut, että provisiot vähennetään ennen kuin rahat siirretään pankkitilillesi, voit aina nähdä yksittäisen siirron tiedot MobilePay-portaalissa.

Näytössä näytetään valitun siirron provisiot, myynti ja palautukset. Tapahtumahinta riippuu yrityksen MobilePay-tapahtumien lukumäärästä.

Mitkä ovat maksulinkkien käyttöehdot?

Jos haluat käyttää maksulinkkejä, kirjaudu MyShopiin ja perusta MobilePay-lyhytnumero. Huomaa, että maksulinkkejä ei saa käyttää verkkomyynnissä eikä verkkokaupoissa.

Mitkä ovat MobilePay MyShop -sovelluksen tekniset vaatimukset?

Jos sinulla on älylaite, voit käyttää MobilePay MyShop -sovellusta. Laitteen on täytettävä muutama tekninen vaatimus, jos haluat saada mahdollisimman paljon irti sovelluksesta. 

Huom. Sovellusta ei ole saatavana Windows-puhelimiin.

Kesäkuu 2019: Päivitys iOS 9.0 käyttäjille

MobilePay MyShop -sovellus ei ole enää saatavilla iOS 9.0 käyttäjille. Päivitys johtuu Apple -palveluiden käyttäjärjestelmäpäivityksestä. MyShop -palvelun käyttö Apple -laitteilla edellyttää siten iOS 10 tai uudempaa käyttöjärjestelmää. MyShop -sovelluksen käyttö Android -laitteiden käyttäjillä edellyttää vähintään käyttöjärjestelmää 5.0. Yrityksesi myynnit ja tapahtumat on edelleen nähtävissä MobilePay -portaalissa. 

Käyttöjärjestelmä 

Optimoimme jatkuvasti sovelluksiamme ja verkkojärjestelmiämme käyttöjärjestelmien uusimpia versioita varten. Se takaa parhaat kokemukset useimmille käyttäjille. Monesti sovelluksemme toimivat myös muissa käyttöjärjestelmäversioissa. 
Olemme testanneet, että MobilePay-sovellus ja verkkojärjestelmät toimivat seuraavien käyttöjärjestelmien kanssa:

MyShop – älypuhelin ja tabletti:

MobilePay Business – älypuhelin ja tabletti:

PC – Windows 7, 8, 10
Selain:

Apple macOS – Yosemite, El Capitan, Sierra, High Sierra
Selain:

Paljonko lisätarrat maksavat?

Tarrat ovat ilmaisia.

MobilePay Point of Sale

Aloittaminen

Miksi minun on lähetettävä dokumentaatio ja annettava tietoa yrityksestäni ja sen omistajista?

Maksulaitoksena olemme velvoitettuja keräämään tietoja asiakkaistamme. Tietojen avulla varmistamme, että MobilePayta ei käytetä väärin. Pyydämme sinua siksi todistamaan henkilöllisyytesi, antamaan tietoa yrityksestäsi ja kertomaan mihin aiot käyttää MobilePayta.

Mistä näen, onko pankkitilini vahvistettu?

Asetusvalikon yleiskatsauksessa voit nähdä kaikki rekisteröimäsi pankkitilit ja sen, onko ne vahvistettu. 

Mistä tiedän, voiko kassani käyttää MobilePayta?

Kassajärjestelmäsi on oltava verkossa ja sen on oltava integroitu MobilePayn kanssa. Kassatoimittajasi huolehtii tästä. 

Katso lista kassapäätetoimittajista, joiden kanssa MobilePay tekee yhteistyötä.

Mitä tapahtuu, kun olen tilannut MobilePayn yritykselleni verkossa?

Kun olet ottanut MobilePayn käyttöön yrityksellesi, tarkastamme tiedot ja lähetämme sinulle sähköpostia heti, kun voit aloittaa MobilePayn käytön. Jos tarvitsemme lisätietoja, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Voit milloin tahansa katsella tilauksesi etenemistä kirjautumalla MobilePay-portaaliin.

Miten asennan MobilePay-tunnistimen?

Kassajärjestelmäntoimittaja voi useimmiten auttaa MobilePay-tunnistimen asennuksessa. Suosittelemme, että tunnistin asennetaan näkyvälle paikalle kassapäätteen viereen ja kiinnitetään hyvin niin, että sitä ei voi siirtää. 

Miten nopeasti saan MobilePay Point of Salen käyttöön yrityksessäni?

Se, kuinka nopeasti pääset alkuun, riippuu siitä, kuinka nopeasti me saamme tarvittavat tiedot yrityksestäsi sekä kassa- tai päätetoimittajastasi. Nopeimmillaan käyttöönotto tapahtuu viikossa. 

Miten otan käyttöön MobilePay Point of Salen?

MobilePay Point of Sale integroidaan kassajärjestelmääsi, maksupäätteeseesi tai myyntiautomaattiisi.

Sinulla tulee olla sopimus MobilePayn kanssa ja varmistaa, että kassa- tai päätetoimittajasi ratkaisu tukee MobilePayta.

Näin saat Mobilepay Point of Salen

Jos haluat perustaa useita erilaisia myyntipisteitä, se on tehtävä osana perustamista. Katso täältä miten.

Otamme sinuun yhteyttä perustamisen viimeistelemiseksi.

Jos haluat MobilePayn all-in-one-päätteeseen
All-in-one-päätteellä voit tarjota asiakkaillesi mahdollisuuden maksaa haluamallaan tavalla: joko kortilla tai MobilePaylla.

Ota yhteyttä sellaiseen maksupäätetoimittajaan, jonka kanssa MobilePay tekee yhteistyötä. He auttavat sinua myös valitsemaan sinulle sopivan ratkaisun. Heidän kanssaan solmit myös päätettä koskevan sopimuksen. MobilePay tekee yhteistyötä seuraavien maksupäätetoimittajien kanssa:

Jos haluat MobilePayn kassajärjestelmääsi
Ota yhteyttä kassatoimittajiin, joiden kanssa MobilePay tekee yhteistyötä, ja kysy heidän tarjoamistaan mahdollisuuksista.

MobilePay tekee yhteistyötä useiden kassajärjestelmäntoimittajien kanssa. Katso lista tästä.

Saat erillisen MobilePay-tunnistimen, jonka liität kassajärjestelmääsi. Maksaminen tapahtuu Bluetoothia tai QR -koodia käyttämällä.

MobilePay-tunnistimen saat kassapäätetoimittajaltasi.

Kun yrityksesi on ottanut käyttöön Point of Salen, saanut tarvittavat tunnisteet ja MobilePay-tunnistimen, voit aloittaa asennuksen. Kassatoimittajasi auttaa sinua asennuksessa ja vianetsinnässä, jos MobilePayn kanssa ilmenee ongelmia.

Jos haluat MobilePayn itsepalveluautomaattiin
Jos sinulla on itsepalveluautomaatti, automaatin maksujärjestelmän toimittajan on suoritettava integraatio MobilePayn kanssa.

Jos automaatti vastaanottaa maksuja, näytössä voidaan näyttää QR-koodi, jonka asiakas skannaa MobilePaylla. Sen jälkeen asiakkaan on vain hyväksyttävä maksu.

Ota yhteyttä toimittajaasi ja kysy mahdollisuuksista saada MobilePay automaattiisi.

 

Miten saan yritykseni pankkitilin vahvistettua?

Useimmissa tapauksissa tilisi vahvistetaan automaattisesti. Jos emme voi vahvistaa tiliä automaattisesti, lähetämme sinulle sähköpostin, jossa kerromme, miten voit itse vahvistaa tilin. Suorita vain seuraavat vaiheet:

Olen perustanut MobilePayn yritykselleni, mutta en voi vastaanottaa maksuja – miksi?

Kun olet ottanut käyttöön MobilePayn yrityksellesi, käymme läpi syöttämäsi tiedot. Ennen kuin voimme siirtää rahaa pankkitilillesi, meidän on mm. tarkastettava, että kyseessä on yrityksesi tili. Näin varmistamme, että asiakkaittesi MobilePayn kautta maksamat rahat päätyvät yrityksesi tilille.

Saat vahvistuksen sähköpostitse heti, kun kaikki on kunnossa. Voit milloin tahansa seurata käyttöönoton etenemistä MobilePay-Portaalissa.

Onko minun maksettava myymälän markkinointimateriaalit itse?

Ei. MobilePay toimittaa tarroja kassa-alueen ympäristöön ja myymälän sisäänkäyntiin. 

Voinko perustaa useita eri myyntipaikkoja?

Jos haluat perustaa useita eri myyntipisteitä, voit tehdä sen samalla kun perustat MobilePay Point of Salen yrityksellesi. Kun olet perustanut ensimmäisen myyntipisteesi, voit perustaa niitä lisää napsauttamalla Lisää yritys.

Jos haluat perustaa lisää myyntipisteitä rekisteröitymisen jälkeen, kirjoita meille viesti osoitteeseen business.support@mobilepay.fi tai soita numeroon 0200 72772.

Käyttö

Kuinka usein MobilePay-maksut siirretään tililleni?

Teemme MobilePay-tilityksen kerran päivässä.

Missä voin nähdä yleiskatsauksen Point of Sale -myyntipisteistäni?

Näet yleiskatsauksen myyntipisteistäsi MobilePay-portaalissa. Valitse vasemmasta valikosta PoS.

Mistä näen Mobilepay Point of Salen tilitykset?

Olemme kehittämässä kauppiasportaalia, jossa voit hallinnoida MobilePay Point of Salea MobilePay Portaalista – mukaanlukien toimipisteiden hallinta sekä raportointi.

Mitä teen, jos Point of Sale -ratkaisussa ilmenee teknisiä ongelmia?

Ongelmatilanteissa tulee olla yhteydessä yrityksesi tukiosastoon, kassajärjestelmä- tai maksupäätetoimittajaasi.

MobilePay tekee yhteistyötä useiden kassajärjestelmä- ja maksupäätetoimittajien kanssa, voit tarkistaa listan täältä.

Miten hallinnoin MobilePay Point of Salea?

MobilePay Point Of Sale -ratkaisua hallinnoidaan MobilePay Portaalissa osoitteessa admin.mobilepay.fi.

Miten rekisteröin uuden pankkitilin?

Asetusvalikon yleiskatsauksessa voit nähdä kaikki rekisteröimäsi pankkitilit ja lisätä uusia tilejä. 

Muista, että sinun on saatava vahvistus pankkitilillesi ennen kuin voimme siirtää rahoja tilille.

 

Miten tilaan uutta materiaalia myymälääni MobilePayhin liittyen?

Jos haluat tilata uutta materiaalia, kirjoita meille osoitteeseen business.support@mobilepay.fi tai soita numeroon 0200 72772.

Miten voin tehdä tilisiirron?

Valitettavasti tilisiirtojen tekeminen ei tällä hetkellä ole mahdollista. Olemme kehittämässä verkkoratkaisua, jossa voit hallinnoida MobilePay Point of Salea ja myös tehdä tilisiirtoja.

Tietoa MobilePay Point of Salesta

Kuinka paljon MobilePay Point of Sale maksaa?

Hinnoittelu perustuu maksutapahtumien määrään.

Katso hinnat täältä.

Järjestelmäalustan päivitys

Miksi teette päivityksiä MobilePay Point of Sale -palveluihinne?

MobilePay-yhtiöt toimivat itsenäisinä yhtiöinä, erillään Danske Bankista. (tosin edelleen Danske Bankin omistuksessa).  Siirrämme nyt MobilePayn Point of Sale –palvelut MobilePayn omalle järjestelmäalustalle, joka on helppokäyttöisempi kassajärjestelmätoimittajallesi ja joka myös tarjoaa tulevaisuudessa paremmat mahdollisuudet kehittää palveluitamme.

Mitä Point of Salen päivitys versioon 10.0 merkitsee minulle?

Kyseessä on tekninen päivitys, jonka tekee kassajärjestelmätoimittajasi. Jotta voit jatkossakin ottaa vastaan MobilePay-maksuja, kassajärjestelmätoimittajasi on integroiduttava MobilePay Point of Sale -versioon 10.0 ja päivitettävä kassajärjestelmäsi.  

Olemme tiedottaneet päivitystarpeesta kassatoimittajille, joten tiedustele toimittajaltasi heidän päivitysaikataulustaan. Päivitys tulee tehdä viimeistään 30.6.2021.

Päivityksen jälkeen voit hallinnoida Point of Sale –ratkaisuasi MobilePay-portaalissa itsepalvelukanavan kautta. Palvelukanava avataan loppuvuoden 2020 aikana. Lue lisää MobilePay-portaalista. Lue lisää MobilePay-portaalista.

 

Mitä päivitys merkitsee asiakkailleni?

Asiakkaasi voivat päivityksen jälkeen maksaa ostoksensa normaaliin tapaan MobilePaylla. 

Mikäli käytät MobilePay-tunnistimia (eli White Boxeja) MobilePay- maksujen vastaanottoon, voit käyttää niitä edelleen. BLE-yhteydellä varustettuja MobilePay-tunnistimia ei kuitenkaan ole enää jatkossa saatavilla. Niiden sijaan tarjoamme korvaavana vaihtoehtona Point of Salen QR-koodilla. 

QR- koodi voidaan esittää joko fyysisesti (esim. tarra tai lasi-/muovilevy), tai vaihtoehtoisesti digitaalisesti esim. maksupäätteen tai kassajärjestelmän näytöllä. 

Milloin kassajärjestelmätoimittaja päivittää järjestelmäni?

Jotta voit jatkossakin ottaa vastaan MobilePay-maksuja, kassajärjestelmätoimittajasi on tehtävä päivitys 30.6.2021 mennessä. Olemme tiedottaneet kassajärjestelmätoimittajia päivitystarpeesta ja useat toimijat ovat jo aloittaneet päivityksen. Koska järjestelmäpäivitys tulee tehdä 30.6.2021 mennessä, kannattaa sinun sopia toimittajan kanssa asiasta mahdollisimman pian.

Mistä tiedän, että kassajärjestelmäni tai myyntiautomaattini on päivitetty?

Tämän tiedon saat omalta kassajärjestelmätoimittajaltasi. He vahvistavat, kun kassajärjestelmäsi tai myyntiautomaattisi on päivitetty. 

Mitä tapahtuu, jos kassajärjestelmääni tai myyntiautomaattiani ei päivitetä ajoissa?

Jos kassajärjestelmääsi tai myyntiautomaattiasi ei päivitetä 30.6.2021mennessä, et voi vastaanottaa MobilePay-maksuja Point of Sale -palvelun kautta. Siksi on tärkeää varmistaa, että järjestelmäsi päivitetään ennen määräajan päättymistä.

Mikä on MobilePay-portaali?

MobilePay-portaali on MobilePayn itsepalvelukanava. Mikäli olet aiemmin käyttänyt Danske Bankin District –palvelua, MobilePay-portaali korvaa sen.  

Tällä hetkellä voit MobilePay-portaalissa tarkastella siirtojasi, noutaa excel-tiedoston täsmäytystä varten, lisätä maksutilejä ja muuttaa palvelumaksujen veloitustapaa. Täyden itsepalvelukanavan avaamme loppuvuoden 2020 aikana. 

Kun avaamme Point of Salen -itsepalvelun MobilePay-portaalissa, voit hallita myyntipisteitäsi, seurata päivittäistä MobilePay-myyntiäsi, luoda uusia myyntipisteitä sekä lisätä käyttäjiä ja käyttöoikeuksia myyntipisteeseen. 

Lue lisää MobilePay-portaalista

Miten voin käyttää MobilePay-portaalia?

Jos olet uusi asiakas ja sinulla ei ole vielä käytössä MobilePay- tuotteita tai pääsyä MobilePay portaaliin, rekisteröidy tästä.

Jos sinulla on jo MobilePay Point of Sale –ratkaisu käytössäsi, mutta et ole vielä rekisteröitynyt MobilePay-portaaliin, ole yhteydessä yritysasiakastukeemme, niin autamme sinua luomaan käyttäjätilin.

Yritysten asiakastuki: business.support@mobilepay.fi, puh. 020072772 (pvm/mpm) 

Voinko luoda ja hallinnoida käyttäjäprofiileja MobilePay-portaalissa?

Kyllä, MobilePay-portaalissa voit helposti luoda useita käyttäjiä ja eri käyttäjärooleja, jos yrityksessäsi on tarvetta useammalle käyttäjälle.  

Voit luoda käyttäjille erilaisia rooleja: Super Manager, Manager ja Assistent. 

Huomaa: Jos hallinnoit useita yrityksiä, joilla on eri Y-tunnukset ja haluat päästä käsiksi kaikkiin Y-tunnuksiin MobilePay-portaalissa, on kaksi vaihtoehtoa:

  1. Jos rekisteröit itse yrityksiä eri Y-tunnuksilla MobilePay-portaaliin, sinulla on automaattisesti täydet oikeudet järjestelmänvalvojana Super Managerin roolissa. 
  2. Jos et ole rekisteröinyt yritystä itse MobilePay-portaaliin, yrityksen rekisteröinyt Super Manager voi määrittää sinut käyttäjäksi Super Manager -roolilla tai jollakin toisella roolilla riippuen siitä, mitä toimintoja sinun on käytettävä portaalissa
     

Voinko nahda vanhat tapahtumat MobilePay-portaalissa ennen paivitysta

Ei, kun järjestelmäsi on päivitetty, näet portaalissa ainoastaan uusia tapahtumia siitä päivästä lähtien, kun järjestelmäsi päivitettiin. 

Jos sinulla on päivitykseen asti ollut yhteenveto tapahtumistasi Danske Bank Districtin "Tilin siirrot" -osiossa, sinulla on edelleen pääsy aiempiin, eli päivitystä edeltäviin PoS-tapahtumiin Districtin kautta.

Milloin MobilePay-moduulini sulkeutuu Danske Bank Districtissä (aiemmin Business Online)?

MobilePayn Point of Sale –moduulin sulkemisajankohtaa Districtissä ei ole vielä päätetty. Ilmoitamme ajankohdan kaikille, joita asia koskee.

Tuleeko MobilePay Point of Sale –tilityksiin muutoksia päivityksen yhteydessä?

Päivityksen jälkeen MobilePay tilittää päivittäisen myynnin toimipisteittäin, MobilePay- portaalissa rekisteröidylle kauppiaan tilille. Tilitykset tapahtuvat seuraavana pankkipäivänä toimipisteittäin. Toimipistekohtainen tilitys sisältää suomalaisen tilitysviitteen, jonka avulla tunnistat mitä toimipistettä tilitys koskee. 

MobilePay- palvelumaksujen veloittamisen osalta voit valita bruttotilityksen, jossa tilitämme myynnit täysimääräisenä ja laskutamme palvelumaksut kuukausittain pdf- tai e-laskulla. Tammikuusta 2021 alkaen, voit myös valita vaihtoehtoisesti nettotilityksen, jossa MobilePay vähentää palvelumaksut ennen myynnin tilitystä kauppiaalle. Mikäli haluat valita nettotilityksen, voit tehdä sen MobilePay-portaalissa valikkokohdassa "Asetukset"/"Tilitykset"/"Valitse tilitystapa", tammikuun 2021 puolen välin jälkeen. 

Jos haluat bruttotilityksen, veloitamme siitä palveluhinnastomme mukaisesti 4 € / Y-tunnus /kk transaktiohinnan lisäksi. 

Voinko edelleen vastaanottaa täsmäytystiedostoja?

Kun kassajärjestelmäsi, tai automaattisi on päivitetty, voit ladata tiedostoja MobilePay-portaalista täsmäytystä varten. 
Valitettavasti emme voi toimittaa samoja täysmäytystiedostoja, joita olet saanut, jos olet aiemmin käyttänyt Danske Bank Districtiä (esim. MT940, Camt.54, Finsta, jne.).

Lisäksi, voit integroitua erilliseen raportointi API-rajapintaamme täsmäytystä varten, jos haluat automatisoidumman ratkaisun. Katso lisää kehittäjäsivustoltamme.


Milloin MobilePay-myyntini siirretään tililleni?

Kun järjestelmäsi on päivitetty Point of Sale -versioon 10.0, MobilePay-myyntisi siirretään arkipäivisin tai seuraavana pankkipäivänä. Eli saat esimerkiksi 21.1.2021 myynnin seuraavana päivänä eli 22.1.2021. Vuorokauden myyntijakso on klo 00.00-23.59. Saat yhden siirron toimipistettä kohden viitesiirtona. 

Voiko kassajärjestelmätoimittajani käyttää ratkaisuni teknisiä tunnuksia uudelleen?

Kauppias- ja toimipistetunnukset on siirretty uuteen ratkaisuumme, Point of Sale -versioon 10.0, joten voit edelleen käyttää niitä. Huomioi kuitenkin, että toimipistetunnuksesi tulee rekisteröidä ja aktivoida uuteen järjestelmäversioomme 10.0. Voit siis helposti jatkaa nykyisten MobilePay-tunnistimien (WhiteBoxit), tai QR-koodien käyttöä, joita käytät jo tänään.  Ota yhteyttä kassatoimittajaasi ja kysy lisätietoja siirtymän osalta.

Kassajärjestelmätoimittajani ei ole tehnyt päivitystä. Mitä minun tulee tehdä?

Jos kassajärjestelmätoimittajasi ei ole päivittänyt Point of Sale -versioon 10.0, voit siirtyä vastaanottamaan MobilePay-maksuja MobilePay MyShop –ratkaisulla. 

Jos aiot vaihtaa järjestelmää tai käytät useampia toimittajia, teemme yhteistyötä useiden kassa- ja automaattitoimittajien kanssa. Katso lista täältä.

 

Muuttuuko maksukokemus asiakkaillani?

Asiakkaittesi maksukokemus ei muutu, jos kassajärjestelmätoimittajasi on päivittänyt Point of Sale -versioon 10.0 ajoissa. 

Toimivatko MobilePay-tunnistimet (WhiteBoxit) edelleen?

Voit edelleen käyttää MobilePay-tunnistimia (WhiteBox) uudella järjestelmäalustalla, mutta kassajärjestelmätoimittajasi tulee  rekisteröidä ne uudelleen. Olemme tiedottaneet kassatoimittajaa rekisteröintitarpeesta, joten sinun kannattaa olla yhteydessä omaan toimittajaasi. 

Mikäli käytät MobilePay-tunnistimia (eli White Boxeja) MobilePay- maksujen vastaanottoon, voit käyttää niitä edelleen. BLE-yhteydellä varustettuja MobilePay-tunnistimia ei kuitenkaan ole enää jatkossa saatavilla. Niiden sijaan tarjoamme korvaavana vaihtoehtona Point of Salen QR-koodilla. 

QR- koodi voidaan esittää joko fyysisesti (esim. tarra tai lasi-/muovilevy), tai vaihtoehtoisesti digitaalisesti esim. maksupäätteen tai kassajärjestelmän näytöllä. 

 

Mistä voin kysyä apua, jos minulla kassajärjestelmätoimittajana on kysymyksiä PoS v10.0:n integroinnista?

Jos sinulla on kysyttävää integraatiosta MobilePay Point of Sale API -versioon 10.0., ole yhteydessä kehittäjätukeemme developer@mobilepay.dk tai yhteyshenkilöösi MobilePaylla.

 

MobilePay Online

Aloittaminen

Miten yritykseni saa MobilePay Onlinen käyttöön?

Solmit MobilePay Online -sopimuksen sellaisen maksupalveluntarjoajan kanssa, jonka kanssa olemme solmineet sopimuksen.

Maksupalveluntarjoajasi (PSP) hallinnoi MobilePay Onlinea ja sopimusta yrityksesi kanssa. Ota heihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää integraatiosta tai hallinnosta.

Olemme solmineet sopimuksen useiden maksupalveluntarjoajien kanssa, ja uusia tarjoajia tulee jatkuvasti lisää.

Katso maksupalveluntarjoajat tästä.

Kuinka aloitan MobilePay Onlinen käytön?

Sinun on solmittava MobilePay Onlinea koskeva sopimus sellaisen maksupalveluntarjoajasi kanssa, jolla on sopimus MobilePayn kanssa. Lue lisää MobilePay Onlinesta.

Maksupalveluntarjoajasi hallinnoi MobilePay Onlinea. Ota heihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää integraatiosta tai hallinnosta.

Teemme yhteistyötä useiden maksupalveluntarjoajien kanssa, jotta kaikki verkkokaupat saisivat tilaisuuden tarjota asiakkailleen MobilePay-maksamista.

Alla olevasta linkistä löydät listan maksupalveluntarjoajista, joiden kanssa teemme yhteistyötä. 

Katso maksupalveluntarjoajat tästä.

Onko minun tehtävä jotain, jotta asiakkaani voivat käyttää MobilePay Onlinea – sen lisäksi, että tarjoan maksua MobilePaylla?

Mitä paremmin verkkokaupassasi näkyy, että asiakkaasi voivat maksaa MobilePaylla, sitä parempi.

Asiakkaan tulee olla tunnistautunut MobilePayssa ennen ensimmäistä ostoa verkkokaupassa.

Käyttö

Milloin rahat siirtyvät yritykseni pankkitilille?

MobilePay-maksu vastaa korttimaksua, ja siksi rahat siirtyvät tilille samassa aikataulussa kuin korttimaksut.

Mistä näen, että asiakas on maksanut?

Se riippuu siitä, miten maksupalveluntarjoajasi on integroinut MobilePayn myymälänhallintajärjestelmäänsä. Tyypillisesti asiakkaan maksu näkyy siinä MobilePay-maksuna.

Miten käsittelen MobilePay-maksun palautuksen tai peruutuksen?

Kuluttajalainsäädännön mukaan rahat on palautettava samalla tavalla, kuin ne maksettiin. MobilePay-tapahtumissa käytetään maksukorttia, joten myös palautus käsitellään normaaliin tapaan maksukorttitapahtumana.

Miten näytän asiakkaille, että verkkokaupassani voi maksaa MobilePay Onlinella?

Voit ladata painikkeita, logoja ym. kehittäjäsivuiltamme.

Päivittyvätkö ne sivuillani automaattisesti, kun olen ladannut ne?
Olemme tekemässä dynaamisia painikkeita, jotka voimme päivittää etänä, mutta ne eivät ole vielä valmiita.

Miten saan MobilePay-materiaalia verkkokauppaani?

MobilePayn materiaalipankista löydät normaalisti verkkokaupassa käytettävää markkinointimateriaalia.

Tietoa MobilePay Onlinesta

Mihin minun on otettava yhteyttä, jos epäilen MobilePayhin liittyvää petosta?

Jos käytit MobilePay Online-ratkaisua verkko-ostoksessa, ensisijaisesti tulee olla yhteydessä maksun saajaan. Tämän jälkeen voit olla yhteydessä kortin myöntäneeseen pankkiin. 

Mikä on käyttöraja maksettaessa MobilePaylla verkkokaupassa?

MobilePay Onlinessa ei ole muita käyttörajoja, kuin sovellukseen liitetyn maksukortin mahdollinen käyttöraja.

Onko MobilePay Online yhtä turvallinen kuin muut maksutavat?

MobilePay Online on periaatteessa korttimaksu, jonka MobilePay-sovellus käynnistää. Kortin tiedot ovat turvassa MobilePayssa ja ne voidaan aktivoida vasta sisäänkirjautumisen jälkeen. Lisäksi MobilePay suorittaa validointeja käyttäjä-, kortti- ja tapahtumatasolla.

Onko yritykseni vaihdettava pankkia saadakseen MobilePay Onlinen käyttöön?

Ei, yrityksellä voi olla tili missä tahansa pankissa.

Tarvitsen apua MobilePay Onlinen kanssa – mihin otan yhteyttä?

Voit ottaa yhteyttä yrityksesi maksupalveluntarjoajaan, jos tarvitset apua MobilePayn kanssa.

MobilePay Subscriptions

Aloittaminen

Mitä järjestelmältäni vaaditaan, jos haluan MobilePay Subscriptionsin?

Jotta järjestelmäsi voisi kommunikoida MobilePayn kanssa, se täytyy integroida API-rajapintaamme. Voit hoitaa IT-järjestelmäsi integroinnin itse, tai voit saada siihen meiltä apua.

Lue lisää MobilePayn kehittäjäsivuilta.

Mitä minun on päätettävä integraatioon liittyen?

Sinä päätät, missä tilaus- tai ostotapahtuman vaiheessa asiakas valitsee MobilePay Subscriptionsin maksutavaksi. Jotta järjestelmäsi voisi kommunikoida MobilePayn kanssa, on API-rajapinta integroitava siihen.

Kun tilaat yrityksellesi MobilePay Subscriptionsin, saat käyttöoikeuden testiympäristöön, joten ratkaisun integraation voi aloittaa saman tien. 

REST API on pilvipohjainen API-rajapinta, johon yrityksesi kytkeytyy suoraan. Siksi tarvitset vain sopimuksen MobilePayn kanssa päästäksesi alkuun.

Katso API:mme ja muu kehittäjätuki.

Miten asiakas liittää toistuvan maksun MobilePayhin?

MobilePay Subscriptions toimii kaikissa verkkopohjaisissa ympäristöissä – matkapuhelimissa, tableteissa ja tietokoneissa. Voit myös liittää MobilePay-painikkeen sähköposteihin. Jos esimerkiksi sovit asiakkaasi kanssa puhelimessa, että toistuvat maksut maksetaan MobilePaylla, voit lähettää viestin, jossa on Maksa MobilePaylla -painike. Voit siis lisätä painikkeen haluamaasi paikkaan ostotapahtumassa. Asiakas painaa linkkiä ja hyväksyy maksun MobilePayssa – näin MobilePay on liitetty keskinäiseen maksusopimukseenne.

Miten toistuvat maksut maksetaan MobilePaylla?

Asiakas liittää MobilePayn maksutavaksi toistuvaan maksuun. Voit lisätä Maksa MobilePaylla -painikkeen asiakasrajapintaasi. Voit laittaa painikkeen esim. kotisivullesi tai sähköpostiin.

Miten yritykseni saa MobilePay Subscriptionsin?

MobilePay Subscriptionsin käyttöönotto edellyttää kahta asiaa.
1. Olet ottanut käyttöön MobilePay Subscriptionsin MobilePay-portaalin kautta.   
2. MobilePay pystyy keskustelemaan järjestelmäsi kanssa.

Edustamasi yrityksen tyypistä riippuen otamme sinuun yhteyttä liittyen perehdytykseen ja validointiin.  Sen jälkeen sinun on allekirjoitettava MobilePay Subscriptions -sopimus.

Kun olet tehnyt rekisteröinnin ja ottanut käyttöön palvelun, otamme sinuun yhteyttä MobilePayn integroimikseksi järjestelmääsi.

Rekisteröi yrityksesi täällä.

Onko MobilePay Subscriptions integroitava kirjanpitojärjestelmään?

MobilePay Subscriptionsia ei tarvitse integroida kirjanpitojärjestelmääsi, vaan se voi olla toisessa paikassa yrityksesi IT-järjestelmässä. Ratkaisu on kuitenkin integroitava niin, että asiakkaasi voivat helposti valita MobilePay Subscriptionsin tilauksen maksutavaksi.

Lue lisää MobilePayn kehittäjä-sivuilta.

 

Käyttö

Mistä näen, onko asiakkaan maksu suoritettu?

Saat reaaliaikaisesti tiedon kaikista vastaanotetuista maksuista.

Miten asiakkaani näkee, että rahat veloitetaan automaattisesti?

Asiakas näkee maksun MobilePay-sovelluksen kohdassa Tapahtumat, tai Toistuvien maksujen erääntyvänä maksuna 8 päivää ennen maksupäivää. Jos asiakas haluaa, hän voi saada ilmoituksen päivää ennen kuin maksu suoritetaan automaattisesti.

Miten lisään tapahtuman mukana seuraavan tunnuksen?

Tunnus (external_ID) lähetetään jokaisen Subscriptions-maksun yhteydessä – myös kertamaksujen. Tunnuksen avulla yrityksesi tunnistaa yksittäiset maksut järjestelmässänne. Lisätietoa löydät kehittäjä-sivuiltamme.

Saako asiakkaani laskun maksuun liittyen?

MobilePay käsittelee maksun. Siksi sinun on itse lähetettävä asiakkaalle lasku, jos asiakas haluaa sellaisen. Voit kuitenkin kirjoittaa yksittäisiin MobilePay-maksuihin lyhyen tekstin siitä, mitä maksu pitää sisällään.

Tulevaisuudessa MobilePay voidaan laajentaa käsittelemään laskut. 

Tietoa MobilePay Subscriptionsista

Jos asiakas poistaa MobilePayn tilauksen maksutavoista, onko hän samalla irtisanonut tilauksensa?

Ei. MobilePay ei ole osa sopimusta, jonka yrityksesi on solminut asiakkaan kanssa. Saat ilmoituksen saman tien, kun asiakas irtisanoo automaattisen maksun MobilePay-sovelluksessa. Sen jälkeen sinun on sovittava asiakkaan kanssa, miten tulevat maksut maksetaan – voit edelleen tarjota asiakkaalle maksua MobilePaylla, asiakkaan on vain liitettävä MobilePay maksutavaksi uudelleen.

Kuinka paljon MobilePay Subscriptions maksaa?

Tapahtumakohtainen hinta riippuu yksittäisen tapahtuman summasta ja yrityksesi MobilePay-tapahtumien määrästä.

Katso hinnat täältä.

Onko MobilePay Subscriptionsissa käyttörajaa?

Käyttäjien päivittäiset ja vuosittaiset käyttörajat ovat samat kuin muiden MobilePay-tuotteiden yhteydessä. 

Katso käyttörajat täältä.

Ei ole mitään rajoituksia siihen, miten paljon maksuja yrityksesi voi vastaanottaa. Aloituksen yhteydessä asetat yksilöllisen rajoituksen jokaiselle automaattiselle veloitukselle.

Voiko asiakas maksaa myös kertamaksun?

Kyllä. Voit antaa asiakkaan maksaa kertamaksun, ja voit saman ostotapahtuman yhteydessä antaa asiakkaan liittää MobilePayn tilauksensa maksutavaksi.

Esimerkki: Maksa 2 € ensimmäisiltä kahdelta kuukaudelta. Sen jälkeen hinta on 15 € kuukaudessa.

Voiko asiakkaani maksaa kertamaksun toistuvan maksun lisäksi?

Kyllä. Kun asiakas on valinnut MobilePayn tilauksen maksutavaksi, voit myös lisätä muita ostotoimintoja asiakkaalle. Kyse voi olla esim. datan ostosta puhelinliittymään tai ”maksa heti” jostakin, joka ei sisälly kuukausimaksuun. Asiakas hyväksyy maksun aina erikseen MobilePayssa.

Voiko yritys maksaa toistuvan maksun MobilePaylla?

Ei. Toistaiseksi ainoastaan kuluttajat voivat liittää tilauksensa MobilePayhin.

MobilePay Invoice

Aloittaminen

Miksi minun on lähetettävä dokumentaatio ja annettava tietoa yrityksestäni ja sen omistajista?

Rahoituslaitoksena olemme velvoitettuja keräämään tietoja asiakkaistamme. Tietojen avulla varmistamme, että MobilePayta ei käytetä väärin. Pyydämme sinua siksi todistamaan henkilöllisyytesi, antamaan tietoa yrityksestäni ja kertomaan mihin aiot käyttää MobilePayta.

Miksi MobilePayn on vahvistettava pankkitilini?

Meidän on vahvistettava yrityksesi pankkitili sen varmistamiseksi, että MobilePayn kautta siirretyt maksut voidaan siirtää ainoastaan sinun yrityksellesi.

Mitä minun on tehtävä, jotta talous- tai laskutusjärjestelmäni voi lähettää laskuja MobilePaylla?

Ennen kuin voit käyttää MobilePay Invoicea ja lähettää laskuja MobilePayssa, sinun on varmistettava, että yrityksesi talous- tai laskutusjärjestelmä on yhteensopiva MobilePayn kanssa. 

Teemme yhteistyötä valikoitujen talous- tai laskutusjärjestelmien toimittajien kanssa, joissa on jo valmius MobilePay Invoicea varten. Ja lisää tulee koko ajan. Katso yhteistyökumppanimme (linkki listaan).

Jos talousjärjestelmäsi ei tue MobilePay Invoicea, voit integroida API:n itse. Katso API:mme täältä.

Voit myös pyytää apua omalta IT-toimittajaltasi tai ottaa yhteyttä integraattoreihimme. Katso sertifioidut integraattorimme.

Mitä tapahtuu, kun olen ottanut käyttöön MobilePayn yritykselleni?

Kun olet täyttänyt tiedot verkossa, olet ottanut käyttöön MobilePayn yrityksellesi. Tarkastamme tiedot ja lähetämme sinulle sähköpostia heti, kun voit aloittaa MobilePayn käytön. Jos tarvitsemme lisätietoja, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Voit milloin tahansa katsella tilauksesi etenemistä kirjautumalla MobilePay-portaaliin.

Miten otan käyttöön MobilePay Invoicen?

Voit perustaa MobilePay Invoicen yrityksellesi täällä.

Jos olet jo MyShop-asiakas, kirjaudu sisään ja valitse Invoice.


Rekisteröi yrityksesi täällä

Jotta voit käyttää MobilePay Invoicea ja lähettää laskuja MobilePayssa, yrityksesi talous- tai laskutusjärjestelmän tulee olla yhteensopiva MobilePayn kanssa. Katso miten se onnistuu.

Miten saan yritykseni pankkitilin vahvistettua?

Useimmissa tapauksissa tilisi vahvistetaan automaattisesti. Jos emme voi vahvistaa tiliä automaattisesti, lähetämme sinulle sähköpostin, jossa kerromme, miten voit itse vahvistaa tilin. Suorita vain seuraavat vaiheet:

Olen perustanut MobilePayn yritykselleni, mutta en voi vastaanottaa maksuja – miksi?

Kun olet ottanut käyttöön MobilePayn yrityksellesi, käymme läpi syöttämäsi tiedot. Ennen kuin voimme siirtää rahaa pankkitilillesi, sinun tulee vahvistaa tilinumerosi, jotta voimme vahvistaa että kyseessä on yrityksesi tili. 

Lähetämme ohjeet tilin vahvistamiseen sähköpostilla. Saat myös vahvistuksen heti, kun kaikki on kunnossa. Voit milloin tahansa seurata käyttöönoton etenemistä MobilePay-portaalissa.

Käyttö

Mistä asiakas tietää, että hänellä on lasku MobilePayssa?

Asiakas saa ilmoituksen MobilePay-sovelluksessa, kun hän saa laskun. Asiakas voi kuitenkin estää tämän ominaisuuden asetuksista.

Miten kerron asiakkailleni mahdollisuudesta vastaanottaa laskuja MobilePay Invoicen kautta?

Voit tiedottaa asiakasta kotisivuillasi, sopimusasiakirjoissa, ehdoissa tms. tai itse myyntitilanteessa. Jos lähetät laskun suoraan asiakkaan MobilePay-sovellukseen, on tärkeää, että olet sopinut siitä asiakkaan kanssa. Sopimus voi olla suullinen tai kirjallinen. On tärkeää, että MobilePay-sovelluksen käyttäjät eivät ylläty saadessaan laskun MobilePayssa. Siksi sinun on varmistettava, että MobilePay-käyttäjälle on kerrottu asiasta ja hän hyväksyy sen, että hän saa laskuja MobilePayssa.

Miten maksut tilitetään?

Sinä tai integraattorisi valitsette itse mitä viitettä tai tunnistetta käytetään MobilePay-maksuissa ja laskuissa.

Voit tehdä täsmäytyksen kolmella tavalla:

  1. Haet itse laskujen ja maksujen tilan API:n kautta. Kun laskun tila on "maksettu", rahat ovat tilillä.
  2. Yksittäisillä tilitapahtumilla on antamasi viite tai tunniste, joka palautetaan API:n kautta.
  3. Kirjaudu MobilePay-portaaliin ja vie tapahtumat csv-tiedostoon.

Miten yritys lähettää laskun maksupyynnön MobilePayssa?

Yritys voi lähettää laskuja monella eri tavalla MobilePaylla. Voit lähettää laskun asiakkaalle suoraan MobilePay-sovelluksessa (InvoiceDirect), minkä jälkeen asiakas avaa sovelluksen, valitsee maksupäivän ja maksuvälineen ja pyyhkäisee.  Vaihtoehtoisesti voit lähettää laskun asiakkaalle esim. sähköpostin liitteenä olevana PDF-tiedostona, johon on lisätty ”maksa MobilePaylla” painike tai linkki (InvoiceLink). Kun asiakas napsauttaa painiketta tai linkkiä, MobilePay-sovellus avautuu puhelimeen ja asiakas voi nähdä ja maksaa laskunsa.

Miten yritys saa maksun?

Yrityksesi saa maksun heti kun asiakas on hyväksynyt ja suorittanut maksun MobilePayn kautta. Rahat siirretään perustamisen yhteydessä ilmoittamallesi tilille, ellei toisin sovita.

Onko minun tiedettävä asiakkaan matkapuhelinnumero, jotta voin lähettää hänelle laskun?

Jos lähetät laskun, jossa on MobilePay-maksulinkki tai painike (InvoiceLink), matkapuhelinnumeroa ei tarvita. Jos sitä vastoin lähetät laskun suoraan MobilePay-sovelluksessa (InvoiceDirect), sinun on tiedettävä asiakkaan matkapuhelinnumero.

Voiko asiakkaani muuttaa maksupäivän MobilePayssa?

Kyllä, asiakas voi MobilePayssa muuttaa laskun maksupäivää, kuitenkin enintään 30 päivää eräpäivästä.

Voiko asiakkaani nähdä laskun sisällön MobilePayssa?

Kyllä. Asiakas näkee laskun sisällön sovelluksessa riippumatta siitä, lähetätkö laskun suoraan MobilePay-sovelluksessa vai käytätkö maksupainiketta.

Voiko yritys lähettää laskun toiselle yritykselle?

Ei, yritys ei voi lähettää laskuja toiselle yritykselle. Tämä palvelu on tarkoitettu ainoastaan MobilePay-sovelluksen yksityiskäyttäjille.

Voiko yritys veloittaa asiakkaalta MobilePay Invoice-tapahtuman palkkion?

Ei. MobilePayssa maksupalkkiota ei saa veloittaa kuluttajilta.

Tietoa MobilePay Invoicesta

Kuinka paljon MobilePay Invoice maksaa?

Hinnoittelu perustuu maksutapahtumien määrään. Katso tarkemmat tiedot täältä.

Mitä vaatimuksia MobilePay Invoice asettaa yrityksen laskutusjärjestelmälle?

Ennen kuin voit käyttää MobilePay Invoicea ja lähettää laskuja MobilePayssa, sinun on varmistettava, että yrityksesi talous- tai laskutusjärjestelmä on yhteensopiva MobilePayn kanssa.

Teemme yhteistyötä valikoitujen talous- ja laskutusjärjestelmien toimittajien kanssa, joilla on jo valmius MobilePay Invoicea varten – ja uusia tulee koko ajan. Katso yhteistyökumppanimme.

Jos talousjärjestelmäsi ei tue MobilePay Invoicea, voit integroida API:n itse. Katso API:mme täältä.

Voit myös pyytää apua omalta IT-toimittajaltasi tai ottaa yhteyttä integraattoreihimme. Katso sertifioidut integraattorimme täältä.

Mitkä ovat Invoicen tekniset vaatimukset?

Jotta voisit käyttää MobilePay Invoicea, yrityksesi laskutusjärjestelmän on oltava yhteensopiva MobilePayn kanssa. Tämä tarkoittaa, että laskutusjärjestelmää on muokattava niin, että se kommunikoi API:mme kanssa.

Voit käyttää integraatioon omaa IT-toimittajaasi. Vaihtoehtoisesti voit valita MobilePay-sertifioidun integraattorin. 

Halutessasi voit luonnollisesti tehdä integraation itse. 

Katso API:mme täältä.

Onko minun oltava Danske Bankin asiakas, jotta saan MobilePay Invoicen?

Ei, sinun ei tarvitse olla Danske Bankin asiakas. Riittää että sinulla on suomalainen pankkitili.

Onko MobilePay Invoicella laskutettavaa summaa millään tavoin rajoitettu?

Kyllä, lasku ei voi ylittää MobilePay-käyttäjien päivittäistä käyttörajaa.

Jos asiakas on rekisteröitynyt MobilePay-sovellukseen tunnistautumalla pankkitunnuksillaan, hän voi käyttää enintään 2000 euroa päivässä yrityksille suunnattuihin laskuihin ja maksuihin. Tunnistautumattomille asiakkaille käyttöraja on 100 euroa päivässä.

Onko MobilePay Invoicen käytöllä mitään juridisia rajoituksia?

MobilePay Invoicea ei saa käyttää seuraaviin:

Onko yrityksen solmittava asiakkaiden kanssa erityinen MobilePay Invoice -laskuja koskeva sopimus?

On tärkeää, että MobilePay-sovelluksen käyttäjät eivät ylläty saadessaan laskun MobilePayn kautta. 

Siksi sinun on varmistettava, että asiakkaalle on kerrottu ja hän hyväksyy sen, että hän saa laskuja MobilePayn kautta. Sopimus voi olla suullinen tai kirjallinen.

MobilePay AppSwitch

Aloittaminen

Miksi minun on lähetettävä dokumentaatio ja annettava tietoa yrityksestäni ja sen omistajista?

Maksulaitoksena olemme velvoitettuja keräämään tietoja asiakkaistamme. Tietojen avulla varmistamme, että MobilePayta ei käytetä väärin laittomiin tarkoituksiin. Pyydämme sinua siksi todistamaan henkilöllisyytesi, antamaan tietoa yrityksestäsi ja kertomaan mihin MobilePayta tullaan käyttämään.

Mitä edellytyksiä MobilePay AppSwitchin saamiselle on?

MobilePay AppSwitch tukee sovelluksia, jotka on kehitetty erityisesti Android- ja iOS-käyttöjärjestelmiä varten. Jotta voisit käyttää MobilePay AppSwitchia yrityksesi sovelluksessa, tuotteita on voitava käyttää sovellusmaailman ulkopuolella. Ne voivat olla esim. lippuja, fyysisiä tuotteita tms. Ratkaisua ei voi käyttää sellaisten digitaalisten tuotteiden tai palvelujen myymiseen, jotka asiakas käyttää sovellusmaailmassasi (esim. lehtien luku sovelluksessa).

Mitä tapahtuu, kun olen ottanut käyttöön MobilePayn yritykselleni verkossa?

Kun olet rekisteröitynyt MobilePay-portaalissa, olet ottanut käyttöön MobilePayn yrityksellesi. Tarkastamme tiedot ja lähetämme sinulle sähköpostia heti, kun voit aloittaa MobilePayn käytön. Jos tarvitsemme lisätietoja, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Voit milloin tahansa seurata rekisteröintisi etenemistä kirjautumalla MobilePay-portaaliin.

Miten luon AppSwitch ID:n?

Kun olet ottanut käyttöön MobilePay AppSwitch-ratkaisun, luomme sinulle AppSwitch ID:n. 

Yrityksellä voi olla useampi AppSwitch ID, jos MobilePay halutaan esim. integroida useisiin sovelluksiin.

Miten saan MobilePay AppSwitchin yritykselleni?

Voit ottaa MobilePay AppSwitchin käyttöön yrityksellesi täällä.

Noudata ohjeita  ja täytä kentät. Valitse tuotevalinnassa MobilePay AppSwitch.

Käyttö

Miten pitkä viesti asiakkaan kuitissa saa olla?

Viestin enimmäispituus on 66 merkkiä. Se näkyy heti maksamisen jälkeen asiakkaan kuitilla sekä MobilePay-sovelluksen tapahtumalistalla.

Miten teen hyvityksen MobilePay AppSwitchilla?

AppSwitch tarjoaa mahdollisuuden palauttaa maksun MobilePay-käyttäjälle osittain tai kokonaan refund amount -toiminnon avulla. Hyvitys tehdään suoraan yrityksen järjestelmästä ja on siksi käytettävissä vain, kun yritys on integroinut API:mme. 

Miten teen katevarauksen MobilePay AppSwitchilla?

Integroimalla AppSwitch API:n voit luoda katevarauksen niin, että summa veloitetaan vasta, kun tuote on toimitettu.

Voinko saada MobilePay AppSwitchilla viestin asiakkaan kuitille?

Asiakkaan MobilePay-kuitin alareunaan voidaan lisätä viesti, esim. "Nauti kahvistasi" tai "Kiitos, että kävit meillä". 

Viestin enimmäispituus on 66 merkkiä. Se näkyy heti maksamisen jälkeen asiakkaan kuitilla ja MobilePay-sovelluksen tapahtumalistalla.

Tietoa MobilePay AppSwitchista

Voinko käyttää MobilePay AppSwitchia minkä tahansa tuotteen myymiseen?

Yksi MobilePay AppSwitchin käytön edellytyksistä on se, että sovelluksen kautta myydyt tuotteet ja palvelut käytetään sovellusmaailman ulkopuolella. Tämä tarkoittaa, että et voi myydä MobilePay AppSwitchin avulla digitaalisia tuotteita ja palveluja, jotka käyttäjä käyttää sovellusmaailmassasi, esim. artikkeleita, elokuvia ja vastaavia.

Yrityksen on varmistettava, että sovellus täyttää sovellusta koskevat vaatimukset ja määräykset, esimerkiksi eri sovelluskauppojen kulloisetkin määräykset.

MobilePay-portaali

MobilePay-portaali

Miten kirjaudun MobilePay-portaaliin?

Löydät MobilePay-portaalin kirjautumisosoitteen kotisivujemme oikean yläkulman Kirjaudu-painikkeen takaa. Pääset kirjautumaan MobilePay-portaaliin myös napsauttamalla tästä.

Missä voin nähdä myyntini ja palautukseni MobilePay-portaalissa?

Voit hallita maksuratkaisujasi MobilePay-portaalissa. MyShopin osalta näet kaikki tapahtumat kohdassa Myynti.

  1.  Kirjaudu MobilePay-portaaliin
  2.  Napsauta Myynti vasemmasta valikosta
  3.  Napsauta tuotetta, jonka myyntitapahtumiasi haluat tarkastella
  4.  Voit suodattaa tuloksia tietyn ajankohdan perusteella
  5.  Voit suodattaa tuloksia tietyn maksupaikan perusteella – ja voit ladata yhteenvedon tiedostona
Näet MyShopilla tehdyt tapahtumat myös MyShop-sovelluksen kohdassa Tapahtumat.

Missä voin nähdä maksun tiedot MobilePay-portaalissa?

Voit tarkastella päivittäisiä myyntitapahtumiasi – ja tapahtumien tietoja Myynti-osiossa.

  1.  Napsauta Myynti MobilePay-portaalin vasemmassa valikossa
  2.  Valitse tarkasteltava tuote
  3.  Valitse maksupaikka tai lataa tiedosto haluamaltasi ajanjaksolta
  4.  Napsauta yksittäistä tapahtumaa tai tarkista tiedot tiedostosta

Miten saan ladattua tapahtumat tiedostona MobilePay-portaalista?

MobilePay-portaalin kohdassa Myynti ja Siirrot voit ladata kaikki tapahtumat csv- tai Excel-muodossa.

  1. Napsauta Myynti tai Siirrot MobilePay-portaalin vasemmassa valikossa
  2. Valitse ajanjakso, jolta haluat saada tiedot
  3. Napsauta Näytä tiedostona tai valitse tiedostotyyppi ladataksesi tiedot

Huomaathan, että tiedostojen sisältö kohdissa Myynti ja Siirrot on erilainen:

Esimerkki siirron viitteestä:
Siirron viite koostuu 20 numerosta.
Esimerkki: 02000123450010411191
02 = MyShop-tuotteen siirto
00012345 = siirto myyntipaikasta numerolla 12345
001 = ensimmäinen siirto pankkitilille kyseisenä päivänä 
041119 = siirtopäivämäärä
1 = tarkistusnumero

Viite 02001234560010411191 tulee lukea siten, että on tehty siirto MyShop-tuotteesta maksupaikalle numerolle 123456, pvm. 4.11.2019.

Miksi en näe asiakkaan puhelinnumeroa kokonaan MobilePay-portaalissa?

Juridisista syistä meillä ei ole lupaa näyttää näitä tietoja.

Missä voin MobilePay-portaalissa nähdä, onko asiakas liittänyt mukaan kommentin?

Näet asiakkaiden mahdolliset kommentit Myynti-kohdan tietosarakkeessa.

Voit myös napsauttaa haluamaasi maksua ja nähdä kommenttikentän tapahtuman tiedoissa.

Missä voin nähdä tietyn tapahtuman provision MobilePay-portaalissa?

Tapahtumakohtaiset provisiot löydät yksittäisen maksun alta:

Missä voin nähda tietyn ajanjakson tai tietyn maksupaikan myynnin MobilePay-portaalissa?

Voit suodattaa tuloksia maksupaikan tai ajanjakson perusteella. 

Miten voin palauttaa maksun MobilePay-portaalin kautta?

Pääset palauttamaan maksun MobilePay-portaalin Myynti-kohdasta. Huomaathan, että voit maksaa takaisin vain koko summan ja alkuperäinen maksu ei saa olla vanhempi kuin 30 päivää.

Miten perustan uuden maksupaikan MobilePay-portaalissa?

Tarvitessasi voit helposti perustaa lisää useita maksupaikkoja MobilePay-portaalissa. 

Uusi maksupaikka on heti käyttövalmis. Tarrat lähetetään automaattisesti ilmoittamaasi osoitteeseen.

Miten vaihdan tiettyyn maksupaikkaan liitetyn pankkitilin MobilePay-portaalissa?

Voit aina vaihtaa tiettyyn maksupaikkaan tai tuotteeseen liitetyn pankkitilin näin:

Siirrämme jatkossa rahat uudelle pankkitilille. Huomaathan,  jos uusi pankkitili on vahvistamaton, sinun on tehtävä se ennen kuin voimme siirtää rahoja tilille.

Miten muokkaan maksupaikan tietoja MobilePay-portaalissa ja aktivoin/deaktivoin maksupaikan?

Maksupaikkojen yleiskatsauksessa voit muokata maksupaikkojen tietoja kuten esim. paikkaa, nimeä ja logoa. Voit myös aktivoida ja deaktivoida maksupaikan. 

Jos olet vaihtanut maksupaikkasi tilaksi Ei aktiivinen, et voi enää vastaanottaa maksuja sen kautta. 

Huomaa, että et voi muokata MobilePay-lyhytnumeroa. Jos haluat käyttää toista numeroa, sinun on perustettava uusi maksupaikka.

Miten tilaan lisää tarroja maksupaikkaa varten MobilePay-portaalin kautta?

Lähetämme sinulle tarroja päätöksesi mukaan, kun perustat uuden maksupaikan. Voit aina tilata lisää tarroja MobilePay-portaalissa.

Valmistamme tarrat ja lähetämme ne sinulle noin viikon kuluessa. Voit myös luoda omia tarroja, jotka voit tulostaa täältä.

Miten rekisteröin uuden pankkitilin MobilePay-portaalissa?

Kohdassa Asetukset voit nähdä kaikki rekisteröimäsi pankkitilit ja lisätä uusia tilejä. 

Muista, että sinun on saatava vahvistus pankkitilillesi ennen kuin voimme siirtää rahoja tilille.

Olen unohtanut MobilePay-portaalin salasanan – mitä teen?

Voit nollata salasanasi MobilePay-portaali sivulla, jos olet unohtanut sen.

Saat sen jälkeen sähköpostiviestin, jossa on linkki sivulle, jossa voit luoda uuden salasanan.

Miten vaihdan MobilePay-portaalin salasanan ja käyttäjätietoni?

Voit muuttaa salasanan, sähköpostiosoitteen ja käyttäjätiedot oikeasta yläkulmasta kirjauduttuasi sisään MobilePay-portaaliin.

 

Olen unohtanut, mitä sähköpostiosoitetta käytin rekisteröityessäni MobilePay-portaaliin – mitä teen?

Voit olla meihin yhteydessä sähköpostilla osoitteeseen business.support@mobilepay.fi tai soittamalla numeroon 0200 72772, kun haluat tietää sähköpostiosoitteen, jota käytettiin MobilePayn käyttöönotossa.

Tietosuoja

Tietosuoja-asetus antaa minulle oikeuden saada kaikki henkilötietoni – miten saan ne?

Näet henkilötietosi MobilePay-portaalin Asetukset-valikossa, joka löytyy vasemmalla olevasta Admin-valikosta.

Mikä on GDPR tai tietosuoja-asetus?

GDPR, eli suomeksi tietosuoja-asetus, on lyhenne sanoista “General Data Protection Regulation”. Se on EU-asetus, jolla pyritään suojaamaan EU-asukkaiden henkilötiedot. Asetuksen ansiosta ihmiset voivat hallita ja saada paremman yleiskuvan henkilötiedoistaan, joita viranomaiset, organisaatiot ja yritykset käyttävät. Asetuksen avulla ihmiset saavat myös paremman käsityksen siitä, mihin heidän tietojaan käytetään.

Hinnoittelu

Mitä MobilePay maksaa yrityksille?

Jokaiselle maksuratkaisullemme on oma hinnoittelu, kootun hinnaston näet tästä

Bruttotilityksen palvelumaksu on 4 € ( + ALV) per lasku.

Löydät hinnat maksuratkaisun sivulta:

Veloitetaanko palvelusta kiinteitä kuluja?

Maksuratkaisullamme ei ole kiinteää kuukausihinnoittelua. Jos et ole vastaanottanut maksuja MobilePayn kautta yrityksessäsi, et myöskään maksa maksuratkaisun käytöstä mitään.

Mikä on bruttotilitys?

Bruttotilityksessä saat tilitykset täysimääräisenä tilillesi ja lähetämme sinulle laskun kuukausittain palvelumaksuista. Bruttotilityksen palvelumaksu on 4 euroa per lasku.

Bruttotilityksen voit valita kaikkien maksuratkaisujemme kohdalla ja lähetämme laskun sinulle joko e-laskuna tai pdf-laskuna sähköpostiisi. Palvelumaksua ei veloiteta, jos mitään laskutettavaa ei ole. 

Mikä on nettotilitys?

Nettotilityksessä palvelumaksut lasketaan päivittäin ja ne vähennetään päivittäisestä tilityksestä. Valitettavasti toistaiseksi kaikkiin ratkaisuihimme ei ole mahdollista saada nettotilitystä.

MobilePay ja PSD2 yrityksille

Edellytetäänkö yrityksiltä jotain PSD2:een liittyen?

Uusi maksupalveludirektiivi ei lähtökohtaisesti tuo yrityksille muutoksia MobilePay-maksujen vastaanottamiseen.

Mitä vahva tunnistaminen merkitsee yritykselleni?

Yksi tavoite suojausvaatimusten tiukentamisessa on vähentää maksamiseen liittyviä väärinkäytöksiä. Toisen maksupalveludirektiivin myötä maksaminen on entistäkin turvallisempaa kuluttajille ja yrityksille.

Täyttävätkö MobilePay-maksut vahvalle asiakkaan tunnistamiselle asetetut vaatimukset?

Kyllä, käyttäjä tunnistautuu MobilePay-maksun tehdessään tavalla, joka täyttää vahvan tunnistamisen kriteerit, eli:

  1. Maksu hyväksytään käyttämällä maksajan puhelinta ja
  2. käyttäjä kirjautuu sovellukseen ja hyväksyy maksun henkilökohtaisella salasanallaan, sormenjäljellään tai kasvotunnistuksella.

Onko minun Subscriptions-integroijana ryhdyttävä toimenpiteisiin?

Ei tarvitse. MobilePay ei edellytä mitään muutoksia Subscriptions-integroijilta. MobilePay Subscriptions-ratkaisu täyttää tiukennetut turvavaatimukset.

Entä jos MobilePay Subscriptions -asiakkaan laskujen summat vaihtelevat tai laskutusväli muuttuu?

Subscriptions-sopimuksen hyväksymisessa käytetään asiakkaan vahvaa tunnistamista, kun sopimus palveluntarjoajan ja käyttäjän välillä tehdään. Käyttäjältä veloitettavat summat tai laskutusväli voivat vaihdella, jos tästä on sovittu palveluntarjoajan ja asiakkaan välisessä sopimuksessa selkeästi. Tietyt sopimukset perustuvat vaihtelevaan kulutukseen, joten summa voi olla eri joka laskutuskerralla.

Jos palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen sopimus muuttuu merkittävästi, on laadittava uusi sopimus ja se on hyväksyttävä asiakkaan vahvaa tunnistamista noudattaen. On yrityksen vastuulla varmistaa, että sen ja asiakkaan tekemä sopimus täyttää PSD2-vaatimukset. MobilePay varmistaa, että MobilePay Subscriptions -ratkaisu täyttää tiukennetut turvavaatimukset.

Täyttääkö MobilePay Subscriptions-ratkaisu vahvalle asiakkaan tunnistamiselle asetetut vaatimukset?

MobilePay Subscriptions ratkaisu pysyy ennallaan tammikuun 1. päivän jälkeen, koska se täyttää tiukennetut turvavaatimukset jo nyt.
Kun käyttäjä hyväksyy toistuvaissuorituksen tekemällä sopimuksen palveluntarjoajan kanssa, käyttäjä tunnistetaan PSD2 direktiivin edellyttämällä tavalla:

  1. Sopimus toistuvasta maksusta hyväksytään käyttämällä maksajan puhelinta ja
  2. käyttäjä kirjautuu sovellukseen hyväksyäkseen sopimuksen henkilökohtaisella salasanallaan, sormenjäljellä tai kasvotunnistuksella.

Voimassa olevan sopimuksen perusteella veloitettavat maksut katsotaan kauppiaan käynnistämiksi ja lisäksi käyttäjä on sopimuksessa antanut suostumuksen siihen, että palveluntarjoaja veloittaa sovitun summan tietyin aikavälein.