Lataa UKK

Miksi lähettämäni tai odottamani rahat eivät ole tulleet perille?

Jos olette molemmat MobilePay-käyttäjiä, lähettäjä (sinä) ja rahojen vastaanottaja näette siirron saman tien MobilePay-sovelluksen kohdassa Tapahtumat.

Reaaliaikaiset maksut palvelun käyttöönoton jälkeen MobilePay lähettää rahat eteenpäin vastaanottajalle reaaliaikaisesti, jos vastaanottajan pankki on mukana reaaliaikamaksujen järjestelmässä.

Jos maksun saajan tili ei ole mukana reaaliaikamaksujen palvelussa, arkisin ennen kello 16.30 tehdyt maksut ovat lähettäjän ja vastaanottajan pankista riippumatta perillä saman päivän aikana. Iltaisin ja viikonloppuisin tehdyt maksut tulevat seuraavana arkiaamuna.

Rahat eivät mene perille

Jos rahat eivät mene perille, tarkista, onko rahat lähetetty oikealle vastaanottajalle. Voit tarkistaa sen MobilePay-sovelluksen kohdasta Tapahtumat.
Kannattaa aina varmistaa vastaanottajalta, onko hänen pankkitilin tiedot tallennettu oikein sovellukseen ja, että puhelinnumero on oikein. Vastaanottaja voi tarkistaa asian kirjautumalla MobilePay-sovellukseensa ja napsauttamalla Valikko oikeassa alakulmassa, valitsemalla Tilit ja Maksukortit
Mikäli vastaanottajalla ei ole esimerkiksi tilinumeroa syötettynä MobilePay-sovellukseen, saat virheilmoituksen ja raha ei lähde tililtäsi.

Rahat ovat päätyneet virheellisesti väärälle henkilölle

Et voi perua MobilePay-siirtoa, joka on jo tehty. Jos rahat on virheellisesti siirretty väärälle henkilölle, suosittelemme, että otat yhteyttä kyseiseen henkilöön ja pyydät häntä palauttamaan summan. Voit käyttää pyynnön yhteydessä halutessasi MobilePayta. Olet itse vastuussa oikean vastaanottajan valinnasta ja matkapuhelinnumeron oikeellisuuden varmistamisesta. Tarkista aina kahteen kertaan ennen kuin hyväksyt maksun MobilePayssa.

Jos rahat on lähetetty numeroon, joka ei ole vielä kytketty MobilePay-sovellukseen, rahat jäävät odottamaan maksusuoritusta. Voit poistaa odottavan maksun MobilePay-sovelluksen kohdasta ”Tapahtumat”: 

  • Napsauta MobilePay-sovelluksessasi Tapahtumat 
  • Etsi odottava maksu listalta (ylimpänä listalla) ja napsauta sitä
  • iPhone: Napsauta odottavaa maksua, klikkaa oikeasta yläkulmasta ja valitse Poista
  • Android: Napsauta roskakoria ylhäällä ja valitse Kyllä
 

Aiheeseen liittyvät kysymykset

Muut kysymykset kategoriassa Perustoiminnot

Oliko vastauksesta hyötyä?

Jos et löytänyt vastausta etsimääsi, kerrothan siitä meille, jotta voimme lisätä puuttuvan tiedon sivuillemme. Harmillisesti emme pysty vastaamaan tänne kirjoittaasi palautteeseen. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakastukeen. Asiakastuen yhteystiedot löydät sivun alareunasta.