Miksi lähettämäni tai odottamani rahat eivät ole tulleet perille?
Hyväksytty MobilePay-siirto näkyy välittömästi sekä lähettäjän että vastaanottajan MobilePay-sovelluksessa kohdassa Tapahtumat, vaikka maksu ei olisi vielä kirjautunut vastaanottajan tilille.
MobilePay pyrkii lähettämään aina maksut eteenpäin reaaliaikaisesti
Reaaliaikaiset maksut palvelun käyttöönoton jälkeen MobilePay lähettää rahat eteenpäin vastaanottajalle reaaliaikaisesti, jos vastaanottajan pankki on mukana reaaliaikamaksujen järjestelmässä. Mukana tässä ovat OP, Nordea, Danske Bank, POP Pankit, S-Pankki ja Säästöpankit.
Jos maksun saajan tili ei ole mukana reaaliaikamaksujen palvelussa, arkisin ennen kello 16.30 tehdyt maksut ovat lähettäjän ja vastaanottajan pankista riippumatta perillä saman päivän aikana. Iltaisin ja viikonloppuisin tehdyt maksut tulevat seuraavana arkiaamuna. Toisinaan maksujen kirjaaminen saattaa viivästyä johtuen esimerkiksi häiriöstä vastaanottavan pankin päässä. Tällöin maksu lähetetään viimeistään seuraavana pankkipäivänä.
Rahat eivät mene perille
Rahat ovat päätyneet virheellisesti väärälle henkilölle
Et voi perua MobilePay-siirtoa, joka on jo tehty. Jos rahat on virheellisesti siirretty väärälle henkilölle, suosittelemme, että otat yhteyttä kyseiseen henkilöön ja pyydät häntä palauttamaan summan. Voit käyttää pyynnön yhteydessä halutessasi MobilePayta.
Olet itse vastuussa oikean vastaanottajan valinnasta ja matkapuhelinnumeron oikeellisuuden varmistamisesta. Tarkistathan aina kahteen kertaan ennen kuin hyväksyt maksun MobilePayssa.
Aiheeseen liittyvät kysymykset
Muut kysymykset kategoriassa Perustoiminnot
Oliko vastauksesta hyötyä?
Jos et löytänyt vastausta etsimääsi, kerrothan siitä meille, jotta voimme lisätä puuttuvan tiedon sivuillemme. Harmillisesti emme pysty vastaamaan tänne kirjoittaasi palautteeseen. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakastukeen. Asiakastuen yhteystiedot löydät sivun alareunasta.