Mitä asiakkaan vahva tunnistaminen tarkoittaa?
Asiakkaan vahva tunnistaminen edellyttää, että elektronisen maksun hyväksymisessä käytetään kahta kolmesta tunnistuselementistä. Tunnistamistietona voidaan käyttää:
- jotakin, mitä vain käyttäjä itse tietää (esim. salasana)
- jotakin mitä vain käyttäjällä kiistattomasti on hallussaan (esim. matkapuhelin)
- tai jotakin käyttäjän yksilöivää ominaisuutta (esim. sormenjälki).
MobilePay-maksuissa käytetään jo vahvaa tunnistamista. Maksamisessa käytetään MobilePay-sovellukseen yhdistettyä puhelinta ja lisäksi käyttäjä hyväksyy maksun antamalla sovelluksen käynnistämisen yhteydessä henkilökohtaisen salasanansa tai tunnistautuu biometriikkaa hyödyntäen sormenjäljellä tai kasvotunnistuksella.
Aiheeseen liittyvät kysymykset
Muut kysymykset kategoriassa MobilePay ja PSD2
Oliko vastauksesta hyötyä?
Jos et löytänyt vastausta etsimääsi, kerrothan siitä meille, jotta voimme lisätä puuttuvan tiedon sivuillemme. Harmillisesti emme pysty vastaamaan tänne kirjoittaasi palautteeseen. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakastukeen. Asiakastuen yhteystiedot löydät sivun alareunasta.