23. elokuuta 2023

MobilePay MyShop-maksuratkaisun hinnoittelu uudistuu

MyShop-asiakkailla on jatkossa vain yksi hinta: 1,75% maksu MyShopilla tehdyn ostoksen summasta. Kaikki muut maksut poistuvat. Jatkossa MyShop-maksuratkaisu on maksullinen vain silloin, kun se on käytössä.

MobilePay MyShopilla maksaminen kaupassa

Uusi, yksinkertaisempi hinnoittelumalli astuu voimaan 1.10.2023. Lokakuusta alkaen MyShop-kauppiaiden uusi hinta on 1,75% MyShopilla tehdyn ostoksen summasta. Kaikki muut maksut; aloitusmaksu, kuukausimaksu ja porrastettu, transaktioiden vuotuiseen kokonaismäärään perustunut maksu, poistuvat.  
 
Joillekin asiakkaillemme muutos tarkoittaa korkeampaa ja toisille matalampaa hintaa, mutta kokonaisuutena MobilePay MyShop säilyy jatkossakin kilpailukykyisenä, pienille yrityksille suunnattuna maksuratkaisuna. MyShopia käyttääkseen ei tarvitse muita ohjelmistoja tai maksupäätteitä, pelkkä puhelin riittää. 
Esittelemme yksinkertaisemman ja selkeämmän hinnoittelumallin, joka vastaa paremmin Pohjoismaista ja kansainvälistä standardia erilaisten maksuratkaisuiden hinnoittelussa.

Sirpa Nordlund, Vipps MobilePayn vs. Suomen maajohtaja

"MyShopin uuden hinnoittelumallin lanseeraus on osa MobilePayn kaikkien yritysratkaisuiden hinnoittelumallien harmonisointia ja virtaviivastamista. Yhdenmukaistamista tehdään kaikissa Vipps MobilePayn maissa: Suomessa, Tanskassa ja Norjassa.”, Sirpa Nordlund jatkaa.  

MyShop on edelleen hyvin kilpailukykyinen ratkaisu pienille yrityksille

 
Osalle MyShop-kauppiaista uusi hinnoittelumalli on edullisempi ja osalle se tarkoittaa korkeampaa hintaa. On myös MyShop-kauppiaita, joille hinnoittelumallin muutos ei tuo muutosta kustannuksiin vuositasolla.  
 
"Uusi hinnoittelumalli mahdollistaa sen, että yritysasiakkaallamme voi olla hyvin vähän MyShop-tapahtumia vuositasolla, mutta samaan aikaan hyvin vähän kuluja. Mitä enemmän maksuratkaisu on käytössä, sitä enemmän siitä maksaa. Aika loogista, eikö totta?”, Sirpa Nordlund kysyy ja jatkaa:  
 
"Kokonaisuutena MyShop on jatkossakin hyvin kilpailukykyinen ratkaisu muihin maksuratkaisuihin verrattuna. Etenkin, kun MyShopia käyttääkseen ei jatkossakaan tarvitse maksupäätettä.”.  
 
Vipps MobilePayn Suomen maajohtaja ei yritä salata sitä, että uuden hinnoittelumallin toivotaan tuovan myös lisää tulovirtoja, sillä Vipps MobilePay ei suurista asiakas- ja kauppiasmääristään tee voittoa. MyShop-maksuratkaisu erillisenä tuoteryhmänäkään ei tällä hetkellä ole tuottava.  
 
On syytä muistaa, että meillä on suomenkielistä henkilökuntaa takaamassa asiantuntevan asiakastuen kauppiaillemme. Meillä on lisäksi lukuisia lakiin perustuvia velvoitteita, jotka generoivat paljon kuluja esimerkiksi uusien kauppiaiden rekisteröitymisprosessissa. Kuluja kertyy luonnollisesti myös ratkaisuidemme kehitystyöstä.” kertoo Sirpa Nordlund.  
 
Lisäksi teemme paljon työtä erilaisten maksamiseen liittyvien riskien minimoimiseksi. Voisi sanoa, että rahanpesun ja talousrikollisuuden torjunta on melko kallista puuhaa.”, Sirpa Nordlund keventää.  
 
Yritysasiakkaat saavat tiedon elokuun loppuun mennessä  
MobilePay aloittaa kauppiasasiakkaiden tiedottamisen hintamuutoksista tänään ja kaikki asiakkaat saavat lisätietoa elokuun aikana sähköpostitse.  
Uusi tapahtumaperusteinen palvelumaksu vähennetään kauppiaan tilityksestä automaattisesti 1.10. alkaen.  

Heräsikö sinulla kysymyksiä?  

Olemme päivittäneet kotisivuillemme vastauksia ja kysymyksiä uuden hinnoittelumallin mukaisesti.  
Lue lisää täältä.