Kivalo Design toi MobilePayn maksutavat osaksi verkkokauppaansa ja muutti asiakkaidensa ostokäyttäytymistä
Miten yksi maksutapa voi nousta kahdessa kuukaudessa lähes nollasta suosituimmaksi maksutavaksi? Tähän vastaus on toki saavutettavuus ja helppous.
Rovaniemeläinen Kivalo Design Oy valmistaa käytännöllisiä ja kauniita designtuotteita, jotka henkivät pohjoista muotoilua. Kivalo Designin takana on perustaja Heikki Alakulppi, joka suunnittelee ja valmistaa tuotteensa käsityönä itse.
Kivalo on käyttänyt partnerimme Vilkkaan verkkokauppa-alustaa Vilkas Now:ta jo kolme vuotta hyvin tuloksin. Vilkkaan verkkokauppoihin on saatavilla MobilePayn ratkaisuista Checkout, Verkkomaksu sekä kirjautumistyökalu Login. Kivalo hyödyntää verkkokaupassaan MobilePayn Checkout-ratkaisua, jonka avulla maksut hoituvat turvallisesti ja helposti.
Kivalon asiakaskunnasta noin 65 % tekee ostoksensa mobiililaitteella. Tämän vuoksi mobiililla ostamisen optimoiminen on Kivalon verkkokaupalle erittäin tärkeää. MobilePay otettiin Heikki Alakulpin mukaan käyttöön sen helppouden ja nopeuden vuoksi. MobilePay Checkoutin asentaminen Vilkkaan verkkokauppa-alustaan onnistui helposti Vilkkaan ohjeistusten sekä MobilePayn kauppiasportaalin avulla. Ratkaisun kuukausimaksuttomuus madalsi kynnystä testata palvelua ja asiakkaat löysivätkin MobilePayn maksutavat verkkokaupasta helposti.
“MobilePay on niin suosittu maksutapa, että halusimme tarjota sen asiakkaillemme. Käyttöönotto sujui tosi helposti ja nopeasti.
Suosituimmaksi maksutavaksi kahdessa kuukaudessa
MobilePayn Checkout on ollut Kivalolla käytössä nyt noin kaksi kuukautta ja luvut puhuvat puolestaan – joka kolmas asiakas maksaa ostoksensa Kivalon verkkokaupassa MobilePaylla. Muutos aikaisempaan on merkittävä, sillä ennen MobilePay Checkoutin käyttöönottoa MobilePaylla maksaminen oli asiakkaille usean klikkauksen päässä, eikä mobiilimaksamista oltu tehty asiakkaalle turhan helpoksi.
Kohti vuoden loppukiriä ja seuraavaa vuotta
Tätä tekstiä kirjoittaessa elämme joulukuun puoliväliä ja Kivalon kausimyynti on huipussaan, Heikin mukaan loppuvuoden kiireisin aika alkaa isänpäivästä ja jatkuu aina jouluviikolle asti. Vuoden viimeinen kvartaali määrittääkin pitkälti vuoden tuloksen ja tämän vuoden myynnit ovatkin kasvussa verrattuna viime vuoteen.
Asiakkaiden käyttömäärät ja tyytyväisyys Kivalon uuteen maksuvalikoimaan näyttää sen verran lupaavalta, että tällä maksutapojen kokonaisuudella tullaan jatkamaan myös ensi vuonna. Tulevasta vuodesta 2025 Heikki kertookin, että Kivalolla tullaan panostamaan ja keskittymään entistä enemmän verkkokauppaan. Suunnitelmana onkin jättää tapahtumissa ja messuilla käynti vähemmälle ja tavoitteena on vähintään korvata tänä vuonna tapahtumissa tehdyn myynnin tuleva vaje verkkokaupalla. Visuaalisuus ja asiakaskokemus halutaan pitää jatkossakin tärkeänä ominaisuutena Kivalon verkkokaupassa. Tähän reseptinä toimii mm. tuotevideot, joiden kuvaus jatkuu taas vuoden kiireisimmän ajan päätyttyä.
Mikäli olet kiinnostunut tutustumaan tarkemmin MobilePayn ja kumppanimme Vilkkaan tarjoamiin ratkaisuihin, voit lukea lisää eri paketeista täältä.