Mikä on Verkkomaksu-palvelu?

Verkkomaksu-palvelua voidaan käyttää monissa erilaisissa maksutilanteissa, kuten:

  • Verkkomaksut (etämyynti)
  • Asiakkaan puhelimella tai toisella laitteella aloitetut maksut (myös kauppiaan laitteella) 
  • Maksut QR-koodilla (tuetut rajapinnat löytyvät täältä

Lue tarkemmin ePayment-rajapinnasta teknisestä dokumentaatiosta. 

Tiedot maksuista ja tilityksistä

Löydät lisätietoa maksuista ja tilityksistä kauppiasportaalistamme, jossa voit tarkastella maksutapahtumiasi ja myyntipaikkojasi sekä ladata tilitysraporttisi.

Tilitykset luodaan päivittäin, edellyttäen että saldo on positiivinen. Jos päivän saldo on nolla (esimerkiksi jos suorituksia ei ole) tai jos se on negatiivinen (esimerkiksi palautusten takia), tilitystä ei luoda, kunnes saldo muuttuu positiiviseksi. Tämä tarkoittaa sitä, että joissain tapauksissa tilitysraportti sisältää maksusuorituksia monelta päivältä.

Jos suoritettuja maksuja ei ole tiettyinä päivämäärinä, tilitysraportteja ei ole saatavilla. Näissä tapauksissa ei tilitystiedostoja eikä tilitystiedostoja sisältäviä hakemistoja ole olemassa. 

Tärkeää! Jos kauppias on myöntänyt hyvityksiä, jotka ylittävät maksujen kokonaissumman ja johtavat negatiiviseen saldoon, emme luo tilitysraportteja. Katamme negatiivisen saldon väliaikaisesti, mutta jos tämä jatkuu, lähetämme kauppiaalle laskun saldon nollaamiseksi.

 

Muut kysymykset kategoriassa Maksaminen verkossa

Oliko vastauksesta hyötyä?

Jos et löytänyt vastausta etsimääsi, kerrothan siitä meille, jotta voimme lisätä puuttuvan tiedon sivuillemme. Harmillisesti emme pysty vastaamaan tänne kirjoittaasi palautteeseen. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakastukeen. Asiakastuen yhteystiedot löydät sivun alareunasta.