Minua huijattiin. Mitä teen?

Jos olet ostanut tuotteen ja maksanut MobilePaylla, mutta et ole saanut tuotetta, sinulla on tapauskohtaisesti oikeus saada rahasi takaisin.

Huomaathan kuitenkin, että hyvitystä haetaan eri tavalla maksutavasta ja maksupaikasta riippuen. Hyvitystä tulee hakea ensisijaisesti pankilta, yritykseltä tai yksityishenkilöltä, riippuen siitä mitä maksutapaa olet käyttänyt.

Käytetty maksutapa ilmenee tiliotteesta. 

Jos tiliotteessa lukee MobilePay
Maksu on tehty MobilePaylla. Ota yhteyttä henkilöön tai yritykseen, jonka kanssa olet käynyt kauppaa.

Jos näet maksutiedoissa tililläsi MobilePayn lisäksi yrityksen nimen
Olet käyttänyt MobilePayta ainoastaan korttitietojen välittämiseen maksun yhteydessä, joten olet teknisesti katsottuna maksanut maksukortilla. Ota yhteyttä pankkiisi tai kortinmyöntäjään. He auttavat sinua saamaan rahasi takaisin. 

Yksityishenkilö huijasi minua
Jos olet ostanut tuotteen yksityishenkilöltä, mutta et ole saanut tuotetta, sinun on otettava yhteyttä henkilöön, jonka kanssa olet käynyt kauppaa. Jos olet ottanut yhteyttä kyseiseen henkilöön ja olet sitä mieltä, että kyse on huijauksesta, ota yhteyttä poliisiin. Kerro myös myyjälle, että ilmoitat asian poliisille, jos et saa tuotetta tai rahojasi takaisin. Kun maksu on tehty yksityishenkilöiden välillä, valitettavasti MobilePay tai esimerkiksi korttiyhtiö ei korvaa mahdollisesta huijauksesta aiheutunutta vahinkoa.

Minua huijattiin sivuston kautta käydyssä kaupassa
Jos tuote on ostettu yrityksen tai sivuston kautta, ota heihin yhteyttä kysyäksesi vaihtoehdoistasi. Heillä on usein kokemusta muista, jotka ovat olleet samassa tilanteessa. 

Jos olet maksanut tuotteen lähettämällä rahat MobilePaylla myyjän matkapuhelinnumeroon, ole yhteydessä myyjään. Voit myös ilmoittaa huijauksesta MobilePayn asiakaspalveluun sähköpostitse support@mobilepay.fi tai puhelimitse.

Minua huijattiin verkkokaupassa
Jos olet ostanut tuotteen verkkokaupassa, mutta et ole saanut tuotetta, ota yhteyttä ensisijaisesti myyjään. Jos maksoit MobilePaylla samalla tavoin kuin maksukortilla, pankkisi tai kortinmyöntäjäsi voi auttaa sinua saamaan rahasi takaisin. Yrityksen nimi näkyy tiliotteessa.


 

Aiheeseen liittyvät kysymykset

Muut kysymykset kategoriassa Turvallisuus

Oliko vastauksesta hyötyä?

Jos et löytänyt vastausta etsimääsi, kerrothan siitä meille, jotta voimme lisätä puuttuvan tiedon sivuillemme. Harmillisesti emme pysty vastaamaan tänne kirjoittaasi palautteeseen. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakastukeen. Asiakastuen yhteystiedot löydät sivun alareunasta.