Lataa UKK

Minua huijattiin. Mitä teen?

Jos olet ostanut tuotteen ja maksanut MobilePaylla, mutta et ole saanut tuotetta, sinulla on useimmissa tapauksissa oikeus saada rahasi takaisin. Huomaa, että mahdollisuutesi saada rahasi takaisin riippuvat siitä, millaista MobilePay-maksua olet käyttänyt. 

Käytetty maksutapa ilmenee tiliotteesta. 

Jos tiliotteessa lukee MobilePay
Maksu on tehty MobilePaylla. Ota yhteyttä henkilöön tai yritykseen, jonka kanssa olet käynyt kauppaa.

Jos tiliotteessa lukee yrityksen nimi
Olet käyttänyt MobilePayta ainoastaan korttitietojen välittämiseen maksun yhteydessä, joten olet teknisesti katsottuna maksanut maksukortilla. Ota yhteyttä pankkiisi. He auttavat sinua saamaan rahasi takaisin. 

Yksityishenkilö huijasi minua
Jos olet ostanut tuotteen yksityishenkilöltä, mutta et ole saanut tuotetta, sinun on otettava yhteyttä henkilöön, jonka kanssa olet käynyt kauppaa. Jos olet ottanut yhteyttä ko. henkilöön ja olet sitä mieltä, että kyse on huijauksesta, ota yhteyttä poliisiin. Kerro mieluusti myyjälle, että ilmoitat asian poliisille, jos et saa tuotetta tai rahojasi takaisin.

Minua huijattiin sivuston kautta käydyssä kaupassa
Jos tuote on ostettu yrityksen tai sivuston kautta, ota heihin yhteyttä kysyäksesi vaihtoehdoistasi. Heillä on usein kokemusta muista, jotka ovat olleet samassa tilanteessa. 

Jos olet maksanut tuotteen lähettämällä rahat MobilePaylla myyjän matkapuhelinnumeroon, meillä ei valitettavasti ole mitään mahdollisuutta palauttaa siirtoa. Voit olla yhteydessä MobilePayn asiakaspalveluun numeroon 0200 31331.

Minua huijattiin verkkokaupassa
Jos olet ostanut tuotteen verkkokaupassa, mutta et ole saanut tuotetta, voit saada rahasi takaisin. Jos maksoit MobilePaylla samalla tavoin kuin maksukortilla ts. et lähettänyt rahaa matkapuhelinnumeroon, pankkisi voi auttaa sinua saamaan rahasi takaisin. Yrityksen nimi näkyy tiliotteessa.


 

Aiheeseen liittyvät kysymykset

Muut kysymykset kategoriassa Turvallisuus

Oliko vastauksesta hyötyä?

Jos et löytänyt vastausta etsimääsi, kerrothan siitä meille, jotta voimme lisätä puuttuvan tiedon sivuillemme. Harmillisesti emme pysty vastaamaan tänne kirjoittaasi palautteeseen. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakastukeen. Asiakastuen yhteystiedot löydät sivun alareunasta.