Miksi vahvaa asiakastunnistautumista vaaditaan?

Vaadimme vahvaa asiakastunnistautumista voidaksesi käyttää portaalia. Tämä perustuu eurooppalaisiin pankkilainsäädäntöihin, mutta se lisää myös kauppiasportaalin turvallisuutta. Näin tämä vaikuttaa sinuun:

  • Toistaiseksi vaadimme kaikilta äskettäin lisätyiltä/kutsutuilta käyttäjiltä tunnistautumista sähköisellä tunnisteella. Uudet käyttäjät kirjautuvat portaaliin vahvan tunnistautumisvälineen avulla.
  • Oletko jo käyttäjä? Mikään ei muutu toistaiseksi. Olemassa olevat käyttäjät voivat kirjautua sisään sähköpostilla ja salasanalla tai käyttämällä vahvaa tunnistautumisvälinettä. Jos sinulla on ongelmia, ota yhteyttä tukitiimiimme.

Sähköinen tunnistautuminen on turvallisempi seuraavista syistä:

  • Sähköiset tunnisteet ovat turvallisia usean tilin välillä. Kun käyttäjätunnuksia ja salasanoja käytetään uudelleen, jos yksi tili hakkeroidaan, se altistaa muutkin tilit. Sähköisen tunnistuksen avulla estämme tämän. 
  • Salasanat voivat olla heikkoja ja helposti hakkeroitavissa. Sähköinen tunnistautuminen varmistaa, ettet vaaranna turvallisuutta heikkojen salasanojen vuoksi.
  • Sähköiset tunnisteet lisäävät turvallisuutta, koska ne ovat kaksivaiheisen todennuksen ansiosta vaikeammin murrettavissa kuin sähköpostit ja salasanat.
 

Muut kysymykset kategoriassa Yleinen ja käyttöönotto

Oliko vastauksesta hyötyä?

Jos et löytänyt vastausta etsimääsi, kerrothan siitä meille, jotta voimme lisätä puuttuvan tiedon sivuillemme. Harmillisesti emme pysty vastaamaan tänne kirjoittaasi palautteeseen. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakastukeen. Asiakastuen yhteystiedot löydät sivun alareunasta.