Milloin tilitykset maksetaan yritykseni tilille?

Oletusarvoisesti tilitykset maksetaan päivittäin. Siirrämme MobilePay-tapahtumista saadut tulosi ensimmäisenä myynnin jälkeisenä pankkipäivänä (T+1). Tämä tarkoittaa, että esimerkiksi maanantain myynnin maksetaan tiistaina. Viikonloppuisin tai juhlapyhinä suoritetuista tapahtumista saat varat seuraavana päivänä. Siirtoaika ulottuu kello 00:00-23:59 välille. Oletusarvoisesti saat yhden siirron per myyntipaikka, ellet ole määrittänyt tätä toisin kauppiasportaalissa tai asiakastukitiimimme kautta.

Näet helposti kaikki tilityksesi kauppiasportaalissa ja voit ladata tilitysraportteja eri tiedostomuodoissa.

Portaalin Raportit-välilehdellä voit ladata kaikki tiedot CSV- tai XML-muodossa.

  • Klikkaa kohtaa Raportit vasemmanpuoleisessa valikossa.
  • Valitse ajanjakso, jolta haluat saada tiedot
  • Valitse myyntipaikat, jotka haluat sisällyttää tiedostoon
  • Napsauta Lataa ja valitse tiedostotyyppi ladataksesi tiedot.

Tilitysraportti sisältää kaksi välilehteä. Yleiskatsauksessa näkyvät myyntipaikkaa kohden saamiesi tilitysten kokonaismäärät. Yleiskatsauksessa näkyvät tilitykset, jotka tulet vastaanottamaan myyntipaikkaa kohden. Maksutapahtumissa näkyvät yksityiskohtaiset tiedot siitä, mitä jokainen tilitys sisältää.

Tilitysraportissa, jonka lataat tai vastaanotat MobilePaylta, näkyy jokaisen tilitetyn tapahtuman yksilöllinen tilitysviite. Löydät saman viitteen myös pankin tiliotteestasi.

Voit verrata kauppiasportaalista löytyviä tietoja yrityspankkisi tietoihin. Riippuen käyttämistäsi tuotteista ja siitä, mitä tietoja pankissasi näytetään, viitteen muoto voi vaihdella.

Tilitysrytmin muuttaminen

Oletusarvoisesti tilitykset maksetaan päivittäin. Jos haluat kuulla muista vaihtoehdoista, voit ottaa yhteyttä asiakastukeen. Jos valitset viikoittaiset tilitykset, maksu suoritetaan seuraavana maanantaina, kun taas kuukausittaiset tilitykset maksetaan seuraavan kuukauden 1. päivänä. On kuitenkin tärkeää muistaa, että juhlapyhistä tai viikonlopuista johtuen voi kestää hieman kauemmin ennen kuin rahat saapuvat tilillesi.

Valitsemalla yrityksellesi parhaiten sopivan tilitystiheyden voit varmistaa, että saat maksusi ajallaan ja tehokkaasti, mikä auttaa sinua hallitsemaan kassavirtaa ja pitämään yrityksesi sujuvasti toiminnassa.

Jos et näe kauppiasportaalissa vaihtoehtoa muuttaa maksujen tilitystiheyttä, ota yhteyttä yritysasiakastukeen, niin keskustelemme vaihtoehdoista.  

 

Muut kysymykset kategoriassa Yleinen ja käyttöönotto

Oliko vastauksesta hyötyä?

Jos et löytänyt vastausta etsimääsi, kerrothan siitä meille, jotta voimme lisätä puuttuvan tiedon sivuillemme. Harmillisesti emme pysty vastaamaan tänne kirjoittaasi palautteeseen. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakastukeen. Asiakastuen yhteystiedot löydät sivun alareunasta.