Miksi en löydä maksupyyntöjäni uudesta sovelluksesta?

Vanhassa sovelluksessa tehdyt maksupyynnöt tullaan lisäämään uuteen sovellukseen - tietojen siirtäminen aloitetaan 25.1.

Maksupyynnöt tulevat osaksi sovelluksen arkistoituja tapahtumia, jotka löydät valitsemalla päävalikossa Tapahtumat > Tapahtumat > Arkistoidut tapahtumat.
 
Vanhat maksupyynnöt eivät kuitenkaan ole enää aktiivisia, eli niitä ei voi hyväksyä sovelluksessa. Pyyntöjen sisältämät viestit eivät myöskään näy uudessa sovelluksessa. Tapahtumat näkyvät uudessa sovelluksessa kronologisessa järjestyksessä.

Tunnistat avoinna olevan pyynnön siitä, että se on tummennetun ruudun sisällä. Tekemäsi pyynnöt on merkitty tekstillä "Pyysit" ja sinulle lähetetyt pyynnöt on merkitty tekstillä "Pyytää". Jos pyyntö on hyväksytty, se näkyy tapahtumalistalla vihreän ruudun sisällä, kuten mikä tahansa henkilöiden välinen maksu. Voit tarvittaessa tarkistaa myös omalta tiliotteeltasi, onko pyynnön saaja maksanut lähettämäsi pyynnön. Hylättyjen tai peruutettujen pyyntöjen summat näkyvät yliviivattuna molemmilla osapuolilla.

Jos olet tehnyt vanhassa sovelluksessa ryhmäpyynnön eli jakanut maksun usean henkilön kesken, näiden pyyntöjen osalta avoin maksupyyntö tulee näkymään arkistoiduissa tapahtumissa tekstillä ”Pyysit”. Kokonaan maksettu ryhmäpyyntö näkyy tekstillä ”Valmis”. Voit tarvittaessa tarkistaa ryhmäpyynnön saapuneet maksut tiliotteeltasi.

Huomioithan, että uudessa sovelluksessa maksupyynnöt ovat voimassa 7 vuorokautta, jonka aikana pyyntö tulee hyväksyä. 

Vinkki! Jos olet käyttänyt maksupyyntöjä esimerkiksi oman talouden tai kaveriporukan kulujen kirjanpitoon, voit uudessa sovelluksessa kätevästi hyödyntää Kuluporukka-ominaisuutta tähän tarkoitukseen. Löydät Kuluporukan uudessa sovelluksessa kohdasta Ryhmät.

 

Aiheeseen liittyvät kysymykset

Muut kysymykset kategoriassa Käyttö

Oliko vastauksesta hyötyä?

Jos et löytänyt vastausta etsimääsi, kerrothan siitä meille, jotta voimme lisätä puuttuvan tiedon sivuillemme. Harmillisesti emme pysty vastaamaan tänne kirjoittaasi palautteeseen. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakastukeen. Asiakastuen yhteystiedot löydät sivun alareunasta.