Miten lisään kortin MobilePayhin?

Näin liität kortin MobilePayhin: 

  1. Kirjaudu MobilePay-sovellukseen
  2. Napsauta kohtaa Minä oikeassa alakulmassa 
  3. Valitse Tilit ja kortit 
  4. Paina Lisää kortti 
  5. Syötä korttitietosi ja paina Jatka 
  6. Tunnistaudu pankkitunnuksilla (3D Secure)
  7. Anna kortillesi nimi

Mikäli kortin lisääminen ei onnistu, tarkistathan seuraavat asiat verkkopankistasi kortin asetuksista:

  • Tarkista, että kortilla voi tehdä verkko-ostoja eikä kortille ole asetettu erillistä verkkomaksurajaa
  • Onko kortti voimassa ja aktiivinen, eikä sitä ole suljettu esimerkiksi kortinmyöntäjän toimesta
  • Jos olet saanut uuden kortin, varmista, että olet käyttänyt korttia vähintään kerran maksupäätteellä, Otto-automaatilla tai aktivoinut kortin verkkopankissa
  • Tarkista onko kortille määritelty päiväkohtaisia rajoja
  • Jos olet lisäämässä yhdistelmäkortin numeroa, tarkista, että käytät oikean kortin CVC-numeroa (Debit- ja Credit-kortille eri korttinumero ja CVC-numero)
 
 

Pääset tarkistamaan korttisi asetukset suoraan omasta verkkopankistasi tai olemalla yhteydessä pankkiin. Jos ongelma esiintyy tunnistuspalvelussa: Varmista, että käytössä on oletusselaimena iOS:illa Safari ja Androidilla Google Chrome. 

Mikäli kortin lisäämisen yhteydessä tapahtuva tunnistautuminen epäonnistuu, tarkista seuraavat asiat:

  • Tarkista, että sinulla on sopiva oletusselain (iPhonella: Safari / Androidilla: Chrome)
  • Jos puhelimessasi on VPN, kytke se pois päältä (VPN on yleensä maksullinen lisäpalvelu, joka voi sisältyä esimerkiksi puhelimen erilliseen tietoturvapalveluun. VPN-yhteys piilottaa IP-osoitteesi, jonka takia tunnistus ei välttämättä toimi ja tämän takia se kannattaa tunnistuksen ajaksi kytkeä pois päältä)
  • Varmista, että sinulla on uusin versio MobilePay-sovelluksesta. Voit tarvittaessa päivittää sovelluksen sovelluskaupasta (iPhone: App Store / Androidilla Google Play). 

Jos sinulla on iPhone

Tarkista selaimen asetukset:

  • Safari > Kätke IP osoite > Laita Off-asennolle
  • Safari > Rullaa alas: Lisävalinnat > Estä kaikki evästeet > Laita off-asennolle
  • Safari > Lisävalinnat > JavaScript päälle
  • Tarkista automaattinen kellonaika: Asetukset > Yleiset > "Päivä ja aika" > Aseta automaattiseksi

Jos sinulla on Android

Tarkista selaimen asetukset:

  • Chrome-sovellus > Kolme pistettä > Asetukset > Yksityisyys ja turvallisuus > Kolmannen osapuolen evästeet > Valitse "Kolmannen osapuolen evästeet on sallittu"
  • Chrome-sovellus > Kolme pistettä > Asetukset > Yksityisyys ja turvallisuus > Selaussuoja > Valitse "Perustason suojaus"
  • Chrome-sovellus > Kolme pistettä > Asetukset > Sivustoasetukset > JavaScript > Aseta päälle
  • Tarkista automaattinen kellonaika: Asetukset > Yleinen hallinta > Päivämäärä ja kellonaika > Aseta päälle

Aiheeseen liittyvät kysymykset

Muut kysymykset kategoriassa Käyttö

Oliko vastauksesta hyötyä?

Jos et löytänyt vastausta etsimääsi, kerrothan siitä meille, jotta voimme lisätä puuttuvan tiedon sivuillemme. Harmillisesti emme pysty vastaamaan tänne kirjoittaasi palautteeseen. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakastukeen. Asiakastuen yhteystiedot löydät sivun alareunasta.